מנכ"ל וואלה: "נפתיע בתחום הווידיאו בחדשות"
הכנסות חברת האינטרנט וואלה , המדורגת במקום ה-2 בסקר TIM הסתכמו ברבעון השני של השנה ב-30.1 מיליון שקל. במחצית הראשונה של השנה הגיעו הכנסות וואלה ל-57.3 מיליון שקל, גידול של 17% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
עם זאת, בסיכום המחצית הראשונה של השנה צנח הרווח הנקי ב-61.8% לרמה של 3.7 מיליון שקל, והרווח התפעולי ירד ב-45% לרמה של 5.3 מיליון שקל. בהשוואה לרבעון המקביל צנח הרווח הנקי ב-54%, וזאת על רקע עלייה בגובה 31% בהוצאות החברה, לרמה של 14.5 מיליון דולר.
בראיון ל-Bizportal מסביר מנכ"ל וואלה!, אילן ישועה, כי הוא מרוצה מתוצאות הרבעון ה-2 ומדובר בשיפור התוצאות. "החברה נמצאת בתקופת מעבר וממוקדת בצמיחה בתחום דינאמי, לכן מחובתנו להשקיע במנועים חדשים. בחודש הבא נשיק גרסת מייל חדשה ובהמשך השנה נשיק רשת חברתית בוואלה!", מגלה ישועה.
תחום נוסף שצומח, לדברי ישועה, הוא מערכת Advantage - פלטפורמת פרסום של מודעות טקסט בתוצאות חיפוש ובהתאמה לתוכן. מערכת זו הושקה בסוף אפריל השנה ויצרה רעש סביבה בשל המגעים שהתקיימו עם גוגל לשיתוף פעולה בתחום החיפוש הטסקטואלי. ישועה מאשר את קיום המגעים עם גוגל בנושא ואומר: "ההשקה של Advantage היתה גדולה במובן של הצטרפות מפרסמים לפרסום טקסטואלי. היו מגעים עם גוגל לשיתוף פעולה בתחום וישנם עדיין. בין אם נחליט לפעול יחד או לחוד, מדובר במנוע צמיחה של החברה".
שדרה ניהולית חדשה
אילן ישועה נכנס לתפקיד מנכ"ל וואלה! לפני כ-9 חודשים במהלכם הוחלפה כמעט כל השדרה הניהולית. ישועה מסביר את התחלופה ברצון לבנות צוות שמתאים לעמוד באתגרים שהציבה לעצמה החברה בשוק תחרותי. "גם בעבר היה צוות מצויין שהביא לתוצאות טובות ובניית מבנה ארגוני לחברה חשובה לפחות כמו בניית אסטרטגיה", מסביר ישועה.
מתוך רצון להתפתח בתחום הבידור באינטרנט חברה וואלה! לחברת הלווין YES בשידור עות של תוכניות מקור ורכש של YES באתר משותף לשתיים, כאשר וואלה! תהיה אחראית על הצד הטכני, על הטרפיק ועל מכירת הפרסום בפלטפורמת הווידאו. אולם, ישועה אינו מתכוון לעצור כאן ומתכננן מהלך התרחבות גם בתחום החדשות באתר וואלה!: "נושא חדשות הוא עוגן מרכזי בכל חברת אינטרנט ומדיה בישראל ובוואלה! הוא מהווה את אחד הוורטיקלים החשובים וימשיך להיות, לכן אנחנו מכינים הפתעות בפלטפורמת הווידיאו גם בתחום הזה", רומז ישועה.
וישועה אכן מאמין בווידיאו ברשת ובפרסום בפלטפרומה זו, למרות שכיום מושקעים רק כ-2 מיליון דולר בארץ בפרסום בווידיאו ברשת. אך, ישועה צופה כי עד 2011 יגדל הסכום לכדי 25 מיליון דולר. לשם, השוואה שוק הפרסום הכולל באינטרנט נע כיום סביב 80 מיליון דולר ו-וואלה! מחזיקה בנתח שוק של 28% משוק זה. "אם נסתכל על הפרסום בווידאו ברשת בשווקים בחול", משווה ישועה, "הוא תופס כיום 2.5% מסך הפרסום באינטרנט וצפוי לגדול פי 4 עד 2011 ומגמה זו נראית גם בישראל".
האינטרנט נוגס בטלוויזיה
הגידול בפרסום בווידיאו באינטרנט אותו חוזה ישועה מעיב גם על הפרסום בטלוויזיה וצפוי לנגוס בנתחים ממנו. ישועה מאמין בתפיסה זו ולדעתו "המומנטום של וידיאו באינטרנט ברור מאלין ובא על חשבון הטלוויזיה, אנשים מבלים יותר זמן מול מסך המחשב וברור שגם תקציבי הפרסום יעברו לרשת. יש בזבוז עצום בפרסום בטלוויזה בישראל, 75% הוא כסף מבוזבז, אפילו פרסומות חוויתיות שאפיינו קמפיינים של מותגים, שהיו רק נחלת הטלוויזיה בעבר, מתחילות להיראות באינטרנט ובסלולר וואלה! מתכננת התפתחות גם בתחום זה".

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.