מנכ"ל וואלה: "נפתיע בתחום הווידיאו בחדשות"

ראיון מצולם עם אילן ישועה על רקע ההשקעה בתחום הבידור בווידיאו יחד עם YES; תשעה חודשים לאחר הכניסה לתפקיד הוא מחליף את השדרה הניהולית, תומך בשקיפות באינטרנט ומכרז אמין למדידת רייטינג ומאשר מגעים עם גוגל בנוגע למערכת הפרסום הטקסטואלית Advantage
אפרת אדיר |

הכנסות חברת האינטרנט וואלה , המדורגת במקום ה-2 בסקר TIM הסתכמו ברבעון השני של השנה ב-30.1 מיליון שקל. במחצית הראשונה של השנה הגיעו הכנסות וואלה ל-57.3 מיליון שקל, גידול של 17% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

עם זאת, בסיכום המחצית הראשונה של השנה צנח הרווח הנקי ב-61.8% לרמה של 3.7 מיליון שקל, והרווח התפעולי ירד ב-45% לרמה של 5.3 מיליון שקל. בהשוואה לרבעון המקביל צנח הרווח הנקי ב-54%, וזאת על רקע עלייה בגובה 31% בהוצאות החברה, לרמה של 14.5 מיליון דולר.

בראיון ל-Bizportal מסביר מנכ"ל וואלה!, אילן ישועה, כי הוא מרוצה מתוצאות הרבעון ה-2 ומדובר בשיפור התוצאות. "החברה נמצאת בתקופת מעבר וממוקדת בצמיחה בתחום דינאמי, לכן מחובתנו להשקיע במנועים חדשים. בחודש הבא נשיק גרסת מייל חדשה ובהמשך השנה נשיק רשת חברתית בוואלה!", מגלה ישועה.

תחום נוסף שצומח, לדברי ישועה, הוא מערכת Advantage - פלטפורמת פרסום של מודעות טקסט בתוצאות חיפוש ובהתאמה לתוכן. מערכת זו הושקה בסוף אפריל השנה ויצרה רעש סביבה בשל המגעים שהתקיימו עם גוגל לשיתוף פעולה בתחום החיפוש הטסקטואלי. ישועה מאשר את קיום המגעים עם גוגל בנושא ואומר: "ההשקה של Advantage היתה גדולה במובן של הצטרפות מפרסמים לפרסום טקסטואלי. היו מגעים עם גוגל לשיתוף פעולה בתחום וישנם עדיין. בין אם נחליט לפעול יחד או לחוד, מדובר במנוע צמיחה של החברה".

שדרה ניהולית חדשה

אילן ישועה נכנס לתפקיד מנכ"ל וואלה! לפני כ-9 חודשים במהלכם הוחלפה כמעט כל השדרה הניהולית. ישועה מסביר את התחלופה ברצון לבנות צוות שמתאים לעמוד באתגרים שהציבה לעצמה החברה בשוק תחרותי. "גם בעבר היה צוות מצויין שהביא לתוצאות טובות ובניית מבנה ארגוני לחברה חשובה לפחות כמו בניית אסטרטגיה", מסביר ישועה.

מתוך רצון להתפתח בתחום הבידור באינטרנט חברה וואלה! לחברת הלווין YES בשידור עות של תוכניות מקור ורכש של YES באתר משותף לשתיים, כאשר וואלה! תהיה אחראית על הצד הטכני, על הטרפיק ועל מכירת הפרסום בפלטפורמת הווידאו. אולם, ישועה אינו מתכוון לעצור כאן ומתכננן מהלך התרחבות גם בתחום החדשות באתר וואלה!: "נושא חדשות הוא עוגן מרכזי בכל חברת אינטרנט ומדיה בישראל ובוואלה! הוא מהווה את אחד הוורטיקלים החשובים וימשיך להיות, לכן אנחנו מכינים הפתעות בפלטפורמת הווידיאו גם בתחום הזה", רומז ישועה.

וישועה אכן מאמין בווידיאו ברשת ובפרסום בפלטפרומה זו, למרות שכיום מושקעים רק כ-2 מיליון דולר בארץ בפרסום בווידיאו ברשת. אך, ישועה צופה כי עד 2011 יגדל הסכום לכדי 25 מיליון דולר. לשם, השוואה שוק הפרסום הכולל באינטרנט נע כיום סביב 80 מיליון דולר ו-וואלה! מחזיקה בנתח שוק של 28% משוק זה. "אם נסתכל על הפרסום בווידאו ברשת בשווקים בחול", משווה ישועה, "הוא תופס כיום 2.5% מסך הפרסום באינטרנט וצפוי לגדול פי 4 עד 2011 ומגמה זו נראית גם בישראל".

האינטרנט נוגס בטלוויזיה

הגידול בפרסום בווידיאו באינטרנט אותו חוזה ישועה מעיב גם על הפרסום בטלוויזיה וצפוי לנגוס בנתחים ממנו. ישועה מאמין בתפיסה זו ולדעתו "המומנטום של וידיאו באינטרנט ברור מאלין ובא על חשבון הטלוויזיה, אנשים מבלים יותר זמן מול מסך המחשב וברור שגם תקציבי הפרסום יעברו לרשת. יש בזבוז עצום בפרסום בטלוויזה בישראל, 75% הוא כסף מבוזבז, אפילו פרסומות חוויתיות שאפיינו קמפיינים של מותגים, שהיו רק נחלת הטלוויזיה בעבר, מתחילות להיראות באינטרנט ובסלולר וואלה! מתכננת התפתחות גם בתחום זה".

לאחרונה, מתקיים מכרז למדידת רייטינג באינטרנט ביוזמת איגוד המפרסמים ואיגוד חברות הפרסום. בעבר, התנגדה וואלה! להשתתפות במימון בניית מערכת מדידה כזו. כיום, אומר ישועה, כי הוא מאמין בשקיפות ובמדידה, אך מסייג ואומר כי יתן את ידו רק לשיטה מדידה נכונה ואמינה ללא סטיות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה