למרות ההבטחות - בוטלה תוכנית קו הרכבת לאילת

מננכ"ל הנמל באילת: "ההחלטה קשה וכואבת לנמל מצטרפת להחלטה של חברת צים להפסיק לעבוד עם נמל אילת"
שרות Bizportal |

בדיוני תקציב המדינה לשנת 2008 לא תוקצב תכנון קו הרכבת לאילת, למרות הצהרות בכירי משרד התחבורה, כי יקצו לתכנון קו זה כ-200 מיליון שקל. אנשי הנמל באילת מסרו היום, כי קו הרכבת לאילת מהווה גורם משמעותי להמשך תפקודו של נמל אילת וזאת על מנת לחזק את כושר התחרות של הנמל בשינוע המטענים צפונה .

חברת נמל אילת ומנכ"ל הנמל, משה מיץ בראשה, עסקו רבות בחודשים האחרונים בקידום פרוייקט קו הרכבת לאילת, הן מבחינת תווי הרכבת והן מבחינת המשמעויות העסקיות הרבות הטמונות בכך. בתוך כך נועד מיץ עם מנכ"ל רכבת ישראל עופר לינצ'בסקי ואף סוכם על הקמת וועדות משותפות לקידום תיכנון הקו העתידי. מנכ"ל חברת נמל אילת משה מיץ התייחס הבוקר להחלטת הממשלה וציין כי :"מדובר בהחלטה משמעותית קשה עבור נמל אילת אשר פעל רבות בחודשים האחרונים לטובת תכנון קו הרכבת, תוך בחינת התנאים הגיאוגרפיים באזור וההשלכות הכלכליות על העיר אילת ככלל ונמל אילת בפרט".

עוד מוסיף מיץ כי: "החלטת הממשלה שלא לכלול את קו הרכבת בתקציב המדינה לשנת 2008 הנה החלטה קשה וכואבת לנמל אשר מצטרפת להחלטה של חברת צים להפסיק לעבוד עם נמל אילת ובכך ישנה פגיעה בתכנון העתידי בהיבט האסטרטגי של נמל אילת".

מיץ מציין בדבריו, כי בכוונתו לעשות כל שביכולתו על מנת לשנות את החלטת האוצר ולהעלות את חשיבות הרכבת לאילת על סדר היום הציבורי מחדש.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה