משתתפי פרוייקט תגלית יסכמו את עונת הקיץ ביום ראשון
פרויקט תגלית בהובלתה של ממשלת ישראל מסכם את עונת הקיץ במהלכה הגיע לארץ המספר הגדול ביותר של סטודנטים יהודים אי פעם. 24 אלף סטודנטים יהודים הגיעו מ-35 מדינות ברחבי העולם לסיור חינוכי ראשון בישראל.
מספר המשתתפים הגדול התאפשר בזכות תרומת הענק של ד"ר מרים ושלדון אדלסון בגובה של עשרות מיליוני דולרים.
אירוע זה נחשב למרהיב ביותר בעולם היהודי כיום ומהווה עבור המשתתפים רגע שיא של הסיור כולו. רובם המכריע רואה לראשונה בחייו מספר כה גדול של עשרות אלפי צעירים יהודים בני גילו מעשרות מדינות שונות.
פרוייקט תגלית
פרויקט תגלית מחבר לישראל עשרות אלפי סטודנטים יהודיים בין הגילאים 18-26 מכל רחבי העולם. 10 ימי סיור אינטנסיביים ברחבי המדינה יוצרים את הקשר של צעירים יהודים בתפוצות למדינת ישראל ולזהותם היהודית. במהלך הסיור מבקרים המשתתפים באתרי מורשת ואתרים לאומיים. בין השאר בירושלים, בדרום (המכתשים, ים המלח ומצדה), בתל אביב, בגליל וברמת הגולן.
לסיורים מצטרפים אלפי ישראלים (ברובם חיילים וקצינים מיחידות עלית של צה"ל), כמשתתפים מן המניין. האינטרקציה עם המשתתפים הישראלים יוצרת קשר חזק של היכרות והבנה והמפגש הפך לגשר בין יהודים ישראלים לבין יהודים מהתפוצות.
ב-7 שנות פעילות הפרויקט הגיעו לארץ קרוב ל-150 אלף משתתפים מ-52 מדינות ברחבי העולם, שהכניסו לענף התיירות גם בתקופות קשות למעלה ממיליארד שקל, כתוצאה משירותי הסעות, לינה, מזון, הדרכות, בטחון, כניסה לאתרי תיירות, טיסות ועוד.
בוגרי הפרוייקט יוצרים רשת של תמיכה במדינת ישראל ולוקחים חלק פעיל בהסברה בקמפוסים בהם הם לומדים. פרויקט תגלית הביא לשינוי עמדות בקרב ציבורים רחבים של צעירים אשר נמנעו בעבר מלהגיע ארצה והיום ממתינים עשרות אלפים בתור לסיור החינוכי של תגלית. משום כך, נחשב פרויקט תגלית לפרויקט הציוני המצליח ביותר בעולם כיום.
פרויקט תגלית הינו פרויקט של ממשלת ישראל בשותפות עם תורמים יהודים אשר יזמו אותו. שותפות לו גם קהילות יהודיות ברחבי העולם. 20 מגדולי התורמים היהודים בעולם ובישראל, השותפים לפרויקט, רואים בו חלק מהשקעתם במדינת ישראל ובקשריה עם יהדות התפוצות, ביניהם: ד"ר מרים ושלדון אדלסון, צ'רלס ברונפמן, מייקל שטיינהרט ולין שוסטרמן. פרויקט תגלית מנוהל על ידי ד"ר שמשון שושני, לשעבר מנכ"ל משרד החינוך.
.jpg)
ביטוח לאומי מקדים את תשלום הקצבאות - הזכאים יקבלו כבר ביום ראשון
אילו קצבאות יכללו בהקדמה ומה יקרה בחודש הבא?
לקראת ראש השנה, שיחול ביום שני הקרוב (22 בספטמבר), המוסד לביטוח לאומי נערך להקדים את העברת הקצבאות ארוכות המועד ולשלם אותן כבר ביום ראשון (21 בספטמבר). מדובר במהלך שצפוי להקל על מאות אלפי משפחות, קשישים ואנשים עם מוגבלות, שנדרשים להיערך להוצאות החג.
בדרך כלל מועברות הקצבאות ארוכות המועד ב-28 בכל חודש, אולם הפעם הוחלט על הקדמה של שבוע, כדי לאפשר לזכאים נזילות מוקדמת ונוחות כלכלית בתקופה שבה ההוצאות גדלות באופן טבעי - קניות לחג, ארוחות משפחתיות והוצאות שוטפות.
אילו קצבאות ייכללו בהקדמה?
על פי הודעת הביטוח הלאומי, התשלום המוקדם יכלול קצבאות נכות כללית, קצבאות ילדים נכים, שירותים מיוחדים לנכים קשים, קצבאות ניידות, קצבאות לנפגעי עבודה, גמלאות שיקום, גמלת סיעוד, קצבאות מזונות, קצבאות אזרח ותיק (זקנה), קצבאות שארים וכן קצבאות לאסירי ציון. כולן יופקדו בחשבונות הבנק של הזכאים כבר ביום ראשון.
גם קצבת הילדים הרגילה (עבור ילדים שאינם נכים) הוקדמה החודש ושולמה כבר ב-17 בספטמבר, שלושה ימים לפני המועד הקבוע, ה-20 בחודש. תשלומי אבטלה והבטחת הכנסה שולמו כרגיל ב-12 בספטמבר, אך באוקטובר הם יוקדמו ל-9 בחודש.
- הונאה שיטתית נגד ביטוח לאומי בהיקף מיליונים - כך עבדה השיטה
- עו"ד חלה לאחר ששמע על פיטוריו - ודרש הכרה מביטוח לאומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל שנה נושא הקדמת הקצבאות עולה מחדש סביב חגי תשרי, שהם החגים הארוכים והעמוסים ביותר מבחינה כלכלית. הוצאות על מזון, מתנות, טיולים משפחתיים ולעיתים גם חובות שנצברו במהלך השנה, הופכים את התקופה הזו לרגישה במיוחד עבור משקי בית מעוטי יכולת.

נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
ארגון נהגי המוניות הכריז על שביתה לקראת ראש השנה במחאה על כוונת משרד התחבורה להכניס את אובר לפעילות חוקית בישראל. רשות שדות התעופה נערכת לעומסים ולפתרונות תחבורתיים
שוב מאבק בין נהגי המוניות למשרד התחבורה, והפעם סביב היוזמה לשילוב שירות הנסיעות של אובר בישראל. ערב ראש השנה, כשבנתב"ג צפויים לעבור קרוב ל-86 אלף נוסעים ב-516 טיסות נכנסות ויוצאות, עשרות נהגי מוניות צפויים לפתוח בשיבוש תחבורתי כחלק מ"שביתה איטלקית" מקומית במחאה על כוונת המשרד לאפשר לאפליקציית Uber לפעול בישראל.
השיבוש צפוי לכלול אי הגעה של נהגים לנמל התעופה, מה שעלול לפגוע בזמינות שירותי המוניות במקום. עם זאת, מדובר ביוזמה של הארגון הקטן מבין שלושת הארגונים המייצגים את נהגי המוניות. שני הגופים המרכזיים, התאחדות נהגי המוניות בראשות כפיר בן זינו, והתאגדות נהגי המוניות מפורום העצמאים בהסתדרות בראשות זהר גולן, חלוקים ביניהם על אופי המאבק.
בן זינו, המייצג כ-5,000 נהגים, הודיע כי הארגון בראשותו יחל בצעדי שיבוש כבר מהערב, אך לא יחריף אותם בצורה שתקשה על הציבור בתקופת החג. לדבריו, אם לא יתקבל מענה מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יישקל מהלך של הקמת מפלגה חדשה שתאגד נהגי מוניות ונציגי תחבורה ציבורית. מנגד, זהר גולן סבור כי שביתה אינה מוצדקת בשלב זה, וטוען כי ראוי לפעול רק לאחר שייגמרו כל האמצעים האחרים. לפי דבריו, הארגון יכנס דיון אחרי החג לגיבוש מהלכים אפשריים, אך מדגיש כי אם יוחלט על שביתה, היא תכלול את כלל הארץ ולא תתמקד רק בנתב"ג.
ברשות שדות התעופה נערכים למחסור במוניות באמצעות הפעלת קווים חלופיים של שאטלים ישירים ממרכז השדה לערים המרכזיות. בתיאום עם רכבת ישראל, נבחנת אפשרות להרחיב את תדירות הרכבות שיוצאות מהשדה, כולל במהלך ימי החג. ברשות מבקשים מהציבור להיערך בהתאם ולהעדיף שימוש בתחבורה ציבורית או הגעה ברכב פרטי.
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היערכות זו נמשכת גם לימי החג עצמם, מאחר שגם בהם עלול להימשך המחסור במוניות. הרשות שוקלת להפעיל שירות אוטובוסים גם בחג עצמו, אם יתברר שהביקוש עולה על ההיצע.