מקאן אריקסון מוביל במחצית 2007 בפרסום למגזר הכללי

מבדיקת יפעת החצי שנתית לפרסום במגזר הכללי, לא כולל פרסום למגזרים או באינטרנט, עולה שרשתות השיווק מובילות בפרסום מבין כלל הענפים, אורנג' נחשב למותג המוביל ושטראוס למפרסם המוביל
אפרת אדיר |

"יפעת בקרת פרסום", מקבוצת יפעת, מפרסמת את דירוג ענף הפרסום במחירים ריאליים לסיכום המחצית הראשונה של שנת 2007. זאת, ללא חישוב הפרסום למגזרים או פרסום באינטרנט.

בבחינת תתי הענפים המובילים בפרסום במחצית השנה שחלפה מובילות, כמו בתקופה המקבילה אשתקד, רשתות השיווק במקום הראשון ולאחריהן ענף תקשורת סלולארית, אולם קטגוריית הביגוד הדיחה את קטגוריית הרכב הפרטי שנחלשה במעט, וכבשה את המקום השלישי בטבלה למחצית שנה זו.

רשתות שיווק

ההוצאה לפרסום בקטגוריית רשתות השיווק התבטאה בכ-32.2 מיליון דולר, גידול של כ-6% מהחציון המקביל אשתקד, כאשר המותג המוביל בפרסום בקטגוריה הוא סופר פארם באמצעות באומן בר ריבנאי עם BEAUTY CITY 2007 ומבצעי HAPPY SALE. סופר פארם אומנם מובילה בפרסום בענף זה, אך רשמה ירידה של כ-8% בהוצאה לפרסום במחצית שנה זו לעומת מחצית השנה המקבילה אשתקד.

במקום השני בפרסום רשתות השיווק ממוקמת רשת מגה עם עלייה של כ-37%, באמצעות מקאן אריקסון עם קמפיינים של מגה מבצעים ואלקטרומאניה. במקום השלישי ממוקמת רשת המשביר החדש לצרכן עם עלייה של כ-16% בתקציב הפרסום של החברה, והוצאה ריאלית לפרסום של כ-3.9 מיליון דולר באמצעות פוגל OGILVY, כשהקמפיינים המובילים הם למבצעי בשמים ובגדי ים ולקולקציות טקסטיל וכלי בית בפסח.

תקשורת סלולארית

קטגוריית הסלולאר לא עוצרת בכתום, ומגדילה את היקף ההשקעה בפרסום בכ-21% עם הוצאה ריאלית של כ-26.2 מיליון דולר למחצית שנה זו, כאשר המותג המוביל בקטגוריה הוא פרטנר, המגדיל את ההוצאה לפרסום ב-47% עם קמפיינים בולטים כמו אורנג' DAY חוזר, OBOX LIVE TV, דור 3.5 ועוד. פרטנר חילקה את תקציב הפרסום שלה שווה בשווה בין ראובני פרידן לשלמור אבנון עמיחי. פלאפון ממוקמת במקום השני בקטגוריה עם גידול של כ-34% בפרסום וחלוקה שווה בין שני משרדי הפרסום שלה: אדלר חומסקי & ורשבסקי ובאומן בר ריבנאי. סלקום ממוקמת במקום השלישי בקטגוריה עם גידול של כ-9% בתקציב הפרסום. החברה עובדת בעיקר עם גיתם, כאשר מקאן אריקסון קיבל כ-10% מתקציבה במחצית זו.

ביגוד

ענף הביגוד מתברג במקום השלישי במחצית שנה זו עם הוצאה לפרסום של כ-15.4 מיליון דולר, גידול של כ-26% לעומת המחצית המקבילה אשתקד. אופנת פוקס מובילה את הפרסום בקטגוריה עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-1.9 מיליון דולר באמצעות זרמון גולדמן.

קטגוריות נוספות שגדלו במחצית שנה זו בהוצאה לפרסום באופן ניכר ביחס לחציון מקביל אשתקד היו רשתות חשמל, כבלים ולווין, ארגונים ועמותות, כרטיסי אשראי, מוצרי חלב, הימורים, בתי השקעות וקטגוריית מזגן.

מפרסמים

שטראוס ממשיכה להוביל את טבלת המפרסמים אולם בפער מצטמצם. החברה הוציאה על פרסום כ-10.7 מיליון דולר ובין המותגים הדומיננטים לפרסום שלה ניתן למנות את דנונה ומשקה דנונה אקטימל, מסטיק MUST של עלית, קרמיסימו, שוקולד פרה ועוד.

פרטנר אורנג' ממוקמת במקום השני בטבלת המפרסמים והיא המפרסמת הסלולארית הגדולה ביותר למחצית שנה זו. פרוקטר אנד גמבל ממוקמת במחצית שנת 2007 במקום השלישי עם ירידה קלה בהיקף הפרסום שלה. החברה בולטת עם פרסום לג'ילט FUSION, פנטן פרו ויטמין והד אנד שולדרס. קמפיין ג'ילט פיוז'ן של החברה מוביל בדרוג הקמפיינים במחצית זו עם הוצאה של כמיליון דולר לקמפיין פרסומי אוף-ליין.

משרדי פרסום

מקאן אריקסון ממשיך להוביל את טבלת משרדי הפרסום עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-42.7 מליון דולר, אך ירד בהיקף התקציבים בכ-10% לפרסום OFF LINE. הסיבה לכך יכולה לנבוע מהעברת תקציבי פרסום לאינטרנט, שכן בדירוג פרסום הבאנרים באינטרנט שהוציאה יפעת לפני כשבוע מוקם מקאן דיגיטל במקום הראשון עם הוצאה לפרסום של כ-6 מיליון דולר. המפרסמים הבולטים של מקאן במחצית שנה זו היו תנובה עם יופלה 360 ושוקו SHOCK, מגה, YES, בנק לאומי ועוד.

במקומות השני והשלישי בטבלה, בפער זניח ביניהם, ממוקמים באומן-בר-ריבנאי ואדלר חומסקי & ורשבסקי עם הוצאה דומה לפרסום של כ-38 מיליון דולר. באומן בר ריבנאי גדל בכ-12% ובולט עם פרסום לסופר פארם, HOT ופלאפון ואילו אדלר חומסקי רשם גידול משמעותי של כ-32% בתקציב הפרסום במחצית שנה זו בעקבות גידול בתקציב פלאפון, הום סנטר, פסגות אופק כניסה לתקציב שופרסל וענק המזגנים.

גידול מרשים של כ-46% השיג גיתם BBDO שהתמקם במקום החמישי במחצית שנה זו, כתוצאה מהגדלת תקציב סלקום, גידול בתקציב בנק הפועלים, קמפיין הסתדרות המורים בישראל ועוד.

שני הגידולים הבולטים המחצית בגזרת משרדי הפרסום הם ללא ספק של זרמון גולדמן שגדל ב-56% עקב גידול מאסיבי בתקציב פוקס וקבלת תקציב שקם אלקטריק. הגידול המרשים ביותר באחוזים (104%) הוא ללא ספק של העולה החדש לטבלת ה-20, פרסום GPS מקבוצת אדלר חומסקי, המטפל בתקציבי ארגון המורים העל יסודיים, ניו קופל, OLSALE, וערוץ 5+.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה