איש השיווק של חודש יוני: מיקי ברקן

איגוד המפרסמים בחר במנכ"ל ברס אלקטרה תקשורת סלולארית כאיש השיווק של חודש יוני 2007, בזכות הובלת החברה לכיבוש נתח שוק גדול פי 4 עם מותג סוני אריקסון מזה שהיה לה לפני 3 שנים
אפרת אדיר |

איגוד המפרסמים בישראל בחר במיקי ברקן, מנכ"ל חברת ברס אלקטרה תקשורת סלולארית, לאיש השיווק של חודש יוני 2007.

ברקן, (44), המכהן בתפקידו מזה כשנה וחצי, הוביל את ברס, החברה המשווקת טלפונים סלולאריים מתוצרת סוני אריקסון, לכיבוש נתח שוק נוכחי הגדול פי 4 מנתח השוק שהיה לה לפני 3 שנים. נתח השוק של ברס בישראל גבוה מנתח השוק הממוצע של סוני אריקסון בעולם, העומד על פחות מ-10% ומציב את החברה בעשירייה הראשונה של משווקות סוני אריקסון בעולם.

ברס אלקטרה תקשורת סלולארית הינה מיזם משותף של חברות תקשורת פרטיות, ברס ואלקטרה, אשר נוקטות באסטרטגיה שיווקית דו-ערוצית, מול המפעילים הסלולאריים ומול הצרכנים.

"ההצלחה של סוני אריקסון בארץ נובעת, בין היתר, מהתובנה שלנו שעולם הסלולאר הוא עולם של צעירים בגילם ו/או ברוחם", מסביר מיקי ברקן, מנכ"ל החברה המייבאת את המכשירים לארץ. "ילדים בגיל העשרה רוצים להיראות כמו בני נוער מתבגרים, ומבוגרים בני שלושים פלוס רוצים להידמות לבני עשרים פלוס. מהרגע שהבנו את זה, וכיוונו את כל פעילויות הפרסום והשיווק שלנו אל קבוצת הגיל 17-30, הפכה סוני אריקסון להצלחה".

"הבאנו לכאן בעיקר מכשירים מהדור השלישי, ובמקום לשווק את התכונות של המכשיר כמכשיר עסקי, הדגשנו דווקא את היתרונות שלו בתחומים המעניינים את הנוער: מוסיקה, צילום וגלישה באינטרנט. בחרנו גם בצבעים מאוד עזים, שלא היו מקובלים עד אז", מסכם ברקן את הצלחת החדרת המותג.

ברקן מוסר עוד, כי בשנה הראשונה לפעילות (ב-2004) הסתכמו מכירות סוני אריקסון בכ-60 אלף יחידות. שנה לאחר מכן הן עמדו על 130 אלף יחידות ולפני שנה, ב-2006, מכרה החברה רבע מיליון יחידות, כאשר גרף המכירות ממשיך לטפס.

בתפקידו הקודם שימש ברקן כסמנכ"ל השיווק והמכירות של AIG, ולפני כן שימש בתפקידי שיווק ומכירות שונים, בין היתר, שימש כאחראי אבטחה במשרד ראש הממשלה במסגרת המבצע להעלאת יהודי רוסיה לארץ בתחילת שנות ה-90.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה