מריסה מאייר מגוגל העולמית: קשה לאפיין משתמש גוגל
באירוע שהתקיים הבוקר (ה') במסעדת ארקה בנמל תל אביב בחסות "גלובס", התארחה, בביקור ראשון בישראל, מריסה מאייר - סגנית נשיא גוגל העולמית למוצרי חיפוש וחווית המשתמש.
בתחילת דבריה, ציינה מאייר כי היא מתרשמת לטובה מיזמי האינטרנט הרבים הפועלים בישראל התורמים, לדבריה, תרומה חשובה למדיום המקוון.
בהתייחס לאפיון משתמש גוגל, אמרה מאייר כי "אין משתמש ממוצע לגוגל וקשה לאפיין אותו, מאחר ומשתמשי גוגל הרבים שונים האחד מהשני בג'נדר, בשפה, בהרגלי צריכת האינטרנט ובשימושים שהם עושים בגוגל".
עוד סיפרה מאייר על תחילת הדרך של החברה בהחלטה על כללי עיצוב לאתר. הדילמה שעמדה בפני החברה היתה אם לעצב את ממשק גוגל עבור גולשים מומחים או לייעד את הממשק גם למשתמש המתחיל. "לבסוף הוחלט על ממשק "מומחה", מאחר ומבדיקות רבות שנעשו בתחום החיפוש, גילו גם משתמש מתחיל, הופך כעבור כחודש, למומחה בחיפוש בגוגל ומשתמש במילות חיפוש מדוייקות לצרכיו", הסבירה מאייר.
בנוסף, על מנת להקל על החיפוש, הוסיפו בגוגל כלים לעזרת המשתמש כמו שאלה מכוונת לצמצום החיפוש בסגנון: "האם התכוונת ל...?" וכן תרגום לאנגלית של מילת חיפוש שנכתבה בעברית או הצגת המילה בכתיב מלא.
על אף כל החידושים והשיפורים שעורכת גוגל העולמית בטוחה מאייר כי "יש בכוחה של גוגל לגדול עוד ולהתפתח כדי לענות על האתגרים העומדים בפניה".
גוגל העולמית מעסיקה כיום 14 אלף עובדים, לאחר שגייסה כמעט 1,600 עובדים במהלך הרבעון החולף. לחברה שני מרכזי פיתוח בישראל, בחיפה ובתל-אביב.