ניתוח טכני: נאסד"ק 100 – תיקון טכני ותו לא

שכל תיקון שהתרחש בחודשים האחרונים, לא היה אלא אפיזודה חולפת. מגמה העלייה בעיצומה והיא גם תישאר כזאת
אייל גורביץ |

זו לא הפעם הראשונה, וסביר להניח שגם לא האחרונה, שמדד נאסד"ק 100 יבצע תיקונים חדים כלפי מטה. אלא שבינם לבין שינוי מגמה הקשר רופף לחלוטין. ודי להעיף מבט על גרף עמודות יומי או שבועי כדי להבין שכל תיקון שהתרחש בחודשים האחרונים, לא היה אלא אפיזודה חולפת ונשכחת בתודעת המשקיעים. מגמה העלייה בעיצומה והיא גם תישאר כזאת.

על גרף הנרות היומי המצורף אפשר לראות מספר מרכיבים :

1. אחרי שסיים מדד נאסד"ק 100 את תקופת הדשדוש הוא פרץ מעלה תוך שב-12 ליולי הוא מפגין נר ארוך ירוק שנוטה להופיע בנקודות בהן השוק מודיע כי הכיוון נבחר. נר זה מייצג החלטיות ומביא לידי ביטוי את עוצמתם ונחישותם של הקונים. בהקשר הכללי, מדובר ביציאה לדרך של מגמת עלייה ובה כל ירידה תהיה לצורך עלייה.

2. עד לנקודת הזמן הנוכחית אפשר לראות בבירור שמאז רמת 1,899 הנקודות מוגדרת גם המגמה המינורית כמגמת עלייה לכל דבר ועניין. מרמה זו מסודרות נקודות השיא והשפל במבנה עולה כיאה למגמת עלייה אמיתית.

3. כתמיכה לכך אפשר לראות את שני ממוצעים הנעים המסודרים על הגרף בסדר עולה : הקצר מעל הארוך והשיפוע חיובי. שני מרכיבים אלו באים לידי ביטוי כאשר קיימת מגמת עלייה והם מסייעים להבנת התמונה הכוללת.

לכן, הנחת העבודה לשבוע הקרוב גורסת שכיוונו של מדד נאסד"ק 100 הן בטווח הקצר והן בארוך הוא חיובי וכל ירידה תתברר עד מהרה כירידה לצורך עלייה.

רמות תמיכה והתנגדות

1. כדי שמדד נאסד"ק 100 יתמיד בכיוונו החיובי בטווח קצר רצוי שכל ירידה תיבלם מעל לרמת 1,965 הנקודות. בדיוק אותה רמת תמיכה בה נקבתי בשבוע שחלף. כל נסיגה עד לרמה זו תהיה לגיטימית ולא תערער על ההגמוניה של מגמת העלייה קצרת הטווח.

2. התנגדות ראשונה ומשמעותית רק סביב רמת 2,100 הנקודות.

סיכום

המגמה היא מגמת עלייה וכל נסיגה תתברר עד מהרה כתיקון טכני ותו לא.

מאת: אייל גורביץ

הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.