נתוח טכני: אפריקה - לקראת תמיכה
ב-21 ליוני השנה ניתחתי לאחרונה את מניית אפריקה. המסקנה הייתה שהמניה, שחוותה מהלך עליות אדיר, מצויה בעיצומו של תיקון טכני שעדיין לא נס ליחו וכי אפריקה הגיעה, בסך הכול, ליעד הראשון שלה. ההנחה הייתה שהמניה צפויה לשחיקה נוספת.
מאז אותה סקירה ראינו כיצד אפריקה מדשדשת בטווח מחירים צר יחסית, בין 469 שקלים ל-417 שקלים למניה. אתמול, שברה המניה את הרף התחתון מטה תוך שהיקפי הפעילות מתחילים להתרחב. וסימן זה, אינו מבשר טובות.
הבה נשוב ונסקור את המרכיבים הקיימים וננסה לגלות היכן ממוקמת רמת תמיכה משמעותית.
התיקון הכללי
1. אפריקה עודנה מצויה בתהליך של תיקון טכני שעדיין לא הסתיים ובמסגרתו הגיעה רק ליעד הראשון. המהלך העומד לתיקון הוא זה שהחל במחיר של 192.79 שקלים למניה ביולי 2006 והסתיים במחיר של 578 שקלים למניה. אם חותכים את המהלך לפי המקובל. מגיעים למסקנה ולפיה היעד הראשוני מצוי במחיר של כ-430 שקלים למניה. היעד הנמוך ביותר של התיקון מצוי במחיר של כ-340 שקלים למניה – לא נעים.
לקראת תמיכה
2. ביניהם, ממוקמת רמת ה-50% במחיר של כ-380 שקלים למניה.
3. על הגרף המצורף אפשר לראות את קו המגמה העולה החובק את כל נקודות השפל של המגמה המשנית האחרונה החל ממחיר של 192.79 שקלים למניה. קו זה ידע לבלום היטב את כל התיקונים שנערכו במהלך גל העליות האחרון. בהקשר של התיקון הטכני הנוכחי, מספק קו מגמה זה תמיכה בין 380 – 390 שקלים למניה.
4. בנוסף, אפשר לראות על הגרף המצורף את רמת התמיכה הקיימת 375.80 שקלים למניה. רמה זו שימשה בעבר כרמת התנגדות וכעת אמורה לשמש כרמת תמיכה.
סיכום
הגם שאין עדיין סימנים מוחלטים ולפיהם תם התיקון הטכני, הרי שאפריקה קרובה מאוד לרמת תמיכה השואבת את כוחה משלושה מקורות. רמת התמיכה האמורה מצויה בין 375 – 390 שקלים למניה והסבירות היא שברצועת מחירים זו, הקרובה מאוד למחיר המניה, נזכה לאתנחתא. השאלה היא האם אתנחתא זו תהיה מלווה במחזורים גדולים דיים שיאפשרו לאבחן תחתית אחרונה או שמא יהיה מדובר באתנחתא קומית, בדיוק כמו קודמתה.
הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- דרך החתחתים להכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.