ניתוח טכני: מדד המעו"ף חוזר לעניינים

אחרי תקופת המתנה קצרה חוזר מדד המעו"ף גם למגמת עלייה קצרת טווח
אייל גורביץ |

הנחת העבודה הבסיסית לאורך החודשים האחרונים ואף הרבה מעבר לכך היתה שכיוונו הכללי של השוק כלפי מעלה. בלא מעט מקרים נתקלנו ב"מפולות", "קריסות", "משברים" וכדומה, שיצרו כותרות עם אותיות בגודל של קידוש לבנה. אלא שלא היה במקרים אלו כדי להניא את השוק מכיוונו החיובי. כל ירידה או עצירה התבררו כאפיזודות חולפות ונשכחות בים גואה של מגמה ראשית. וכך הערכתי גם בסקירות האחרונות. שבסופו של דבר, תישבר כלפי מעלה רמת 1145 הנקודות ומדד המעו"ף יעפיל לשיא חדש.

בסיומו של שבוע המסחר האחרון, אחרי תיקון קל בתחילתו ובלימה בתוך "פער מחירים" עולה, נמלך מדד המעו"ף בדעתו ושבר מעלה. עדיין לא מובהק לחלוטין אך מעל לרמת 1145 הנקודות. אפשר לנשום לרווחה.

שוק המניות האמריקאי, למרות לא מעט תחזיות קודרות ואיומים מצד שוק איגרות החוב, המשכתנתאות ועוד על מיני מריעין בישין, מתגבר בסופו של דבר על הכל ומתמיד בכיוונה של המגמה הראשית שמצויה אף היא בעלייה. וגם שם, כמו אצלנו, יש ללכלך את הידיים ולמצוא את ההזדמנויות הקורצות. ויש לא מעט כאלה.

הנחת העבודה

בטווח הבינוני והארוך נותרת הנחת העבודה חיובית וזאת לאור המגמה הראשית והמשנית שמצביעות מעלה. ההנחה היא שגם בטווח הקצר התיקון תם ומכאן כיוונו של מדד המעו"ף הוא מעלה בואכה מספרים גבוהים יותר.

הפרמטרים המרכזיים

1. ב-13 ליוני קבע מדד המעו"ף תחתית ברמת 1,078 הנקודות. מנקודה זו, כפי שאפשר לראות על הגרף המצורף, כל נסיגה נבלמה ברמה גבוהה מקודמתה. כך אפשר לראות שתי נסיגות נוספות : האחת נבלמה ברמת 1,105 הנקודות ב-1, ליולי והאחרונה ברמת 1,128 הנקודות ב-11 ליולי. העובדה שנקודות השפל מסודרות במבנה עולה מעידה שהקונים מוכנים לשלם עבור אותה הסחורה מחירים הולכים ועולים. דינאמיקה זו היא אחד מהסימנים לקיומה של מגמת עלייה.

2. המוכרים מבחינתם היו די נחושים סביב רמת 1,145 הנקודות כאשר פעם אחר פעם הם לחצו את מדד המעו"ף ולא אפשרו מעבר. אלא הנחישות הקונים הייתה משמעותית הרבה יותר והשבירה לא אחרה לבוא. מכאן אפשר להעריך שהתיקון תם וכיוונו של מדד המעו"ף אמור להיות כלפי מעלה כאשר כל ירידה תהיה לצורך עלייה.

תמיכות והתנגדויות

מי שמחפש רמות התנגדות יתקשה למצוא כאלה שכן מדד המעו"ף מצוי בשיא כל הזמנים. רמות התנגדות יתפתחו באופן ספונטני.

רמת תמיכה ראשונה ומינורית ברמת 1,124 – 1,128 הנקודות. כל ירידה עד לנקודה זו תהיה לגיטימית ולא תשנה במאום את העובדה ולפיה גם בטווח הקצר מצוי מדד המעו"ף במגמת עלייה. מתחת לרמה זו אפשר לזהות רמת תמיכה נוספת סביב 1,106 הנקודות.

סיכום

בסקירה האחרונה הערכתי שתקופת המתנה זו לא תארך זמן רב וכי הפריצה צפויה להיות מעלה. ההערכה כעת נותרת אופטימית ואין לנו אלא להתרווח ולהמתין לרמות גבוהות יותר.

* הכותב משמש כמנהל המקצועי של המרכז להשכלה פיננסית מקבוצת מטריקס ומלמד מסחר בניירות ערך על פי שיטת הניתוח הטכני

* אין בסקירה זו משום המלצה לקנות את הנייר או למוכרו והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

* הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.