תחרות קקטוס הזהב של ענף הפרסום תתמקד בקריאייטיב
לאחר ההודעה של איגוד המפרסמים על פרישתו מתמיכה והשתתפות בתחרות "קקטוס הזהב" של ענף הפרסום מתוך רצון להשקיע בתחום השיווק ובתחרויות הקשורות בו, נמצאת תחרות הקקטוס בבעיית זהות והגדרה.
אמש (ב') התקיימה אסיפה כללית של איגוד חברות הפרסום, במטרה להציל את התחרות ולהחליט על המשך פעולה בנושא. לישיבה הוזמנו כל 60 חברי האיגוד והיא התקיימה במתכונת של שימוע, כאשר מתוך 5 משרדי הפרסום שהחרימו בעבר את התחרות, נכחו נציגים מ-4 משרדים מובילים בענף, ביניהם, באומן-בר-ריבנאי, גיתם, מקאן אריקסון וראובני פרידן. פרסום זרמון גולדמן בחר שלא לשלוח נציג לדיון.
מנכ"ל איגוד חברות הפרסום, יגאל בר-און, אמר ל-Bizportal היום (ג') כי הוא גאה על כך שנתקבלה החלטה פה אחד בעניין תחרות קקטוס הזהב. לדבריו, "כל משרדי הפרסום התאחדו סביב גישה אחת שאומרת שתחרות "קקטוס הזהב" תתמקד בשיפוט קריאייטיבי, כמו תחרויות פרסום בעולם ובנוסח פסטיבל קאן".
עוד הוסיף בר-און, כי התחרות לא תכלול שופטים מפירמות פרסום מחו"ל וצוות השיפוט של התחרות יורכב מאנשי קריאייטיב מהבכירים והמנוסים בענף הפרסום בישראל, שייבחרו לאחר מיון קפדני על-ידי הנהלת האיגוד.
כך, לאחר דיונים בנושא והצבעה גלויה, מתכוון איגוד חברות הפרסום לפעול בתקופה הקרובה ליישום מסקנות האסיפה על מנת שתחרות "קקטוס הזהב" תצא לדרך במתכונתה החדשה כבר בחודש מאי הקרוב.