מהלך חד: שסטוביץ חוזרת לשוק סכיני הגילוח
חברת שסטוביץ, הודיעה על חזרתה לשוק סכיני הגילוח ומשיקה בימים אלו בישראל את מותג סכיני הגילוח "קווטרו טיטניום" מבית Schick. בשלב ראשון, תושק סדרה ראשונה הכוללת 3 מוצרים ובהם: קווטרו טיטניום - מכשיר גילוח לשימוש רב פעמי לגברים; קווטרו טיטניום אנרג'י - מכשיר גילוח לגברים שימוש רב פעמי הפועל באמצעות סוללה; ורביעיית סכיני גילוח קווטרו טיטניום המתאימים לשימוש בשני המכשירים.
הסדרה החדשה מצטרפת לסכיני הגילוח החד פעמיים של Schick המשווקים אף הם על ידי שסטוביץ, המיועדים בעיקר לנשים.
פיני פרבר, משסטוביץ מסר כי בכוונת החברה לחזור ולהיות שחקן משמעותי בתחום שוק סכיני הגילוח הנשלט כיום על ידי מותג "ג'ילט" של פרוקטר אנד גמבל, ולהשפיע על שוק סכיני הגילוח ברמת המחיר. מותג "ג'ילט" היה שייך לשסטוביץ במשך שנים רבות ולפני כשנה, בעקבות רכישת ג'ילט העולמית על ידי פרוקטר אנד גמבל, איבדה שסטוביץ את הזיכיון לייבא ולשווק את המותג בישראל.
מהלך ההחדרה של הסכינים החדשים ילווה בקמפיין רחב היקף, בהשקעה של כ-8 מיליון שקל, הכולל: פרסום בטלוויזיה ובעיתונות, קמפיין אינטראקטיבי, בולטות בנקודות המכירה, פעילות קד"מ, וקמפיין יחסי ציבור.
שוק הגילוח בישראל ובעולם
היקף שוק הגילוח בעולם מוערך כיום בכ-14 מיליארד דולר. הגילוח הרטוב מהווה את עיקר הקטגוריה - 10 מיליארד דולר, על פי נתונים כספיים נחלק השוק ל-20% גילוח יבש במכונה ו-80% גילוח רטוב, הכולל מוצרי קדם גילוח, מוצרים לגילוח ולאחר גילוח. Schick מחזיקה בכ-30% משוק הגילוח העולמי ובלמעלה מ-50% משוק הגילוח ביפן.
בחמש השנים האחרונות ישנה מגמה של חדשנות בקטגוריית הגילוח החד פעמי הנחשב לתחום בעל הצמיחה המהירה ביותר. 6 מתוך כל 10 סכיני גילוח הנמכרים היום בעולם הם חד פעמיים.
על פי נתונים שנאספו בשסטוביץ, מהווה קטגוריית הגילוח הרטוב בקרב הקהל החילוני בישראל כ-90% מכלל הקטגוריה. שוק זה מגלגל מידי שנה כ-200 מיליון שקל.
מבחינת תמחור, מחירו המומלץ לצרכן של סכין "קווטרו טיטניום" יעמוד על44.90 שקל, הסכין החשמלי "קווטרו טיטניום אנרג'י" יעלה אף הוא 49.90 שקל כמו גם העלות של רביעיית סכיני קווטרו. לשם השוואה, מכשיר Gillette Fusion עם שני להבים עולה 54.99 שקל ומכשיר Power Gillette Fusion עם להב אחד עולה 64.99 שקל.