ניתוח טכני: דולר ין – שעתו היפה של הדולר

המטבע האמריקאי שנחבט קשות מול מרבית המטבעות העיקריים, נלחם על שארית כבודו האבוד מול המטבע היפני. שם למרבה הפלא מדובר במגמת עלייה ארוכת טווח המנוגדת לחלוטין למגמה הכללית מול היורו ושאר הלוחמים האחרים בזירה. ולא רק בטווח הארוך כי אם גם בקצר, נראה שהדולר עושה דרכו מעלה
אייל גורביץ |

מבט על הדינאמיקה בין הדולר לין ילמד שמדובר במגמת עלייה ראשית. נקודת ההתחלה במחיר של 101.65 בתחילת 2005. משם אפשר לראות בבירור שנקודות השיא והשפל מסודרות במבנה עולה. הרעיון המרכזי במגמה הראשית הוא שמרגע שיצאה לדרכה, קשה לבלום אותה.

מבחינת המגמה המשנית הרי שגם כאן מדובר במגמת עלייה ברורה שראשיתה במחיר של 115.15 במארס 2007. כאשר שתי מגמות מרכזיות מאוחדות בכיוון זהה, ללא שום סימן לסיומן, גורסת הנחת העבודה שנראה את הדולר ממשיך ולהתחזק עוד פרק זמן ארוך מול המטבע היפני.

מכאן למגמה שמעניינת את כולם. המגמה המינורית וכאן אפשר לראות תופעה מעניינת :

1. גל העליות המשמעותי האחרון נשא את הדולר מרמת 120.78 ין ועד לרמת 124.15 ין לדולר. מיד לאחר מכן, כפי שאפשר לראות על הגרף המצורף, יצא לדרכו תיקון טכני. תיקון זה החליש את הדולר עד לרמת שפל של 122.11 ין לדולר.

2. כפי שאפשר לראות על הגרף נבלם הדולר בשתי נקודות משמעותיות : ראשית בטווח המייצג תיקון טכני של כ-66% מהמהלך אותו הוא תיקן, שנית, רמת השפל בה נבלם הדולר 122.11, שימשה בעבר כרמת התנגדות וכעת, לאחר שנשברה כלפי מעלה, הפכה לשמש כרמת תמיכה.

3. מיד לאחר מכן חזר הדולר לעלות תוך שהוא מציג גם נר ארוך וירוק המעיד שהכיוון נבחר ושבירה מעלה של שני ממוצעים נעים. התנהלות זו מעלה את הסבירות שכיוונו של הדולר בתקופה הקרובה אמור להיות כלפי מעלה.

4. מבחינת היעד הרי שהתנהלותו של הדולר מעלה את הסבירות ולפיה רמת השיא 124.15 ין צפויה להישבר , במסגרת גל העליות הנוכחי, כלפי מעלה.

סיכום

המגמה הראשית היא מגמת עלייה ברורה ואם אכן התיקון הטכני תם ברמות שאני מעריך, הרי שהדרך מעלה תהיה ארוכה והדולר יעפיל מעל לרמת 124 ין לדולר.

מאת: אייל גורביץ'

אין בסקירה זו משום המלצה לקנות את הנייר או למוכרו והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.