ניתוח טכני: פ.מ.ס - עכשיו תורה?

נדמה שבחודשים האחרונים המניה מנסה לקום מהקרשים. ולפי הסימנים הקיימים יתכן וההתאוששות קרובה
אייל גורביץ |

פמס שייכת לקבוצת המניות המדוכאות עלי אדמות. בעוד שמרבית המניות סביבה פותחות צעד ומטפסות מדרגה נוספת במעלה ההר, חוותה פמס תקופה קשה. נכון יותר לומר שהמשקיעים חוו תקופה קשה. במהלך תקופה של כשנה רשמה המניה צלילת בזק שהסתכמה באובדן של 50% מערכה. ומתמטיקה פשוטה תלמד אותנו שכדי לחזור לנקודת המוצא אמורה המניה לעלות כפליים. מה שמוביל למסקנה הבלתי נמנעת שהפסדים יש לחתוך כאשר הם עדיין בחיתולים. אלא שכל זה שייך לעבר ובחודשים האחרונים דומה שהמניה מנסה לקום מהקרשים. ולפי הסימנים הקיימים דומה שההתאוששות קרובה.

ניסיון התאוששות

מבט על הגרף יגלה שתי תחתיות זהות כמעט לחלוטין. הראשונה בנובמבר 2006 במחיר של 105.5 שקלים למניה והשנייה במאי 2007 במחיר של 112 שקלים למניה. שתי תחתיות אלו משמשות כיסודות לבניית מגמת עלייה. זה השלב הראשון בדרך להתאוששות. הקונים כבר מודיעים לנו שקיים מחיר שבו הם מוכנים לרכוש את מלוא ההיצע הקיים בשוק. המוכרים מבחינתנו עדיין בגדר תעלומה. אותו מלאי גדול של היצע רובץ לפתחה של רמת 155 שקלים למניה. ראינו זאת בעבר ורשמנו. למעשה, מגמת עלייה תוכל לצאת לדרכה רק כאשר תישבר רמה זו כלפי מעלה תוך מחזור מסחר גבוה. אלא שאפשר בשלב הנוכחי לנסות ולנתח את הסיכויים שדבר זה יתרחש.

מבט מקרוב

כדי לעשות כן יש להביט על גרף יומי. על גרף זה אפשר לראות את מהלך העליות שהחל בסוף מאי במחיר של 112 שקלים למניה. כאן אפשר לראות מגמת עלייה אמיתית שבנויה לא רק מנקודות שפל ושיא עולות אלא מתמיכה מוחלטת של מחזורי המסחר. הללו נוטים להתרחב משמעותית בעליות ולהתכווץ בתיקונים כעדות ולפיה ההיצע העומד למכירה הולך ואוזל.

גל הירידות האחרון שפקד את המניה הוא המעניין ביותר לטווח הקצר. ראינו כיצד פמס רושמת ירידה ממחיר של 149 שקלים למניה ועד לשפל של 136.5 שקלים למניה. ירידה זו לוותה בכיווץ היקפי הפעילות ובהתכנסות לתחום התיקון המקובל מאידך - שני פרמטרים שתומכים בגל עליות נוסף.

אתמול, רשמה המניה עליות מחירים שלוו, שוב, בהתרחבות המחזורים. הדינמיקה של יום המסחר של אתמול מסמנת את האפשרות ולפיה התיקון תם והמניה יוצאת לגל עליות חדש שיתכן ובמסגרתו יערך ניסיון לשבור את רמת 155 שקלים למניה. הערכה זו תהיה נכונה כל עוד לא תישבר כלפי מטה רמת 136.5 שקלים למניה.

סיכום

מניה מעניינת פמס. הדינמיקה שלה מפתה ומזמינה ובמונחים של יחס סיכוי סיכון היא בהחלט עומדת בקריטריונים המקובלים. הסימנים ליציאתו של מהלך עליות לדרך קיימים וכל שנותר מרגע זו למשקיע הוא לתכנן היטב את האסטרטגיה שאמורה לכלול הוראה לקטיעת הפסד ומנגנונים להגנה על הרווח.

אין בסקירה זו משום המלצה לקנות את הנייר או למוכרו והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.