ניתוח טכני: מבט נדל"ן 15 – סיכוי טוב להתאוששות

המלחמה היא כעת לזהות במדויק את נקודת הסיום המוחלטת של התיקון והסימנים הראשונים כבר מתחילים לבצבץ
אייל גורביץ |

תקופה לא פשוטה עברה על מדד נדל"ן 15. תקופה ובמסגרתה שבועות ארוכים של ירידות שדרדרו את המדד מרמת שיא של 884 הנקודות לרמת שפל של 763 הנקודות שנרשמה לפני ימים מספר. מי שמכיר את ההתנהלות של המדד יודע שבמסגרת מגמת העלייה ארוכת הטווח, נוצרים מדי פעם תיקונים טכניים כאלה או אחרים ובסופו של יום, תיקונים אלו מסתיימים ומגמת העלייה ממשיכה וכובשת פסגות חדשות. וגם התיקון הטכני הנוכחי, מעלה לא מעט סימנים ולפיהם בסיומו תתחדש מגמת העלייה.

המגמה

מגמת עלייה מוגדרת כ"סדרה עולה של נקודות שיא ונקודות שפל. על כל נקודות שפל להיות גבוהה מקודמתה וכך גם לגבי כל נקודת שיא". אם נביט על גרף הנרות של מדד נדל"ן 15 נוכל לראות בבירור כיצד החל מיולי 2006 מצוי המדד במגמת עלייה. כל נסיגה נבלמה ברמה הגבוהה מקודמתה וכל גל עליות דחף לשיא גבוה מקודמו. במהלך מגמת העלייה הייתה למחזורי המסחר נטייה ברורה להתרחבות. כל פריצה לשיא חדש הניבה מחזור גבוה עד שהמדד הגיע לשיא של 884 נקודות בליווי מחזור מסחר גבוה. כאשר מגמת עלייה רושמת שיא ואל שיא זה מתלווה מחזור מסחר גבוה, הסבירות היא שכל ירידה תהיה לצורך עלייה. וזו כבר נקודת מוצא טובה.

מכאן החל תיקון טכני שלפני ימים מסחר קבע שפל ברמת 763 הנקודות. לתיקון טכני זה לא מעט סימנים ולפיהם מדובר בתופעה זמנית שיתכן ועומדת על סף סיום :

1. ראשית מחזורי המסחר. במהלך השבועות האחרונים נטו מחזורי המסחר להתכווץ באופן הדרגתי כעדות ולפיה ההיצע העומד למכירה הולך ואוזל.

2. התיקון הטכני התכנס לחיתוכים המקובלים כפי שאפשר לראות על הגרף. כאשר תיקון טכני מסתיים בטווחים הללו סביר להניח שיצא לדרך גל עליות ובמסגרתו שבירה מעלה של רמת השיא הקודמת.

מסקנת ביניים – המגמה היא מגמת עלייה ברורה כאשר הנחת העבודה גורסת שסיומו של התיקון הטכני אמור להוביל לחידוש מגמת העלייה ובדרך לחצות מעלה את רמת 884 הנקודות.

הסימן לסיומו של התיקון

סימנים ראשונים לסיומו של התיקון ניתנו שלשום ואתמול כאשר המדד רשם עלייה שלוותה במחזור גבוה יחסית. מחזור בסדר גודל שלא נראה בחודש האחרון. בנוסף, רשם המדד נקודת שפל שנייה גבוהה מקודמתה. כלומר, נקודת השפל הקודמת הייתה ברמת 763 הנקודות ואילו האחרונה ברמה גבוהה יותר – 779 הנקודות.

ההנחה היא שכל עוד לא תישבר רמת 779 הנקודות כלפי מטה, יהיה בכך סימן ולפיו תם התיקון הטכני וכיוונו של מדד נדל"ן 15 הוא צפונה.

סיכום

מרבית הסימנים מעידים שהירידות של השבועות האחרונים לא היו שום דבר מעבר לתיקון טכני מקובל במסגרת מגמת עלייה קיימת. המלחמה היא כעת לזהות במדויק את נקודת הסיום המוחלטת של התיקון והסימנים הראשונים כבר מתחילים לבצבץ

* הערה : כל הזכויות שמורות לאייל גורביץ. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

* אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.