ניתוח טכני: כור - מקבלת הזדמנות נוספת

ההתנהלות שלה מחייבת תשומת לב ממוקדת שכן יתכן והפריצה מעלה קרובה מאי פעם
אייל גורביץ |

אפשר לומר שבשנתיים וחצי האחרונות כור לא הסבה נחת למשקיעיה. בעוד ששוק המניות מפמפם דרכו מעלה בעליצות יתרה ומניות רבות גומעות מאות אחוזים, התקשתה כור לספק את הסחורה. במאי 2005 הגיעה המניה מחיר של 292.50 שקלים ושם זה נגמר. מאז, כשלה בשבירת רמת שיא זאת ורק פעם אחת נרשמה שבירה מינורית כאשר המניה הגיעה למחיר שיא של 303 שקלים למניה ותו לא. תקופת דשדוש זו שמתארכת לכדי שנתיים תמימות העירה את תשומת ליבי כאשר בימים האחרונים החלה המניה בתהליך חזרה לכיוון רמת השיא, ועל רקע נתונים אלו, מן הראוי להקדיש לה מעט תשומת לב.

הדשדוש ומהותו

ברוב המקרים, מספק תהליך דשדוש שנמשך לפחות שנה, הזדמנות לחשב בקלות פוטנציאל רווח. במקרה של כור, אפשר לראות שהמניה דשדוש בין מחיר של כ-303 שקלים למניה כרמת שיא לבין מחיר של כ-220 שקלים למניה כרמת שפל. עומק הדשדוש הוא 26% כך שבמידה ותתרחש פריצה של הרף העליון, אפשר לקבל מושג בסיסי לגבי פוטנציאל הרווח המינימלי. פריצת הרף העליון חייבת להתבצע תוך מחזור מסחר גבוה.

יורדים לקטנות

מהלך העליות של אתמול היה מעניין במיוחד. כור רשמה עלייה של יותר מ-3% מבחזור גבוה. במהלך היום, היו העליות חדות אף יותר אך התמתנו לקראת הסוף. העליות התמתנו על רקע היצע כבד (ויש לקחת זאת בחשבון) הקיים סביב רמת השיא. כמות גדולה של סחורה מעוניינת לפלס דרכה החוצה כל אימת שהמניה מגיעה לאזור שבין 299 – 303 שקלים למניה. לפחות כל היה הדבר עד כה.

מה הסיכוי לפריצה מעלה

התנהלותה של כור בימים ובשבועות שחלפו מעידים שהסבירות לפריצה גבוהה. בדינמיקה השבועית המייצגת את המגמה המשנית הרי שהמומנטום גבוה וחזק ומגמת העלייה שהחלה בנובמבר 2006 ונמשכת עד היום אינה מגלה סימני חולשה.

מבחינת הדינמיקה של הימים האחרונים מדובר במגמה שהחלה בתחילת יוני השנה וכאן אפשר לראות מגמת עלייה ממשית שכוללת התרחבות במחזורי המסחר ומומנטום שמאפיין מגמות עלייה אמיתיות.

רמות תמיכה והתנגדות

התנגדות ראשונה אליה יש לשים לב היטב ממוקמת במחיר של 303 שקלים למניה. רק פריצתה מעלה תספק את הסימן המוחלט למגמת עלייה ארוכת טווח. כדי לשמר את הסיכויים לפריצה מעלה רצוי שרמת 272 שקלים למניה תחזיק מעמד כרמת תמיכה.

סיכום

הדינמיקה של כור הופכת אותה למניה מאוד מעניינת. מחד, מניה שדשדשה פרק זמן ארוך יחסית ומאידך, קרובה מאוד לרף העליון ומתאפיינת בכל הסימנים המרכיבים מגמת עלייה. ההתנהלות שלה מחייבת תשומת לב ממוקדת שכן יתכן והפריצה מעלה קרובה מאי פעם.

* אין בסקירה זו משום המלצה לקנות את הנייר או למוכרו והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.