היסטריה: החלה המכירה של מכשירי iPhone בארה"ב

מאות חובבי גאדג'טים - או ממתינים שנשכרו בתשלום - התגודדו ביום ו' האחרון מול פתחי החנויות כדי להיות הראשונים שיניחו יד על מכשירי iPhone החדשים של אפל, שאמורים לחולל מהפכה בתעשיית הטלפונים הסלולריים

מאות חובבי גאדג'טים - או ממתינים שנשכרו בתשלום - התגודדו ביום ו' האחרון מול פתחי החנויות כדי להיות הראשונים שיניחו יד על מכשירי iPhone החדשים של אפל, שאמורים לחולל מהפכה בתעשיית הטלפונים הסלולריים. בשעה שש אחר הצהריים - לפי הזמן המקומי בכל אחד מאזורי הזמן של ארה"ב - נפתחו שערי החנויות והחלה המכירה.

למעלה מ-600 הממתינים שצבאו על השערים של שתי חנויות אפל בניו יורק הריעו ומיהרו פנימה ברגע שנפתחו הדלתות. מול הדלתות של חנויות AT&T - חברת הסלולר היחידה שתשווק את המכשירים בארה"ב בשנתיים הקרובות - המתינו רק כמה עשרות לקוחות, בעוד שמול החנות בסן פרנסיסקו המתינו כ-200 בני אדם.

"כל המכשירים האחרים הם זבל, והיו לי הרבה מכשירים - אפילו יקרים. זה מכשיר שונה", אמר אלברט ליבינגסטון, בן 62 משיקאגו. "זה הצעצוע הכי חדש. בגילי, לא נשארו לי עוד הרבה שנים ליהנות מצעצועים".

מכשירי iPhone החדשים, שמאפשרים לשוחח בטלפון, לגלוש באינטרנט, להאזין לשירים ולצפות בסרטים, הם ההימור האחרון של סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל. החברה שואפת למכור עשרה מיליון מכשירים עד סוף שנת 2008, ולהגיע באותה עת לנתח של אחוז אחד משוק הסלולר העולמי. אנליסטים מעריכים שתוך ימים ספורים יימכרו 400 אלף מכשירים.

"אפל שואפת לחזק את הדומיננטיות שלה באמצעות שילוב אלגנטי של חומרה ותוכנה", אמר מרק מק'גייר, אנליסט של חברת המחקר גרטנר. "אפל מקימה חטיבה עסקית חדשה וגדולה".

מאז שהכריז ג'ובס על מכשירי iPhone, בחודש ינואר האחרון, עלה השער של מניות אפל ב-30%. אנליסטים מעריכים שמניות אפל עשויות לעלות בשנה הקרובה ב-30% נוספים, אם המכשירים אכן יתגלו כסיפור הצלחה - אך אחרים חוששים שהציפיות גבוהות מדיי.

אם לשפוט על פי הממתינים בתור, מושכים מכשירי iPhone את חובבי הגאדג'טים היותר וותיקים - ולאו דווקא צעירים, שככל הנראה מתקשים לעמוד במחיר הגבוה (אפילו התוכנית הזולה ביותר שמציעה AT&T עולה 1,400 דולרים לשנתיים, והמכשירים עצמם עולים עד 600 דולרים). "אני ממתין בשביל מישהו אחר", אמר קייל לורנטין מסן פרנסיסקו. "אני רק בן 17 ואינני זקוק למכשיר iPhone. יש לי נגן iPod וטלפון סלולרי וביחד הם עושים בדיוק אותו דבר".

בהמשך השנה, לקראת עונת החגים, עתידים מכשירי iPhone להגיע לאירופה. המחירים וחברות הסלולר עדיין לא פורסמו, אך מעריכים כי צפויה עסקה עם חברת Vodafone הבריטית. לאסיה אמורים המכשירים להגיע במהלך שנת 2008.

אולם, עוד לפני שנמכר מכשיר iPhone אחד, כבר מורגשת ההשפעה של המכשירים על תעשיית הסלולר. בחברת פאלם, לדוגמה, חוששים כי מכשירי iPhone יכרסמו בביקוש למכשירי Treo, לפחות בטווח הקצר. "סביר להניח שאנשים ירצו לנסות (את iPhone), ותיתכן האטה מסוימת במכירות", אמר אד קוליגן, מנכ"ל פאלם, ביום ה' האחרון.

מצד שני, לא ברור אם התנופה במכירות תימשך לאחר שתשכך ההתלהבות הראשונית. חברת פייפר ג'פרי העריכה כי אפל עשויה למכור 45 מיליון יחידות של מכשירי iPhone בשנת 2009 - ושההכנסות ממכשירי iPhone ישתוו לאלו שמניבים מחשבי מק ונגני iPod.

אנדי הרגריבס, אנליסט מחברת פסיפיק קרסט, העלה את תחזית ההכנסות של אפל בעקבות ההערכה שהמלאי של מכשירי iPhone מספיק כדי לענות על הביקוש הראשוני. "אנו מעריכים שהחברה ערוכה להוסיף שירותים חדשים של מדיה דיגיטלית, ושההכנסות השנתיות עשויות לגדול ביותר ממיליארד דולרים - עם מתח רווחים גבוה מהממוצע", על פי הרגריבס.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס - יצא ל"שרת" בעזה מהבית

כתב אישום חריג הוגש נגד אמיר ימין בגין זיוף שירות מילואים וניצול מלחמת חרבות ברזל לביטול חובות מס

עוזי גרסטמן |

יועץ מס מזייף מסמכים. רואה חשבון עוזר ללקוח להונות את רשויות המס. עורך דין מלמד לקוח איך לשקר לשופטים. מקצועות "מכובדים", נמצאים בשנים האחרונות במדרון תדמיתי תלול. אין כבוד - כנראה שהכל כסף. המקרה הבא לא נעים לאוזן הישראלית - לזייף ולהגיד שאתה במילואים כדי לברוח מחובה ציבורית, מהתמודדות עם חובות. זה ניצול ציני של המצב בארץ, אבל רשות המסים יודעת לאתר את המתחזים.  

רשות המסים הגישה כתב אישום חריג נגד אמיר ימין בגין זיוף שירות מילואים וניצול מלחמת חרבות ברזל לביטול חובות מס.

פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה כתב אישום נגד ימין, יועץ מס בן 45 מחדרה, בגין זיוף מסמכי מילואים והונאת רשות המס במהלך מלחמת חרבות ברזל. על פי כתב האישום, ימין, שנקלע לחוב מס שבח בעקבות עסקת מקרקעין שביצע בדצמבר 2018, הגיע להסדר פריסת תשלומים עם משרדי מיסוי מקרקעין בחדרה ביוני 2023. כשלא עמד בהסדר, הוטלו עיקולים על חשבונות הבנק והנדל"ן שלו בדצמבר 2023. כלומר, מדובר על יועץ מס שחייב מס לרשות המס. הוא הגיע להסדר פריסה עם הרשויות, וכדי לא לשלם זייף שהוא במילואים. 

יש כאן אולי עיוורון, מצוקה גדולה, אבל מה הוא חשב לעצמו - שרשויות המס לא יודעות להצליב נתונים עם מאגרי המידע בצבא? 


כתבה מעניינת - חשד נגד בעלים ומנכ"לים להונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים

בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)

"המס על הבנקים הוא מס על הציבור - והוא זה שישלם את המחיר"

בהמשך לכוונת שר האוצר סמוטריץ’ למסות את הבנקים, איגוד הבנקים מגיש את תגובתו לדו"ח עבודת צוות האוצר וטוען כי הדו"ח חסר השוואות לרווחיות בענפים אחרים, לא בחנו את ההשלכות הכלכליות, והמס צפוי לפגוע בציבור הרחב; מנכ"ל איגוד הבנקים, איתן מדמון "שר האוצר מבקש, באמצעות המהלך הזה, לגבות מס נוסף, בדרך עקיפה ולכאורה מתוחכמת מהציבור"

מנדי הניג |

ברקע הכוונה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ להטיל מס מיוחד נוסף על הבנקים, איגוד הבנקים מגיש את עמדתו לדו"ח עבודת הצוות שבחן את המהלך. לטענת האיגוד, הדו"ח שאמור היה לשמש בסיס מקצועי להחלטה, לוקה בחוסרים מהותיים, מדלג על בדיקות קריטיות ובעיקר אינו מתמודד עם השאלה מי ישלם בסופו של דבר את מחיר המס.

המסמך מוגש אף שעמדת בנק ישראל, שהוא חלק בלתי נפרד מהצוות, טרם פורסמה, ובאיגוד סבורים כי מדובר בהליך שמתקדם מהר מדי, בלי בחינה כלכלית מלאה של ההשלכות על הציבור והמשק.

לטענת איגוד הבנקים, הדו"ח שפרסם הצוות באוצר לא כולל את שתי הבדיקות המרכזיות שעל הבסיס שלהן אפשר בכלל לדון בהטלת מס על סקטור ספציפי. קודם כל, בדו"ח אין כל השוואה בין הרווחיות של הבנקים לבין הרווחיות של ענפים אחרים במשק. באיגוד מדגישים כי זה  בדיוק הבדיקה שנדרשה מהצוות לבצע, כדי לבחון האם מתקיימות נסיבות חריגות שמצדיקות מיסוי מיוחד של ענף אחד בלבד. למרות זאת, הדו"ח, כך נטען, מדלג לחלוטין על השוואה כזאת.

שנית, הדו"ח לא בוחן את ההשלכות הכלכליות של המהלך על המשק הישראלי. אמנם מצויין בדו"ח כי הטלת מס על הבנקים עלולה להוביל לעליית ריבית, לצמצום האשראי, לפגיעה במשקיעים ולנזק לציבור הרחב, אבל בפועל לא ניסו לאמוד את ההשפעות האלה או להעריך את ההיקף שלהן. באיגוד מציינים כי מדובר בתוצאות שכבר התרחשו בפועל במדינות שבהן הוטל מס דומה, ולכן היעדר ניתוח עלות־תועלת מהווה, לדבריהם, כשל מהותי בעבודת הצוות ואף עומד בניגוד לעקרונות חוק האסדרה.

כמו כן, באיגוד טוענים כי הדו"ח מציג נתון שגוי שלפיו הציבור מחזיק בכ-70% ממניות הבנקים, בעוד שבפועל שיעור אחזקות הציבור עומד על כ-90%. לטענתם, מדובר בפער מהותי, שכן הציבור הוא זה שנושא בפועל בעלות של כל מס שיוטל על הבנקים. למרות זאת, בדו"ח אין כל ניסיון לאמוד את הפגיעה הצפויה בחיסכון הציבורי, בדיבידנדים או בשווי אחזקות הציבור. באיגוד מדגישים כי מבנה בעלות כזה אינו קיים באף מדינה אחרת שהטילה מס על הבנקים, ולכן השוואות בינלאומיות מחייבות זהירות מיוחדת.