קקטוס בלי קוצים: איגוד המפרסמים פורש מתחרות הקקטוס

יו"ר ומנכ"ל איגוד המפרסמים הודיעו על הפרישה מהתחרות במכתב לפרסומאי יאיר גלר המשמש כיו"ר איגוד חברות הפרסום וליגאל בר-און, מנכ"ל האיגוד; הסיבה - החלטה אסטרטגית להתמקד במהלכי שיווק
אפרת אדיר |

שינויים בתחרות "קקטוס הזהב" של ענף הפרסום: איגוד המפרסמים ובראשו ירון דור, יו"ר האיגוד ועו"ד תלמה בירו, מנכ"ל האיגוד, הודיעו להנהלת איגוד חברות הפרסום, על החלטת איגוד המפרסמים לפרוש מתחרות "קקטוס הזהב" אשר נוהלה עד כה במשותף עם איגוד חברות הפרסום.

במכתב ששיגרו השניים ליו"ר איגוד חברות הפרסום, יאיר גלר ולמנכ"ל האיגוד יגאל בר-און, נאמר כי מדובר בהחלטה אסטרטגית. לדבריהם, "ההחלטה הינה צעד נוסף בתהליך חשיבה אסטרטגי כולל המתבצע בימים אלה באיגוד, תהליך המתמקד בתפקידנו לתת מענה ממוקד ונכון יותר לנושאים העומדים בראש סדר העדיפויות של אנשי השיווק בישראל".

עוד מציינים השניים את הקמת המכללה לשיווק של האיגוד, לפני כשנה, המתמקדת בלימודי השיווק הרחב ואת סגירתו של בית הספר לפרסום, כמו גם השקת אתר האינטרנט של האיגוד, בצד סגירתו של מגזין "אותות", שעסק בעיקר בענף פרסום.

יותר שיווק פחות פרסום

בתמצית הדברים, אומרים דור ובירו כי הם איגוד המפרסמים שם לו למטרה להתמקד בענף השיווק יותר מאשר בתחום הפרסום, זאת למרות "ההכרה בחשיבותה העצומה של העבודה הקריאטיבית המשובחת שנעשית בארץ", כך נטען במכתב. "עם זאת ובאופן טבעי, אנו מגלים הזדהות גדולה פי כמה עם מהלכים שיווקיים מרשימים ותוצאות כמותיות מוכחות שהפרסום הינו רק נדבך אחד בהם. על רקע זה בדיוק נפלה החלטתנו להיפרד מן התחרות הוותיקה", מסברים השניים.

בירו ודור הודו להנהלת איגוד חברות הפרסום "על שנים של עשייה משותפת בהן חלקנו יחדיו הצלחות וימים טובים" ומציינים כי ישמחו להמשיך ולשתף פעולה עם הפרסומאים במיזמים קיימים, כמו גם לשקול בעתיד כל הצעה למיזמים משותפים חדשים.

בתגובה לדברים, אמר הפרסומאי יאיר גלר בשם הנהלת איגוד חברות הפרסום , כי "היציאה של איגוד המפרסמים מהפעילות בתחרות הקקטוס יכולה לאפשר בניית תחרות שונה מזו שהיתה מקובלת בשנים האחרונות, תחרות שתהיה יותר קריאטיבית ופחות תחרות פרסום, כפי שכמקובל בתחרויות המובילות בעולם".

"יחד עם זאת", מוסיף גלר "איגוד חברות הפרסום עומד בימים אלה לקיים דיון רחב עם כל חבריו במסגרת האסיפה הכללית כדי להעלות את כל הרעיונות הקיימים והאפשריים לגבי אופן ניהול תחרות הקקטוס בשנים הבאות. אין לי ספק שהעובדה שתחרות "קקטוס הזהב" בלעדית של משרדי הפרסום, ללא שיתוף איגוד המפרסמים, פותחת פתח לפורמטים אחרים מאלה שהיו מקובלים עד היום".

גלר הוסיף וציין, כי מעבר למכתב ששלחו בירו ודור נמסרה גם הודעה מסודרת בפגישה שהתנהלה בין כל הגורמים "באווירה נעימה ומאד ידידותית", לדברו. "בכוונתנו להקים ביחד עם איגוד המפרסמים פורום משותף שידון בשיתוף פעולה בבעיות ובנושאים הקשורים לתעשייה כולה".

גלר הוסיף, כי אחד הנושאים הראשונים שעלו בפגישה היה המצוקה הקיימת בזמן אוויר בטלוויזיה שהיא בעיה של המפרסמים, עמה מתמודדים גם הפרסומאים באופן יום יומי.

בסיום הדברים, מציע גלר לאיגוד המפרסמים לשנות את שמו ל"איגוד המשווקים" או ל"איגוד השיווק הישראלי".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה