הצרכן הבריטי מוביל ברכישת מוצרים דרך האינטרנט

מחקר של פורסטר על צריכות מקוונות מעמיד את האמריקנים במקום השני, יחד עם הצרפתים והדרום קוריאנים; קוריאה מובילה בחדירת האינטרנט לבתי אב; גברים גולשים יותר ברשת
אפרת אדיר |

הצרכנים הבריטיים הם המובילים בעולם ברכישת מוצרים דרך רשת האינטרנט, כך עולה ממחקר השוואתי רחב היקף, שביצעה חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית פורסטר ריסרץ'.

לפי תוצאות המחקר, 74% מכלל גולשי האינטרנט הבריטיים ביצעו רכישות דרך האינטרנט במהלך 3 החודשים שקדמו לעריכת הסקר. דרום קוריאה היא המדינה המובילה בעולם בחדירת האינטרנט לבתי-אב (78%), המדינה הגיעה למקום השני מבחינת אחוז הגולשים המבצעים רכישות מקוונות, ומיקום זהה השיגו גם ארה"ב וצרפת.

"לעומת נתונים והיקפי רכישות מרשימים במדינות המערב, ניתן לראות שביצוע רכישות מקוונות דרך האינטרנט נמצא עדיין בשלבים התחלתיים בלבד ברוב מדינות אסיה", אומרים בפורסטר. "המשווקים המקוונים במדינות אלו צריכים להתמודד עם קשיים תרבותיים המאפיינים מדינות רבות באזור זה, כגון ביטחון הצרכנים באבטחה מקוונת ובתשלום דרך האינטרנט, נושאים הקשורים לאספקת המוצרים ועוד".

לעומת הקשיים במדינות אסיה, מראה המחקר, כי המסחר המקוון משגשג בחלק גדול ממדינות המערב. ברוב המדינות הללו, שלושת המוצרים הפופולאריים ביותר לרכישה הם מוצרי תיירות ותעופה, ספרים, וכן מוצרי ביגוד, כאשר סדר הקדימויות בין שלושת התחומים הללו משתנה ממדינה למדינה. לעומת זאת, צרכנים בסין ובדרום קוריאה מראים עדיפות לרכישת קטגוריות אחרות של מוצרים דרך האינטרנט - בסין אוהבים לרכוש סרטי DVD ומוצרי קוסמטיקה, ואילו בדרום קוריאה מעדיפים מוצרי חשמל ואלקטרוניקה קטנים.

נתון מעניין נוסף העולה מהמחקר מצביע על כך שגברים נוטים לבלות יותר זמן בגלישה באינטרנט. עם זאת, כאשר מגיעים לרכישת מוצרים, הרי במדינות המערב קיים שוויון כמעט מוחלט בין אחוז הגברים והנשים המבצעים רכישות באינטרנט. לעומת זאת, במדינות אסיה, מתרחב משמעותית הפער בין הגברים והנשים בכל הקשור לגלישה באינטרנט, והגברים גולשים הרבה יותר מהנשים, אולם הנשים שכן גולשות במדינות אלו נוטות לבצע יותר קניות באינטרנט מאשר הגברים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה