מנכ"ל קניוני ישראל: אני לא בעד "סטוק דיי"

ראיון מצולם ובו משה רוזנבלום מדבר על מיתוג "ריט קניונים" תחת שם ולוגו חדשים; לתמהיל חנויות לפי בחירת הצרכן ולהגדלת שטחי מסחר, לצד הפיכת ביל"ו סנטר ל"פאואר סנטר" בהשקעה של 15 מיליון דולר
אפרת אדיר |

"ריט קניונים" מקבוצת "בריטיש ישראל השקעות בע"מ" יוצאת בתהליך של מיתוג מחדש, בהשקעה של כ-2 מיליון שקל. במסגרת המיתוג, הושק לוגו חדש ושם חדש ל-14 הקניונים ומרכזי הקניות שפועלים תחת הקבוצה אשר ייקראו מעתה: "קניוני ישראל".

בראיון ל-BizTv, מסביר מנכ"ל קניוני ישראל, משה רוזנבלום, על כוונתו לשנות את תמהיל החנויות בכל מתחם קניות על-פי סקר שייערך בקרב צרכנים. הניסיון הראשון לשינוי התמהיל, החל בקניון חדרה, אומר רוזנבלום, "בו השארנו את המותגים הגדולים והידועים, כמו קסטרו, פוקס, גולף והוניגמן, והקצאנו מקום למעצבים צעירים ועסקים קטנים בתחומי אופנה, הנעלה ותכשיטים להציג את מרכולתם. במידה והניסוי יצליח, ניישם אותו גם ביתר הקניונים".

רוזנבלום מדבר גם על הסיבה ל"תמהיל משעמם", לדבריו, במרבית הקניונים והיא דמי פינוי גבוהים לשטחי מסחר. "אנחנו, כקבוצה, מתנגדים לדמי הפינוי הגבוהים אשר אינם מאפשרים לעסקים קטנים להיכנס לקניון, לכן בכוונתנו לתת להם את הדחיפה". אמנם המותגים הגדולים והמוכרים לנו הם גם החלק המסחרי שמוכר טוב, אך רוזנבלום מציין גם את החנויות המיוחדות לכל קניון וקניון ואת הארועים והפעילויות שמושכים את האנשים לבוא ולבזבז את כספם.

מתנ"ס של המאה ה-21

בימים חלשים, בעיקר ימי אמצע השבוע, מנסים בעלי הקניונים למשוך את הצרכנים אליהם. קניוני ישראל מגדירים עצמם כ"מתנ"ס של המאה ה-21", בהם נעשית פעילות למבוגרים בשעות הבוקר בקניון ופעילויות יוצרות לילדים אחר הצהריים.

"הקיץ, נשקיע כ-8 מיליון שקל בפעילות בקניונים כולל פרסום נרחב, מתנות, סדנאות יצירה, מופעי מוסיקה ומחול ועיצוב חלל הקניון בהתאם לפעילות. פרוייקט אחד הוא "זוהרים בדרכים", בשיתוף ארגון "בטרם" וחברת "ניו קופל SIXT", במטרה להעלות את המודעות לבטיחות בדרכים לסדר היום הציבורי", אומר רוזנבלום.

שינוי נוסף שמתוכנן לקניוני ישראל הוא הגדלת שטחי המסחר ותרומה לקהילה גם במציאת מקומות תעסוקה לנזקקים ובתרומה כספית. "בשנה שעברה חילקנו מחשבים לנזקקים בסכום של 800 אלף שקל", אומר רוזנבלום, ומוסיף כי המסר השיווקי של קניוני ישראל הוא: "מכבדים אותך".

שיפוץ ב-15 מיליון דולר

קבוצת קניוני ישראל מונה, כאמור 14 קניונים, ובקרוב מתוכנן להיפתח המתחם ה-15, כפר קניות תחת השם: "דה וילאג'" בשותפות אסטרטגית עם קבוצת ברונפמן שמקימה את מתחם איקאה בראשון לציון.

לצד זאת, מתכננת הקבוצה להשקיע כ-15 מיליון דולר בשיפוץ מתחם "ביל"ו סנטר" והפיכתו ל"פאואר סנטר" שייחנך בעוד כשנה. בבחינת שטח מסחרי כולל, מובילים קניוני ישראל, עם 230 אלף מ"ר. אחריהם נמצאת קבוצת קניוני עזריאלי עם 155 מ"ר למסחר, והקבוצה הבאה היא מרכזי BIG.

בשנים האחרונות קיימת תופעה בקרב מנהלי הקניונים היוצאים במבצעי מכירות מרוכזים, תחת השם: "סטוק דיי", כבר בתחילת השקת קולקציית הקיץ בחודש מאי. רונבלום מתנגד ל"סטוק דיי" ומאשים את התחרות בין מנהלי הקניונים על כיסו של הצרכן. לדבריו, "הגענו ל"סטוק דיי" שמתחיל עם פתיחת העונה ונוצר מצב שהרשתות הגדולות פוגעות בעצמן ולא נותנות לעונה להתקיים כמסחר רגיל. יש דרכים אחרות לקידום מכירות בענף וקניוני ישראל לא יהיו חלק מהמשחק הזה".

בשנת 2006 הסתכמו הכנסות "בריטיש ישראל השקעות בע"מ" בכ-565 מיליון שקל, מתוכם 80% מההכנסות מגיע מקניוני ישראל. הרווח הנקי עמד על כ-250 מיליון שקל. בריטיש ישראל הונפקה בהצלחה לפני כשבועיים לבורסה בתל אביב תוך גיוס של 860 מיליון שקל בהנפקה שכללה מניות, אג"ח ואופציות, ונסחרת כיום לפי שווי של כ-1.5 מיליארד שקל. בשלב הראשון הקצתה החברה 20% ממניותיה.

בימים אלו פרסמה הבורסה לניירות ערך, עדכון למדד תל אביב 100, לפיו תיכנס "בריטיש ישראל השקעות בע"מ" למדד זה, החל מה-1 ביולי השנה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה