היקף ההכנסות העולמי ממשחקים ניידים יצמח ב-50% השנה
מודעותם של הצרכנים לתוכן הולכת וגדלה והמפרסמים מוציאים לשוק עוד ועוד תכנים, כאשר ההכנסות הכלל-עולמיות מתחום המשחקים הניידים עתידות לגדול מ-2.9 מיליארד דולר בשנת 2006 ל-9.6 מיליארד דולר בשנת 2011, כך צופה גרטנר, חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית. הנשה, מתקרבות ההכנסות העולמיות מתחום המשחקים הניידים ל-4.2 מיליארד דולר - גידול של 49.9% לעומת אשתקד.
"לנוכח הימצאותם של הטלפונים הניידים בכל מקום ובכל שוק ולנוכח הקלות והנוחות שבה ניתן לשחק היום, הגיימינג הנייד צפוי להגיע ליותר אוכלוסיות בעולם מאלו שאליהן הגיעו המחשב השולחני וקונסולות המשחק", אומר טואונג הוי נגויאן, אנליסט בכיר בגרטנר. "זה יקפיץ את הרווחים מתחום המשחקים הניידים אל מעל להכנסות מהטלוויזיה הניידת ומתכנים למבוגרים, אבל עדיין אנו מצפים להכנסות נמוכות מאלו של תחום המוסיקה להתקנים ניידים כיוון שהמוסיקה היא עדיין צורת בידור מוכרת ונפוצה יותר".
לצורך תחזית זו הגדירה גרטנר את המשחקים הניידים כמשחקי וידאו על טלפונים סלולאריים, הכוללים תוכנות מותקנות מראש על הטלפון הנייד, משחקים שמורידים לצורך שימוש בלתי מקוון, וכן משחקים המצריכים גישה למשאבים מקוונים ומשחקים הנרכשים על מדיה נשלפת כמו כרטיסי זיכרון.
כמו כן, נתוני ההכנסות אינם כוללים משחקי דמו ומשחקים המוטענים מראש או כלולים בחבילות הנייד, כיוון שבאלה אין רכיב הכנסה הקשור ישירות לצרכן ורכישתם אינה תלויה ברצונו ובבחירותיו.
הגרמנים מורידים משחקי אסטרטגיה
מספר הולך וגדל של מפעילות פתחו את מערכות הגבייה שלהן בשנים האחרונות כדי להעניק לספקיות תכנים את ההזדמנות למכור מוצרי off-deck (מכירה ישירה לצרכן). אמנם, תהליך זה היה הדרגתי, אבל היום לנוכח הגידול ברווחים, גם המפעילות המסורתיות שהיססו עד כה מתחילות לקחת חלק בשוק זה ולספק יותר תכני off-deck.
"אחד הדברים המחזקים את ההתעניינות במשחקים ניידים בשווקים מפותחים הוא זמינותם של מעבדים מהירים בהתקנים ניידים, מה שמאפשר זמני תגובה מהירים יותר, גרפיקה בתלת-ממד ויכולות קול מתקדמות, כמו גם יכולות אחסון גדולות יותר וזולות יותר עבור משחקים עתירי זיכרון", מסביר ניק אינגלברכט, מנהל מחקר בגרטנר. "בה בעת, משחקים פשוטים ובסיסיים המושתתים על מודעות למיקום ועל אינטראקציה בינאישית - גם הם מעניינים מאד עבור חובבי המשחקים".
במערב אירופה, ההכנסות מתחום המשחקים להתקנים ניידים צפויות לגדול מ-1.5 מיליארד דולר ב-2007 ל-2 מיליארד דולר ב-2011. בסקר שערכה גרטנר לאחרונה בקרב צרכנים במערב אירופה, 10% דיווחו שהם משתמשים במשחקים ניידים מקוונים ומורידים משחקים לפחות פעם בחודש. עם זאת, רק 2% מההוצאות שלהם על שירותי נתונים ניידים היו על משחקים.
קיימים הבדלים בין סוגי המשחקים הנמכרים היטב במדינות השונות באירופה. הגרמנים מורידים יותר משחקי אסטרטגיה ושאלונים, ואילו הבריטים מעדיפים משחקי ספורט ותצרפים. "אמנם הלקוחות הולכים ושבים לפורטלים של מפעילות הרשת שלהם, אבל המפעילות עצמן אינן מציבות את המשחקים למכשירים ניידים בקדימות גבוהה", אומרת ג'סיקה אקהולם, אנליסטית מחקר בגרטנר. "עבורן, הטלוויזיה והמוסיקה הניידת תופסות את קדמת הבמה".
בצפון אמריקה, ההכנסות ממשחקים להתקנים ניידים צפויות להגיע ל-716.9 מיליון דולר ב-2007 ולגדול ל-1.7 מיליארד דולר ב-2011. אזור זה איטי מהצפוי באימוץ המשחקים הניידים. האנליסטים של גרטנר אומרים שזה נובע, בין השאר, מאימוץ איטי יותר של הטכנולוגיות האלחוטיות באופן כללי. בסוף 2006 היוו ההכנסות מנתונים פחות מ-13% מסך כל ההכנסות משירותי טלקומוניקציה ניידים - אחד הנתונים הנמוכים ביותר במדינות המפותחות.