מנכ"ל AIG: השנה נהפוך את ביטוח הפרט למוצר מדף
חברת הביטוח AIG ציינה 10 שנים לפעילותה בישראל. במסיבת עיתונאים שהתקיימה לרגל הארוע, אמרה מנכ"ל AIG ישראל, חוה פרידמן-שפירא, כי התוכנית של החברה ל-5 השנים הקרובות היא להכפיל את הפרמיה באמצעות העמקת האחיזה בתחומי הביטוח המסחרי וביטוח הפרט.
בתחום הביטוח המסחרי, מתכננת פרידמן להיות מובילה בשוק הדירקטורים ונושאי המשרה, ובתחום הפרטי המטרה היא להוביל את החברה עם מהפכת ביטוח הפרט בישראל באמצעות מכירת מוצרי ביטוח ברשתות קמעונאיות ושיתופי פעולה עם גורימים בעלי ערוצי הפצה צרכניים.
פרידמן אינה מגלה עם אילו מהרשתות הקמעונאית כבר נמצאת AIG בדיונים בנושא, אך סביר להניח שרשת שופרסל תצטרף למהלך לאור אזכורים בעבר של מנכ"ל שופרסל, אפי רוזנהוייז, לגבי החדרת מוצרי ביטוח למדפי הרשת.
על ההחלטה להכנס לתחום זה מציינת פרידמן, כי "זה אינו שינוי באסטרטגיית הפצת המוצר אלא הרחבת ערוצי השיווק מתוך רצון לתת ערך מוסף לצרכן. נתייחס לביטוח תאונות אישיות, ביטוח חיים ואף לביטוחי משכנתא וביטוח רכב".
שומרת על רווחיות על אף התחרות
כניסת המהלך השיווקי של ביטוחי הפרט נכון להתבצע כבר בשנת 2007 ולדברי פרידמן, המהלך יהיה שונה בכל רשת קמעונאית, יהיו מקרים של רשתות בהן ניתן יהיה לסגור עסקאות ביטוח במקום ויהיו מקרים בהם תפעל AIG בשיטת הדיוור הישיר.
כדוגמא עולמית להצלחת המהלך, מביאה פרידמן את רשת הכלבו הספרדית CARRFOUR, בה מוכרת AIG ביטוח תאונות אישיות וביטוחי חיים, כמו גם ההצלחה ברשת חנויות הדראגסטור BOOTS האנגלית, שהקימה סוכנות ביטוח בחנויות והחלה למכור ביטוח נסיעות לחו"ל. רשת נוספת בה נמצאת AIG היא רשת תחנות הדלק הסלובקית SHELL המוכרת אף היא ביטוחי תאונות אישיות בשיטת הפצה של דיוור ישיר ללקוחות.
מנכ"ל החברה העולמית, מרטין סאליבן, שהגיע במיוחד לרגל חגיגות העשור, סיכם את פעילות AIG בישראל ב-10 השנים האחרונות בכך שהחברה בישראל הקפידה לפעול על פי הכללים בהם פועלת AIG בכל העולם, תוך חתירה להגדלת הרווח החיתומי על פני נתח שוק. "החברה בישראל מציגה את רווחי החיתום מהגבוהים בענף ושומרת על רווחיותה למרות התחרות המתגברת", אמר סאליבן.
AIG העולמית סיימה את שנת 2006 עם רווח של 14.5 מיליארד דולר ומחזיקה בנכסים בהיקף של כטריליון דולר. מניות החברה נסחרות בבורסת ניו-יורק, כמו גם בבורסות של לונדון, פריז, שוויץ וטוקיו.