מנכ"ל יורוקום: נמכור NOKIA במחיר ברזל
חברת "יורוקום", נציגת NOKIA בישראל, השיקה אמש (ד') מרכז קונספט חוויתי בבניין משרדי החברה ברמת החייל, בהשקעה של כ-500 אלף דולר.
מנכ"ל יורוקום, אילן גרינבוים, מאמין כי המרכז המיתוגי החדש יעניק חווית מולטימדיה אינטראקטיבית לצרכן הישראלי, אשר יוכל להגיע למרכז, לנסות את המכשירים הסלולריים החדשים בשוק ואף לרכוש כל דגם שירצה. "אנחנו נמכור מכשירים במחיר ברזל", אומר גרינבוים בראיון ל-BizTv ומוסיף, כי במקום תיפעל גם מעבדת שירות תיקונים לנוחיות הלקוחות, אולם זאת לא המטרה העיקרית להפעלת המרכז, טוען גרינבוים.
"המטרה המרכזית אינה למכור טלפונים, אלא מיתוג, הדרכה, הסבר וחזון. המרכז החדש יציג את מגוון מוצרי נוקיה מהארץ ומחו"ל בקונספט השונה ממרכזים בחו"ל. כמו כן, נציע התקנות של אפליקציות מיוחדות", אומר גרינבוים.
בנתחי שוק מחזיק המותג "נוקיה" ב-50% משוק ה-GSM, כאשר ביתר מחזיקים המתחרים האחרים: מוטורולה, סוני אריקסון וסמסונג.
מכשיר חדש כל שנה וחצי
בארץ, 98% מהמכשירים נמכרים על-ידי החברות המפעילות והצרכן הישראלי עדיין לא אימץ את המגמה העולמית לרכוש מכשירים סלולריים מהחברות המשווקות. גרינבוים מסביר את המציאות בארץ לעובדה שיש רגולציה ורצון של המפעילות "ובצדק", לדבריו, "לשמור לעצמן את המקום הזה, וזה בסדר, אני בעד".
למרכז החדש, מתכוון גרינבוים, למשוך קהל יעד של בני נוער ותנועות נוער לצד חובבי גאדג'טים. "הצרכן הישראלי הוא טכנולוגי וגאדג'טיסטי ונוטה להחליף מכשיר סלולרי כל שנה וחצי. נתון זה נחשב מהממוצעים הגבוהים בעולם", מסביר גרינבוים.
השקת המרכז תלווה בשלב ראשון בקמפיין תדמיתי בהשקעה של מאות אלפי שקלים באמצעות גלר נסיס. בשלב מאוחר יותר ישקול גרינבוים כיצד לתקשר את המרכז.
גרינבוים אינו מתעלם גם מהמדיום האינטרנטי המשולב כיום בעולם הסלולר באופן ברור. "העתיד הוא באינטרנט והמכשירים של נוקיה הם בעלי יכולות אינטרנטיות גבוהות. הצרכן הישראלי יכול להתחבר מכל מקום באמצעות הסלולרי וליהנות מחווית שימוש כמו במחשב הביתי".
המרכז יפתח לקבל הרחב ב-17 ליוני וכן יערכו סיורים מודרכים לקבוצות קטנות בתיאום מראש.