HOT ממשיכה לבחון את בזק: מבקשת מהרשות לתקן פרסומת
התחרות בין HOT לבזק בתחום הטלפוניה נמשכת ובפעם השנייה מזה מספר חודשים, פונה HOT לרשות השניה בטענה להטעיית הצרכן בפרסומת החדשה של בזק שעלתה ביום שני האחרון (11.6) לאוויר בערוצי הטלוויזיה.
במכתב שהופנה אמש (ג') לראש אגף פרסומות ברשות השניה, עו"ד גיתית לבנון, טוענת עו"ד שרון רוזנפלד, היועצת המשפטית של HOT, כי הפרסומת החדשה של בזק - "5 אג' לדקה בשיחה מבזק לבזק", ששודרה בערוצים 10 ו-2, הנו מטעה.
בגוף המכתב נטען, כי בפרסומת נאמר, שבשעות הערב, התשלום עבור שיחה "מבזק לבזק" הנו פחות מ-5 אג' לדקה, וכי לרוב השיחה משתלמת יותר משיחה מהטלפון הסלולרי. "הקריין כמו גם הכיתוב הנלווה לפרסומת, אינם מציינים כי על הצרכן לשלם בנוסף לדקות השיחה שצרך, גם תשלום קבוע בסך של 49.90 שקל לחודש", טוענת עו"ד רוזנפלד במכתב. ומוסיפה, כי "אי ציון הפרט המהותי, לפיו על הלקוח לשלם תשלום חודשי קבוע, כאמור לעיל, יש בו כדי הטעיית הצרכנים, תוך הפרה של סעיף 2 לחוק הגנת הצרכן והפרת כללי הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו".
עו"ד רוזנפלד מחזקת את הטענה בהצגת מקרה קודם בו בנסיבות דומות, תוקנה פרסומת של בזק, שעלתה לשידור ב-11 בדצמבר 2006, וזאת על פי הנחיית הרשות השניה.
בסיום המכתב, הוצגה דרישה מצד HOT להפסקת שידור הפרסומת של "בזק" במתכונתה הנוכחית ולתקנה כך שהמידע שיוצג לצופה לא יהיה חסר או מטעה.
הבוקר (ד'), החליטה ראש אגף פרסומות ברשות השניה לפעול בנושא לאחר פניית HOT ושלחה בקשה לנציגי ערוץ 10 והזכייניות "קשת" ו"רשת", לדרוש מ"בזק" לתקן את הפרסומת על-ידי הוספת כתובית המתייחסת לחובת תשלום דמי שימוש חודשיים קבועים. עוד דרשה עו"ד לבנון, כי התיקון יתבצע היום עד השעה 18:00.
תגובת בזק: "מוזר לגלות שדווקא חברות הכבלים - שכמה מתשדיריהן שונו ותוקנו בעבר - דווקא הן מעזות לבוא בתלונות. מפתיע גם המוסר הכפול של חברות הכבלים שמרבות להאשים מתחרות ב"בכיינות", אבל לא מפסיקות להתבכיין בעצמן, כמו אתמול, בדרישה להטבות כספיות מפליגות בהסדר המעוות של "חייב ושמור" בנושא דמי הקישוריות, והיום בתלונה קנטרנית לרשות השנייה".