ניתוח טכני: אילקס מדיקל – מגמת עלייה באיכות גבוהה
הגישה הטכנית אינה מסוגלת לטפל בכל מניה והתנאי הבסיסי הוא סחירות. עבור מניות בארץ, למשל, רצוי שמחזור המסחר היומי הממוצע בשנה האחרונה, לא יפחת מ-500 אלף שקל ביום. מניות המתאפיינות במחזורים נמוכים יותר משמעותן "בואכה לשלום – צאתך בחלום. ואילקס מדיקל נכנסת לרשימה אותה אפשר לנתח אם כי גם כאן הסחירות שעומדת על משהו כמו מיליון שקלים פלוס, אינה בבחינת משהו להתפאר בו.
היתרון במניות כגון זו היא בקלילות שלהן. כמו כלי רכב בכל משקל נמוך ומנוע עתיר סמ"קים, יכולה מניה כמו איילקס מדיקל לגמוע מרחקים אדירים בפרקי זמן אפסיים – ומכאן סוד קסמה.
המגמה ארוכת הטווח
בבואנו לנתח אותה אנו נתקלים במניה המצויה מזה שנים מספר במגמת עלייה אותה אפשר להגדיר על נקלה כמגמה ראשית. יתרונה של המגמה הראשית שהיא מאפשרת לעשות אבחנה ברורה בין משבר לבין הזדמנות. אפשר להעריך שקיים סיכוי גבוה יותר שכל ירידה במסגרת מגמה ראשית קיימת, תהיה ירידה לצורך עלייה ולבנות מתחת להנחה זו אסטרטגיית עבודה בריאה הכוללת את מלוא המרכיבים שאסטרטגיית עבודה זקוקה להם.
בחודשים האחרונים מצויה המניה בתיקון טכני. אחרי שהגיעה למחיר שיא של 69.61 שקלים למניה החל תיקון טכני שנמשך עד היום ולפחות לפי שעה אי אפשר להעריך שהסתיים. אלא שהתנהלות המניה במסגרת התיקון, מאפשרת להכניסה לרשימת מעקב:
הפרמטרים המרכזיים :
1. אם נביט על התנהלות המניה נוכל לראות בבירור שהמהלך העומד לתיקון הוא זה שהחל ברמת 29.17 שקלים למניה והסתיים במחיר השיא של המניה, 69.61 שקלים.
2. ירידות המחירים של החודשים האחרונים נופלות עדיין בטווחים המקובלים של תיקון טכני, היינו בין 33% - 66% מהמהלך המתוקן. אם נחתוך את גל העליות שעומד לתיקון נוכל לראות שיעדי התיקון מצויים בטווח שבין 45 – 54 שקלים למניה פחות או יותר. בינתיים איילקס מדיקל לא חורגת מהיעדים הללו.
3. עוד אפשר לראות שרמת ההתנגדות שנקבעה במהלך 2006 בין 54 - 56 שקלים למניה מחזיקה מעמד כרמת תמיכה במסגרת התיקון הנוכחי.
4. גם היקפי הפעילות נוטים להתכווצות הדרגתיח במהלך התיקון. דבר המעיד על ירידה בהיצע העומד למכירה.
ארבעת הפרמטרים הללו מעידים שמגמת העלייה שומרת על איכותה הגבוהה וכי בסיומו של התיקון הטכני, בהנחה שלא יהיו שינוי בפרמטרים אותם מניתי, יצא לדרכו גל עליות חדש ובמסגרתו תעפיל המניה מעל לרמת השיא הקודמת.
האיתות
היות ולפי שעה מוקדם לקבוע שהתיקון תם, הרי שיש לקבוע רף מסויים אותו על המניה לצלוח מעלה כדי לאפשר לסמן את התחתית האחרונה, את סיומו של התיקון ואת יציאתו של גל עליות לדרך. במקרה של איילקס, יש לשים לב לרמת 67 שקלים למניה. שבירתה של רמה זו תוך מחזור גבוה תשמש כאינדיקציה לסיומו של התיקון ליציאתו לדרך של גל עליות.
סיכום
מניה מעניינת המצויה במגמת עלייה ראשית ועוברת תיקון שלא פוגם במרכיבי המגמה. משקיע מיומן יוכל לתכנן כאן אסטרטגיה שתכלול לא רק איתות קנייה אלא גם הוראה לקטיעת הפסד במידה ומשהו ישתבש ומנגנוני הגנה על הרווח במידה והמניה תגשים את הציפיות שאנו תולים בה.
אין בסקירה זו משום המלצה לקנות את הנייר או למוכרו והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
צעד נוסף בדרך להקמת פרויקט המטרו בגוש דן, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חתם על התקנות המסדירות את אופן הגבייה של "מס השבחת המטרו". מס שיוטל על בעלי מקרקעין בתחומים שהוגדרו בתמ"א 70, אשר צפויים ליהנות מההשבחה בערך הנכסים שלהם בעקבות מיזם הרכבת התחתית. הכנסות המס מיועדות למימון בניית הרכבת התחתית והתשתיות מסביב.
בהתאם לחוק המטרו, בעל קרקעות ונכסים בתחומים אלו יידרשו לשלם את המס כתנאי למימוש זכויות עתידיות, בין אם מדובר בקבלת היתר בנייה, שינוי ברישום בטאבו או כל פעולה אחרת שמחייבת אישור תכנוני. גובה המס נקבע בהתאם לשומת ההשבחה שמבצעת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, והוא מחויב בהעברה לקופת המדינה. בעצם המס הזה נועל במקום את מצב הנכסים והקרקעות של התושבים. עכשיו כל אחד יחשוב פעמיים לפני שהוא ימכור או יבנה כי לעלויות הבסיסיות של בניה ואישורים יצטרפו גם מיסים כבדים לקופת המדינה.
הרכבת התחתית אמורה לשנות מן היסוד את מפת התחבורה בישראל, להפוך את גוש דן לנגיש יותר ולחבר בין ערים ושכונות בקצב שלא הכרנו. אבל לצד ההבטחה הגדולה הזו, יש גם מחיר יומיומי כבד שמוטל על התושבים. אלפי אנשים מוצאים את עצמם חיים בתוך אתר בנייה מתמשך: חפירות מתחת לבתים, מדרכות חסומות, פקקי ענק ורעש בלתי פוסק של מכונות קידוח. עבור רבים זו כבר שגרה מתישה שנמשכת שנים, ולפני כולם עוד לפחות חמש שנות עבודות נוספות. כעת, כשהמדינה מוסיפה גם תו מחיר בדמות מס ההשבחה, התחושה מתחדדת – אותם אנשים שנאלצים לסבול את החפירות, האבק והעיכובים בחיי היומיום, מתבקשים גם לממן מכיסם את המיזם. השילוב הזה יוצר תחושת כעס ותסכול עמוק בקרב תושבים ובעלי נכסים, שנקלעו בעל כורחם למרכזו של פרויקט לאומי שמהווה עבורם לא רק חזון עתידי אלא גם פגיעה ממשית בהווה.
התקנות החדשות מגדירות כי רשות המסים תהיה הגוף המוסמך לאשר תשלום המס. ללא אישור רשמי מהרשות, בעל הנכס לא יוכל לבצע פעולות מהותיות בנכס, לרבות שינוי בעלות או קבלת היתר. בנוסף, השר חתם על נוסח ההודעה הרשמית שתישלח מטעם הרשויות המקומיות אל בעלי הנכסים החייבים. במסגרת יישום המהלך, רשות המסים צפויה להפעיל מערכת דיגיטלית ייעודית באתר האינטרנט שלה, שתאפשר תשלום ישיר של המס והפקת אישורי תשלום. הודעה רשמית על פתיחת המערכת תפורסם בתקופה הקרובה.
- משרד האוצר החליט שלא לתקצב פיצוי לישראלים שנתקעו בחו"ל במהלך "עם כלביא"
- 23 אלף דירות מוזלות עדיין לא יצאו לדרך - המחלוקת חוזרת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השבחנו לך את הנכס - אתה חייב לשלם
מס ההשבחה הפך לאחת הסוגיות השנויות במחלוקת סביב פרויקט המטרו. בעלי נכסים באזורים המוגדרים טוענים כי מדובר בנטל כבד שנכפה עליהם, גם אם אינם מתכוונים למכור את הנכס או ליהנות ישירות מההשבחה. לטענתם, המס פוגע בעיקר באוכלוסיות ותיקות שגרות שנים בסמוך לתוואי המיועד, ושאין להן את היכולת הכלכלית לשלם את החיוב הגבוה.

עתיד בלי חללים בקרב - ישראל חותרת לטכנולוגיות שיחליפו לוחמים
איך יראה שדה הקרב העתידי, ואיפה נמצא איום גדול על ישראל?
הטכנולוגיה המתקדמת עוזרת בשדה הקרב וישראל חייבת לחתור לבניית רובוטים, רחפנים ואמל"ח משוכלל בהרבה מהקיים היום, באופן שיחליף לוחמים אנושיים בלחימה פיזית ממש ובכך נחסוך בדם חיילינו ונצמצם את הצרכים הקשורים בימי מילואים רבים. ההייטק הישראלי מצוי בעמדה מצוינת להשתלב ומשרד הביטחון חייב לראות בכך מטרה עתידית עליונה.
זוכרים את הסרטון בו נראה יחיא סינוואר הפצוע מנסה ברגעיו האחרונים להכות עם מקל, רחפן צה"לי שחג סביבו? הפער העצום בין מה שהיה לו ומה שיש לעזתים מול הטכנולוגיה הצה"לית - את הפער הזה צריך לטפח ולהעצים מול כל אויבינו ולחתור לתוצאה עתידית בה טכנולוגיות שלנו תייתרנה לוחמים אנושיים ותחסוכנה לנו בדם. הרבה דם. ותחסוכנה גם ים של ימי מילואים.
חלק מהעמים סביבנו מקדשים את המוות בעוד אנו מקדשים את החיים. ראוי שכל צד יקבל את אשר הוא מבקש. אלו מביניהם שירצו בכך יקבלו מאיתנו מוות בעוד אנו נשמור על עצמנו בחיים.
ה-AI מביא להאצה בעולם הרובוטיקה
- מהפכה סינית: רובוט הומנואידי בפחות מ־6,000 דולר
- מי מרוויח מה-AI? רמז: אלו הם לא העובדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יש לנו כבר כעת דחפורים אוטונומיים מסוג D9 לפילוס מרחבים ממולכדים, כלי סיור אוטונומיים המסוגלים גם לירות, מערכת "רואה יורה" (שהייתה עושה את עבודתה ב-7 לאוקטובר אם היו מגינים עליה מפני רחפנים – ראשו של מישהו צריך לעוף על זה), רחפני נפץ ועוד.