פז מדווחת על זינוק של 195% ברווח הרבעוני

ההכנסות פז הכוללות את בז"ן הסתכמו ב-3.142 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 1.683 מיליארד שקל, הרווח עלה ל-90.37 מיליון שקל
אריאל אטיאס |

חברת פז נפט מדווחת היום (ד') על תוצאותיה לרבעון הראשון לשנת 2007, החברה רשמה זינוק של 63% בהכנסות ל-3.142 מיליארד שקל. ה-EBITDA - רווח לפני מס, מימון, פחת והפחתות, לרבעון הראשון של 2007 הסתכם בכ-246 מיליון שקל, לעומת רווח של 112 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-119%.

בשורה התחתונה, רשמה החברה גידול של 195% ברווח הנקי ל-90.39 מיליון שקל, וזאת בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד שבו הסתכם הרווח ב-30.62 מליון שקל.

תוצאות פז כוללות את פעילות מגזר הזיקוק זה החל מהרבעון האחרון של 2006 והחל מהרבעון הראשון של 2007 הניהול המסחרי של בית הזיקוק באשדוד נעשה על ידי פז. ברבעון הקודם היה הניהול המסחרי של בית הזיקוק נתון בידי בז"ן בהתאם להסכם השירותים שנחתם בין הצדדים.

עם זאת, יש לציין שהרווחים נובעים בחלקם גם מהכנסות חד פעמיות ורווחי הון שונים. במהלך הרבעון רשמה החברה הכנסה בסך של כ-23 מליון שקל, בגין שינויים בהערכת העלויות הצפויות בתחום איכות הסביבה בבית הזיקוק, וכן רווחי הון שונים בהיקף של כ-18 מיליון שקל.

ההכנסות נטו ברבעון הראשון של 2007 הסתכמו בכ-3.142 מיליארד שקל, לעומת כ-1.683 מיליארד שקל, ברבעון המקביל אשתקד – גידול של כ-69%. הרווח מפעולות רגילות ברבעון הראשון של 2007 הסתכם בכ-142 מליון שקל, לעומת כ-75 מליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-90%.

התשואה על ההון העצמי ברבעון זה, עמדה על כ-17.5% במונחים שנתיים ללא התחשבנות בעדכון ההון העצמי עקב הצגת נכסים על פי שווי הוגן על פי תקני IFRS (כ-4.4% ברבעון), ועל כ- 14% במונחים שנתיים בהתחשב בעדכון ההון העצמי כאמור (כ-3.5% ברבעון).

הסיבה העיקרית לשיפור בתוצאות החברה, נובע בעיקר מאיחוד תוצאות בית הזיקוק החל מהרבעון האחרון של 2006. בניטרול האיחוד, הרווח היה רושם גידול של כ-9 מליון שקל בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, וה- EBITDAהיה מסתכם בכ-246 מיליון שקל, לעומת כ-275 מיליון שקל ברבעון המקביל.

"אנו שמחים לסכם רבעון ראשון של הפעלה מסחרית של בית הזיקוק באשדוד על ידי פז. ברבעון זה בית הזיקוק לא הופעל עוד על ידי בתי הזיקוק בז"ן, במסגרת ההסכם למתן שירותים מסחריים, והוא משקף את יציאתו של בית הזיקוק באשדוד לעצמאות מסחרית", אמר מודי בן-ש"ך מנכ"ל פז.

מודי המשיך באומרו – "מרווחי הזיקוק באגן הים התיכון עלו ברבעון זה באופן משמעותי לעומת הרבעון האחרון של 2006 ובית הזיקוק באשדוד זיקק ומכר כ-1 מיליון טון נפט, כמתוכנן. חשוב להבין שתוצאות הרבעון משקפות רק 80% מהיקף הייצור והמכירה של בית הזיקוק במהלך הרבעון וזאת בגלל רכישת מלאי מוצרים מבז"ן בתחילת הרבעון בשילוב עם שיטת הרישום החשבונאית של המלאי על בסיס FIFO. ללא השפעה חד פעמית זו היינו מכירים ברווח גבוה יותר ברבעון זה והיינו גם מביאים לידי ביטוי את החודש האחרון ברבעון שבו מרווחי הזיקוק היו הגבוהים ביותר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל. 


ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.