מכרז המדרוג לאינטרנט יוצא לדרך

איגוד חברות הפרסום מפרסם את התנאים למכרז אשר יאפשרו למדוד את הגלישה ברשת בדומה למדידת הרייטינג במדיום הטלוויזיוני; בוואלה! עדיין בוחנים את הנושא טרם ההחלטה להצטרף למדרוג
אפרת אדיר |

איגוד חברות הפרסום מודיע היום (ד') על יציאה לדרך עם המכרז למדרוג האינטרנט הישראלי. מנחם סלינס נבחר לעמוד בראש הוועדה לניהול המכרז והקמת ועדת המדרוג לאינטרנט, המונה 14 נציגים ממשרדי פרסום מתחום האינטראקטיב.

במסגרת המכרז, מבקש האיגוד לקבל הצעות לניהול פעילות מדידת הרייטינג באינטרנט הישראלי. מכרז זה יוצא לאחר בחינה ותמיכה של משרדי הפרסום האינטראקטיביים ואתרים מובילים באינטרנט הישראלי. מטרת המכרז היא לבחור חברה אשר תפעיל ותנהל את מדידת הגלישה במדיום האינטרנטי, בדומה לבדיקת הרייטינג במדיום הטלוויזיוני. מדידה זאת, תקדם באופן ניכר את היכולת של החברות הפועלות באינטרנט הישראלי, לנהל ולמקסם את תקציבי השיווק האינטראקטיביים שברשותם ולהוכיח רייטינג ונתוני גלישה באתר.

לדברי האיגוד, פעילות המדידה תעמיד את שוק האינטרנט הישראלי בשורה הראשונה עם שווקים מובילים ומתקדמים בעולם. כך, כל חברה המעוניינת ליטול חלק במכרז מוזמנת לפנות למשרדי איגוד חברות הפרסום.

מנכ"ל איגוד חברות הפרסום, יגאל בראון, אמר כי המכרז יוצא לדרך לאחר עבודת הכנה יסודית שהאיגוד ערך. "התחלנו בתהליך RFI שבדק מהם פתרונות הטכנולוגיים הקיימים בשוק, בנינו מודל ועדה מנהלת, הדומה לוועדת המדרוג לטלוויזיה, תוך יישום הלקחים מפעילותה, נפגשנו עם כל הגורמים בתעשייה קיבלנו את ברכתם, וכעת אנו ערוכים לצאת לדרך שתבטיח לנו מנגנון מקצועי למדידת רייטינג באינטרנט שיעלה את הפרסום באינטרנט עוד מדרגה".

עד כה לא פעלה בישראל מערכת אובייקטיבית למדידת הרייטינג של אתרי האינטרנט, שתוצאות המדידה שלה מוסכמים על כל משרדי הפרסום וכל אתרי האינטרנט הגדולים. פרט לשני האתרים הגדולים בישראל - וואלה ו-Ynet אשר התנגדו בעבר לשתף פעולה עם המכרז, הסכימו כל אתרי האינטרנט הבולטים בישראל להימדד מדידה חיצונית ובלתי-תלויה על ידי הגוף שייבחר במכרז, ביניהם, MSN, נענע, תפוז, NRG, הארץ, TheMarker, גלובס ו-ONE.

לדברי אילן ישועה, מנכ"ל וואלה!: "וואלה! עדיין בודקת את שתוף הפעולה עם המכרז, וטרם נתקבלה החלטה בנוגע להשתתפותנו במדידה. אנו במגעים עם ועידת המדרוג ובהחלט לא שוללים את האפשרות של השתתפות במדידה חיצונית ובלתי-תלויה על ידי הגוף שייבחר במכרז".

Ynet עדיין מתנגדים לשיטת המדרוג.

בראון מבטיח, כי המערכת תצא לדרך באוקטובר-נובמבר 2007. עד ה-1 ביולי ניתן להגיש את ההצעות למכרז.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה