מלחמת המותגים: לוקסאוטיקה נגד אופטיקה הלפרין

שיתוף הפועלה בין השתיים נפסק ואופטיקה הלפרין החלה לייבא בעצמה את מותגי המשקפיים פראדה, ריי באן ודולצ'ה וגבאנה ולמכרם במחיר מוזל; לוקסאוטיקה הגיבה בפרסום מודעת "אזהרה לצרכנים"
אפרת אדיר |

המלחמה על יבוא מותגים הגיעה לתחום האופטיקה, כאשר "לוקסאוטיקה-ישראל", יבואנית מותגי המשקפיים פראדה, ריי באן ודולצ'ה וגבאנה, הפסיקה לספקם לרשת "אופטיקה הלפרין" והשנייה, בתגובה, החלה לייבא את המותגים בעצמה ולמכרם במחיר מוזל.

לוקסאוטיקה, מצידה, הגיבה בפרסום מודעת "אזהרה לצרכנים", בה נכתב כי החברה אינה אחראית לאיכות, לטיב ולמקוריות המשקפיים הנמכרים ברשת "אופטיקה הלפרין" ואף לא תעניק שירות לרוכשי המותגים הללו ברשת.

רשת "אופטיקה הלפרין" הנמצאת בבעלות הרב רפאל הלפרין נוסדה בשנת 1988, במטרה למכור משקפיים במחיר סביר לקהל הרחב. כעת, ניצבת הרשת בפני בעיה. לטענת בעלי הרשת, כאשר החלו לשווק בחנויות אופטיקה הלפרין מותגי משקפיים יוקרתיים שייבאה "לוקסאוטיקה-ישראל", במחיר נמוך בהרבה מהמחירים בשוק, הודיעה היבואנית כי היא דורשת מאופטיקה הלפרין להעלות את המחירים ולהתאים אותם אל המחיר בשוק. משסירבו בעלי רשת אופטיקה הלפרין להיענות לדרישה בלתי חוקית זו, לטענתם, הודיעה היבואנית כי אם לא יעלו את המחירים, היא תחדל מלשווק להם את המותגים שהיא מייבאת.

כעת, משיבים מהרשת: "לא ניתן יד לקרטל המחירים". לדברי יעקב הלפרין, מנכ"ל רשת אופטיקה הלפרין: "דרישותיה של לוקסאוטיקה, לבד מהפגיעה בשוק החופשי, פוגעות בראש ובראשונה בקהל הצרכנים. יש בכוונתנו לשמור על מדיניות האיכות והמחיר האטרקטיבי ביותר לצרכן, מדיניות שמלווה את אופטיקה הלפרין מאז היווסדה. אם זה אומר לייבא את כל המותגים והדגמים העדכניים ביותר באופן עצמאי - כך יהיה".

עוד מוסיף הרב הלפרין ומדגיש, כי האחריות שניתנת לרוכשי המשקפיים בסניפי רשת אופטיקה הלפרין הנה תעודת אחריות מקורית, שניתנה על ידי לוקסאוטיקה העולמית. "כמו כן, ניתנת ללקוחות תעודת מקוריות של היצרן, עם המספר הסידורי של המשקפיים. בכל מקרה של תקלה ניתן לפנות לאחד מסניפי רשת "אופטיקה הלפרין" וליהנות משירות ואחריות מלאה כפי שמובטח בתעודה ובסטנדרטים הגבוהים אליהם רגילים לקוחותינו".

יצויין, כי בבדיקת הפערים במחירי המותגים המדוברים קיים הבדל משמעותי. לשם השוואה, משקפי Ray-Ban מדגם 3025, שמחירם בשוק הוא 720 שקל, נמכרים באופטיקה הלפרין במחיר של 450 שקל; משקפי Prada מדגם 075G, שמחירם בשוק הוא 1,350 שקל, נמכרים באופטיקה הלפרין ב-799 שקל; ומשקפי Dolce & Gabbana מדגם 6011B, שמחירם בשוק הוא 1,548 שקל, עולים באופטיקה הלפרין - 799 שקל.

מחברת "לוקסאוטיקה-ישראל" נמסר בתגובה: "לוקסאוטיקה ישראל, הינה נציגתה של לוקסאוטיקה העולמית, המובילה בעולם בתחום משקפי השמש ומשקפי הראייה. לוקסאוטיקה ישראל הינה משווקת הבלעדית של מותגי המשקפיים ווג, ריי-באן, דולצ'ה וגבאנה, מיו מיו, פולו רלף לורן, ורסוס, שאנל, דונה קארן ומותגים נוספים בישראל. מותגי החברה נמכרים בכ-400 חנויות מורשות ברחבי הארץ.

לוקסאוטיקה ישראל מעניקה ותמשיך להעניק שירות ואחריות לכל מוצר שנרכש באמצעותה על פי חוק. החלטה על הפסקת העבודה עם אופטיקה הלפרין התקבלה לפני מספר חודשים לאור העובדה כי רשת אופטיקה הלפרין אינה מספקת חוויית קנייה ההולמת את הראייה של החברה. היות ואופטיקה הלפרין מוכרת היום מהמותגים הנ"ל שלא נרכשו דרך החברה, החברה אינה יכולה להיות אחראית להם ולהעניק להם שירות. על כן, ראתה החברה לנכון לפרסם את האזהרה לציבור הצרכנים".

עוד מוסיפים בלוקסאוטיקה, כי "מחירי המכירה לצרכן נקבעים על ידי הקמעונאים. לוקסאוטיקה תמשיך להקפיד על איכות ושירות ללקוחותיה ומול סביבת העבודה העסקית שלה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה