רמי שביט: מעניין אותי להשקיע באינטרנט וביטוח

בראיון מצולם מספר מנכ"ל המשביר החדש לצרכן על מיזם חדש בתחום התיירות; מגלה כי חברת התיירות "קשרי תעופה" שרכש לאחרונה תתפרס גם בחו"ל; משוכנע כי תוצאות הרבעון השני ייצרו רווחיות, אך "הדרך עוד ארוכה"
אפרת אדיר |

מועדון 365 בע"מ מקבוצת המשביר החדש לצרכן, בשיתוף התאחדות המלונות בישראל, משיקים לראשונה בארץ כרטיס הטבה לתייר. המיזם החדש אמור לייצר פלטפורמה שיווקית לשם ניהול דיאלוג קבוע עם תיירים המגיעים לישראל, תוך מתן הטבות לתיירים והגברת שביעות רצונם מהשהות בארץ.

בראיון ל-BizTv אומר מנכ"ל המשביר החדש לצרכן ויו"ר מועדון 365, רמי שביט, שהגה את המיזם, כי המטרה היא להגדיל את מודעות התיירים לכך שבמדינת ישראל כיף וכדאי לקנות ולבלות. לדבריו, "המיזם יעודד את התיירים לקנות מותגים ישראלים איכותיים ויגדיל משמעותית את ההוצאה הממוצעת לנפש של התיירים".

במסגרת המיזם, מוצעת לתיירים חוברת מהודרת, דמוית דרכון, המאגדת כרטיסי הטבות והנחות בעשרות תחומי צריכה ובאתרי תיירות כמו 1 + 1 באטרקציות נבחרות, או הנחות בשיעור של בין 10% עד 50%. החוברת תופץ בפעילות BTL, בבתי מלון ברחבי הארץ, בסניפי השכרת רכב וכן בפרסום במגזינים תיירותיים, במטוסים, על-גבי מסכים אלקטרוניים ובלשכות תיירות בעולם כנגד הצגת דרכון זר.

בין הרשתות שמשתתפות: רשת קסטרו, רשת סטימצקי, רשת ריקושט, רשת אופטיקה הלפרין, מותג הספורט הבינ"ל אולסטאר, בגדי הים של גוטקס ושל גדעון אוברזון, האחים חדד (יודאיקה ותשמישי קדושה), הרץ השכרת רכב, תכשיטים, תקים ומזוודות, הלבשה תחתונה, רשת טאוור רקורד, מוצרי הטיפול של ים המלח, רשת מסעדות אל גאוצ'ו ועוד.

על הבחירה לשתף את רשת "קסטרו" במיזם על אף היותה מתחרה על אותה נישה של רשת המשביר, אומר שביט: "קסטרו לא מתחרה, זהו גוף מוביל וחדשני באופנה בארץ ובעולם ומן הראוי שייכלל בכרטיס ההטבות לתייר. המשביר שותף כמו כולם".

התאחדות המלונות בישראל גייסה אף היא למיזם עשרות אתרי תיירות ואטרקציות, בהם: 60 האתרים של רשות הטבע והגנים, האופרה והבלט הישראלי, אתר מצדה, אתר מיני ישראל, הגן התנ"כי בירושלים, מוזיאון ישראל, מעלית הזמן בירושלים, אתר חמי יואב ואתר חמי טבריה, ובאילת - המצפה התת ימי, IMEX ועיר המלכים, כניסה לחוף נווה מדבר (ים המלח), פארקי מים, טיסה בשמי הארץ,שייט קייקים ועוד.

גם משרד התיירות תומך במיזם, אומר שביט, אך בשל חילופי השרים היה קושי לעבוד מולם. "אני בטוח כי לקראת הפקת הכרטיס האלקטרוני לתייר, משרד התיירות יצטרף אלינו", מסביר שביט את הסוגיה.

השקעה מתגלגלת

בבחינת ההשקעה במיזם, טוען שביט, כי "מדובר בהשקעה מתגלגלת של מיליוני שקלים. גם הספקים וגם התאחדות המלונות בישראל משתתפים בהפקת החוברת. עסק שלא יספק את הסחורה ולא יתרום - לא ישתתף בחוברת הבאה".

בשנת 2006 הגיעו לארץ 1.7 מיליון תיירים - מספר מצומצם יחסית בשל המלחמה השניה בלבנון. ב-2007 צופים בהתאחדות המלונות להגעה של כ-2 מיליון תיירים. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הוצאות התייר, לא כולל הוצאות עבור טיסה ולינה, עומדות בממוצע על 915 דולר לביקור, מתוכם כ-30% על קניות ובילויים. הצפי הוא כי ההוצאה לתייר, כאמור, תגדל ומכך ייהנו כל בתי העסק ואתרי התיירות המשתתפים במיזם. שביט אף מציין את העובדה שעבור חלק ניכר מהתיירים, המגיעים לארץ ממדינות יקרות משלנו, משתלם לקנות מוצרים בשקלים, בשל שערי ההמרה של היורו ביחס לשקל".

מתעניין בתחום האינטרנט והביטוח

לאחרונה רכש שביט את השליטה (73%) בחברת התיירות "קשרי תעופה", המהווה מהלך נוסף בתחום התיירות היוצאת והנכנסת. "זוהי פלטפורמה עסקית של 400 מיליון שקל ו-180 אלף לקוחות מוטסים בשנה ואני צופה לה גדולות", אומר שביט ומגלה, כי בכוונתו לפתוח סניפים נוספים של החברה בערים מרכזיות בעולם, כמו לונדון, בה יושבת החברה הבת והושקעו בה 150 אלף יורו, וסניף נוסף בפריז בקרוב.

מועדון 365 בע"מ מונה כיום 380 אלף בתי אב ומספק מגוון הטבות בתחומים שונים ללקוחותיו. שביט גייס בשנה האחרונה אג"ח של 70 מיליון שקל על מנת להשקיע בתחומים נוספים שיסייעו למינוף פעילות המועדון. "לצד רכישת חברת "קשרי תעופה" ומיזם כרטיס האשראי "מולטי" עם לאומי קארד, שגורף הצלחה לא מבוטלת, התחומים המעניינים אותי להשקעה בעתיד הם האינטרנט וענף תקשורת בכלל, כמו גם ענף הביטוח והפיננסים. החזון הוא לפתח פעילות עסקית מעבר לריטייל באמצעות המועדון".

קבוצת המשביר לצרכן החדש הונפקה לאחרונה ועברה תהליך הבראה ורה-ארגון מאז נרכשה על ידי קבוצת שביט באמצע שנת 2003. שביט הוביל תהליך ארגון מחדש אינטנסיבי בחברה, שבא לידי ביטוי משמעותי לראשונה בדו"חות החברה לסיכום שנת 2006, במהלכה הציגה החברה פדיון של למעלה מ-1 מיליארד שקל ורווח לפני מס בסך של כ-25 מיליון שקל (הרווח הנקי הסתכם בכ-44 מיליון שקל וכלל הכנסות ממיסים בסך של כ-19 מיליון שקל).

גם ברבעון הראשון של שנת 2007 נמשך השיפור בתוצאות המשביר. הפדיון של הרשת עלה בכ-17% לכ-235 מיליון שקל והרווח הרבעוני לפני מס הסתכם בכ-7.6 מיליון שקל. הרווח התפעולי הסתכם ברבעון הראשון, שנחשב לחלש מבחינה עונתית, הסתכם בכ-8.3 מיליון שקל, לעומת כ-4.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בבחינת הצפי לתוצאות הרבעון השני, שביט מעדיף להסתכל ברמה הכללית על מגמת החברה. "הדו"חות חשופים ובסופו של דבר, הפעילות העסקית הכוללת וריבוי המיזמים של הקבוצה - ייצרו רווחיות. אחנו באמצע העלייה ויש לנו דרך ארוכה לעשות עם צוות מדהים של עובדים טובים. אנחנו בדרך הנכונה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה