אורי פלח: מגה תשקיע 3 מ' ד' במשפחות הצעירות

כך אמר בראיון מצולם סמנכ"ל סחר ושיווק הרבוע הכחול; בעקבות המהלך, מציעה הרשת כרטיסים מוזלים למופע "דורה והרפתקאות הפיראטים" שיגיע לארץ בקיץ; צופה לגידול של 5% בפלח זה ובעתיד לגידול של עד 30%
אפרת אדיר |

חברת הקמעונאות הרבוע הכחול מקבוצת אלון, יוצאת במהלך אסטרטגי ממוקד בסניפי "מגה" לקהל מטרה של משפחות צעירות עם ילדים עד גיל 12. לדברי סמנכ"ל הסחר והשיווק של ריבוע כחול, אורי פלח, דיווח כי בכוונת החברה להשקיע במהלך כ-3 מיליון דולר.

פלח מציין, כי "מסקרים שערכנו בתקופה האחרונה, זיהינו את פוטנציאל המשפחות הצעירות שעדיין לא מוצה באופן המירבי בקרב לקוחות רשת "מגה", ולכן החלטנו לפנות לקבוצת הלקוחות הזו ולהציע לה הטבות אטרקטיביות המתאימות לאוכלוסיית ההורים והילדים כאחד". המהלך הראשון לקהל מטרה זה, החל בחודש שעבר במבצע "מגה חופשה", בו ניתנה למשפחות הצעירות אפשרות להזמין חבילת נופש במועדוני "הכל כלול" בטורקיה, בשיא העונה במחירים מיוחדים, ובשיתוף עם חברת "השטיח המעופף". לדברי פלח, המהלך חסך עד 1,000 דולר למשפחה. "המבצע הצליח לאין שיעור והגענו עד כה ל-20 אלף מימושים בשבועיים הראשונים למבצע". קנה ב-200 שקל, קבל כרטיס למופע ב-85 שקל

כעת, משיקה הרשת את המהלך השני בסדרה בו מביאה החברה לארץ כחברה עיסקית, בשיתוף חברת ההפצה וההפקה "הדרן", את מיזם הבידור המוביל והמבוקש ביותר בעולם הילדים - "הרפתקאות דורה והפיראטים". "זה רק טיבעי, שהמותג המוביל בקמעונות בישראל, יתחבר למותג הבינלאומי המוביל בעולמות הפנאי של הילדים", ויביא אותו לארץ", מוסיף פלח.

"מנתונים שאספנו, עולה כי בחופשת הקיץ, מוציאה משפחה ממוצעת על הוצאות לילדים במהלך החודשיים, סכומי כסף עצומים של יותר מ-10 אלף שקל למשפחה ממוצעת עם 3 ילדים. הצגת דורה הפופולרית מאפשרת להורים לכייף עם הילדים בקיץ ולחסוך בהצגה פופולרית ומבוקשת ביותר במחירים הכדאיים ביותר", אמר פלח והוסיף, כי "פעילות כזו יוצרת הגברת נאמנות למותג, חיזוק המובילות של "מגה", הגברת הטראפיק בחנויות "מגה", וכמובן הגברת המכירות".

המבצע מיועד לקהל מטרה של הורים לילדים בגילאי 2-7, במסגרתו בקנייה ב-200 שקל ממוצרי החברות אסם, תנובה, דיפלומט (פרוקטור אנד גמבל), שסטוביץ וזוגלובק, ניתן לרכוש עד 2 כרטיסים למופע במחיר של 85 שקל לכרטיס, במקום בחיר מלא של 170 שקל. המבצע מתקיים החל מה-27.5.07 ועד 30.6.07 או עד גמר המלאי.

פלח צופה, כי המבצע יביא לגידול של 5% בפלח אוכלוסיה זה ובעתיד אף לגידול של עד 30%. "נאנמנות הלקוחות נמדדת לאורך זמן ולא בפעילות אחת או שתיים. הדו"חות הכספיים האחרונים שלנו היו מעולים וסל הקניה גדל ויגדל בעקבות המבצעים הללו"

הסדרה "דורה" משודרת ב-75 מדינות וב-15 שפות, וצופים בה כ-90 מיליון ילדים בחודש שמכניסים יותר מ-10 מיליארד דולר ממכירת מוצרים נלווים. מוצרי דורה הנלווים הגיעו בארץ למחזור מכירות מוערך ב-2006 של כ-50 מיליון שקל. ב-2007 צפוי מחזור מכירות של כ-150 מיליון שקל ממסחור בארץ.

המהלך יגובה בקמפיין פרסומי מקיף, הכולל פעילות בנקודות המכירה, שת"פ מדיה, פעילות קד"מ במתחם המופע, פרסום ויחסי ציבור בעלות כוללת של 1.5 מיליון דולר.

נזכיר, כי בשבוע שעבר הודיע מנכ"ל רבוע כחול, גיל אונגר כי הוא עוזב את התפקיד לטובת ניהול החטיבה הקמעונאית של הקבוצה באירופה. אונגר כיהן בתפקידו בשלוש השנים האחרונות, שנים בהן הוביל את רבוע כחול לשיאי רווח שלא היו לה מעולם. בין השמות שעלו כמועמדים ראויים להחליפו עלה גם שמו של אורי פלח. פלח, מצידו, סירב להתייחס לדברים. "איני יודע על כך ואני לא האדם להשיב על הדברים", סיכם פלח.

תוצאותיה הכספיות של הרבוע הכחול לרבעון הראשון של 2007 הראו על צמיחה של 46.3% ברווח הנקי של החברה אשר הסתכמה ב-42.5 מיליון שקל, בהשוואה ל-29.1 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2006.

ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו ב-1.7 מיליארד שקל, בהשוואה להכנסות של 1.5 מיליארד שקל בתקופה המקבילה, עלייה של כ-10.3%. העלייה נבעה מצמיחה של כ-5.1% במכירות בחנויות זהות, פתיחת סניפים חדשים ומהשפעת חג הפסח אשר חל ברבעון הראשון של השנה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה