נייר חדרה עוברת להפסד - על רקע הפעילות בתורכיה

המכירות בישראל רשמו גידול של 7.4% והסתכמו ב-708.2 מיליון דולר. הרווח התפעולי בישראל זינק ב-23.5% אך בגלל הפסדים מהפעילות התורכית, החברה סיימה בהפסד
יוסי פינק |

קבוצת נייר חדרה מדווחת הבוקר על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2007 ומציגה גידול בהכנסות לצד מעבר להפסד בשורה התחתונה.

המכירות המצרפיות מפעילות בישראל ברבעון הראשון של שנת 2007, הסתכמו ב- 708.2 מיליון שקל, עלייה של 7.4%, לעומת 659.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד ולעומת 117.6 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2006. הגידול בהיקף המכירות המצרפיות בתקופה המדווחת לעומת התקופה המקבילה אשתקד נבע מגידול כמותי במכירות ומשיפור במחירי המכירה.

הרווח התפעולי המצרפי בישראל ברבעון הראשון הסתכם ב – 57.3 מיליון שקל, עלייה של 23.5% לעומת 46.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ולעומת 40.8 מליון שקל ברבעון הרביעי של 2006. השיפור הניכר ברווח התפעולי מפעילות בישראל, נבע מהעלאת מחירים במרבית תחומי הפעילות של הקבוצה, מהגידול במכירות הכמותיות ומהמשך תהליכי ההתייעלות. שיפור זה קוזז בחלקו עקב התייקרות בחומרי הגלם.

נציין, כי נתוני אשתקד (מכירות ורווח תפעולי) הם בניטרול אחזקת החברה בתממ, שנמכרה בראשית 2007 .

אבי ברנר, מנכ"ל קבוצת מפעלי נייר חדרה: "קבוצת מפעלי נייר חדרה שומרת על קצב הצמיחה הגבוה של הפעילות בישראל הן במכירות והן ברווח התפעולי. המשך תהליכי ההתייעלות המתוכננים, המעבר לשימוש בגז טבעי שצפוי עוד השנה והעצמת תהליכי החדשנות והסינרגיה, צפויים לתמוך בהמשך הצמיחה ושיפור התוצאות בפעילות בישראל. המשך יישום תוכנית ההשקעות האסטרטגית בחדירה לטורקיה תצמצם בהדרגה את הפסדיה הנובעים מההשקעה בחדירה לשוק זה ויישומה המלא עד שנת 2015 יהפוך את חברת KCTR לחברה דומיננטית ורווחית, בעלת היקף מכירות שנתיות של 300 מליון דולר".

ההשקעה האסטרטגית בתורכיה

ברבעון הראשון של שנת 2007 המשיכה חברת קימברלי קלארק תורכיה , KCTR , חברת בת של חוגלה קימברלי , ביישום התוכנית האסטרטגית- שגובשה עם השותף הבינלאומי , חברת קימברלי קלארק העולמית.

אבי ברנר: "במסגרת ההשקעה האסטרטגית בטורקיה הוגדרה תוכנית עסקית מפורטת שנועדה להחדיר את המותגים הבינלאומיים של קימברלי קלארק לתורכיה, על בסיס ייצור מקומי. במידה ותיושם במלואה, תצמח חברת KCTR עד שנת 2015 , לחברה דומיננטית ורווחית, בעלת היקף מכירות שנתיות של 300 מליון דולר" .

לפני כשנה השיקה החברה את מותגי האגיס וקוטקס הבינלאומיים של קימברלי קלארק בתורכיה, והיא ממשיכה בפעילות פרסום וקידום מכירות להעצמת המהלך והגדלת ההתנסות והמכירות. נתח השוק של חיתולי האגיס גדל בהתמדה ומחקרי הצרכנים האחרונים מעידים על התחזקות ברורה של המותג ברמת מודעות ואיכות נתפסת.

כחלק מהתוכנית האסטרטגית, מתעתדת החברה להמשיך לאורך השנה במאמצי השיווק וקידום המכירות, תוך השקת דור מוצרים חדש, שיתמוך בבניית המותגים ויצירת הנאמנות אצל הצרכנים. במהלך הרבעון הראשון השנה נחתם הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי בין החברה, KCTR , לבין חברת יוניליבר בתורכיה. במסגרת הסכם זה מבצעת חברת יונילבר את פעילות המכירה, ההפצה והגביה עבור KCTR בכל השוק הטורקי, למעט שוק רשתות המזון הארציות שמהווה כ- 30% מפוטנציאל השוק ובו תמשיך KCTR לפעול ישירות.

ההסכם יהווה מנוף משמעותי לקידום יעדי התוכנית, להרחבת ההפצה, ליצירת התנסות והמשך החדרת המותגים הבינלאומיים של קימברלי קלארק בתורכיה. כל זאת , תוך חסכון ניכר בעלויות המכירה וההפצה הנוכחיות של KCTR . השינוי בקצב המכירות ורוחב ההפצה בשוק הטורקי, צפוי כבר במהלך החודשים הקרובים.

לאור הנ"ל הסתכם ההפסד התפעולי של החברה בטורקיה ברבעון הראשון השנה בכ- 27 מליון שקל . ההפסד כלל הוצאה חד פעמית בסך של כ- 6 מיליון שקל בגין סגירת הסכמי הסחר עם המפיצים הקודמים, עקב יישום ההסכם עם יוניליבר, וכן בגין שדרוג המותגים בשוק התורכי.

ברנר הוסיף כי "החברה ממשיכה ביישום התוכנית העסקית האסטרטגית וצפויה לפי התוכנית להמשיך בצמיחה ולצמצם בהדרגה את הפסדיה הנובעים מההשקעה בחדירה לשוק זה שהינו פוטנציאל גדול עבורה".

כתוצאה מהגידול האמור בחלק החברה בהפסדים בגין הפעילות בטורקיה , בסך של כ- 19 מיליון שקל בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד, רשמה החברה הפסד נקי של 3.5 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה, לעומת רווח נקי של 7.7 מליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה