דלק US מדווחת על רבעון שיא: רווח של 20.9 מיליון ד'
חברת דלק US (דלק US), החברה הבת של קבוצת דלק, מפרסמת היום תוצאות שיא לרבעון הראשון של שנת 2007. הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-20.9 מיליון דולר, עליה של 62% לעומת הרבעון הראשון אשתקד.
מנתוני הדוחות עולה, כי הרווח הנקי לרבעון הראשון של 2007 הסתכם ב- 20.9 מיליון דולר, לעומת 12.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של 62%. הרווח הנקי למניה ברבעון הראשון של שנת 2007 הסתכם ב- 0.40 דולר למניה בדילול מלא לעומת 0.33 דולר למניה בדילול מלא ברבעון המקביל אשתקד.
לדברי עוזי ימין, נשיא ומנכ"ל דלק US, "אנו שמחים לדווח על רווחי שיא לרבעון הראשון, אשר מתבססות על התנופה המרשימה בביצועי החברה בשנת 2006. ההישגים במהלך הרבעון כללו בין היתר שיפור משמעותי לשיעור של 32.5% ברווחיות הגולמית ממכירת מוצרים בחנויות הנוחות ועיבוד של יותר מ- 2,500 חביות ליום של נפט גולמי חמוץ בבית הזיקוק בטיילר."
מגזר הזיקוק
תרומת פעילות מגזר הזיקוק לרווחיות החברה ברבעון הראשון של 2007 הסתכמה ב- 36 מיליון דולר, לעומת 25.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מכירות מגזר הזיקוק ברבעון זה הסתכמו ב- 353.9 מיליון דולר לעומת 362.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי לחבית ברבעון הראשון של 2007, ללא הוצאות שיווק בסך 0.56 דולר לחבית, הסתכם ב- 11.23 דולר לחבית, פער של 1.38 דולר לחבית מעל למרווח הזיקוק 5-3-2 בארה"ב (באזור מפרץ מקסיקו), אשר עמד על 9.85 דולר לחבית. לעומת זאת, הרווח הגולמי לחבית ברבעון המקביל אשתקד עמד על 8.81 דולר לחבית, 0.68דולר מעל מרווח הזיקוק.
היקף המכירות במגזר הזיקוק הסתכם ב-55,851 חביות ליום, לעומת 54,267 חביות ליום ברבעון המקביל אשתקד. היקף הייצור הכולל של בית הזיקוק הסתכם ב- 57,313 חביות ליום בהשוואה ל-59,624 חביות ליום בתקופה המקבילה אשתקד. היקפי הייצור הושפעו מעבודות תחזוקה שבוצעו בבית הזיקוק במהלך הרבעון הראשון. במקביל, הוצאות התפעול הישירות לרבעון הצטמצמו, והסתכמו ב- 3.52$ לחבית שנמכרה לעומת 3.62$ לחבית שנמכרה ברבעון הראשון של שנת 2006.
מגזר חנויות הנוחות והתדלוק
תרומת פעילות מגזר חנויות הנוחות והתדלוק לרווחיות החברה ברבעון הראשון של 2007 הסתכמה ב- 11.9 מיליון דולר, לעומת 10.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. המכירות ברבעון הראשון של 2007 הסתכמו ב- 331 מיליון דולר, גידול של 11% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
מכירות חנויות הנוחות רשמו במהלך הרבעון עליה של 12.4% והסתכמו ב-81.8 מיליון דולר, לעומת 72.8 מיליון דולר ברבעון המקביל, זאת, בין היתר בזכות גידול במכירות המוצרים בחנויות דומות בשיעור של 1.7%. הרווח הגולמי ממכירת מוצרים הגיע לשיא של 32.5% במהלך הרבעון הראשון של 2007, עלייה של 200 נקודות לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. עליה זו, נובעת בין היתר, מעליה של 5.5% במכירות מוצרים מקטגוריית המזון והמשקאות בחנויות דומות.
היקף מכירות הדלקים ברבעון הראשון של 2007 גדל ב-11.4% ל-232.1 מיליון דולר, לעומת 208.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. זאת, בעיקר הודות לעלייה של 13.6% במספר הגלונים שנמכרו, לכ- 102.5 מיליון דולר.
מגזר שיווק
תרומת מגזר השיווק לרווחיות החברה ברבעון הראשון של 2007 הסתכמה ב-5.9 מיליון דולר. רווחי המכירות ממגזר השיווק הסתכמו ב 120.7 מיליון דולר, וכללו 2.8 מיליון דולר דמי שירות וכן מכירות ממגזר הזיקוק בהיקף של כ- 17,000 חביות ביום.
עדכון עסקת "Favorite Markets"
במהלך חודש אפריל, השלימה החברה את העסקה לרכישת 101 מתוך 107 חנויות המותג "Favorite Markets". החברה פועלת לרכישת 6 החנויות הנותרות ובמקביל ממשיכה ומתפעלת חנויות אלה.
אודות דלק US הולדינגס
דלק US הולדינגס פועלת בתחום זיקוק והפצה של מוצרי נפט וכן הפעלה של תחנות תדלוק ומרכזי נוחות ברחבי ארה"ב.בתחום הזיקוק מפעילה החברה בית זיקוק בעל קיבולת יצור מקסימלית של 60 אלף חביות ביום, וצנרת להולכת נפט גולמי הנמצאים במדינת טקסס, ארה"ב. בתחום ההפצה משווקת החברה מוצרי דלק באמצעות שני טרמינלים אשר בבעלות החברה וטרמינלים נוספים ברחבי טקסס. בנוסף, דלק US הולדינגס מפעילה 502 תחנות תדלוק ומרכזי נוחות, הפעילות מתרכזת במיוחד במדינות טנסי, אלבמה, וירג'יניה וג'ורג'יה תחת המותגים MAPCO Express®,MAPCO Mart™, East Coast®, Favorite Markets® ו- Discount Food Mart™. Express. כמו כן, משווקת החברה מוצרי דלק כספק בלעדי לכ-61 תחנות המופעלות בזכיינות על-ידי צדדים שלישיים וכן לתחנות נוספות ללא חוזה אספקה.

סמוטריץ' נגד בנק ישראל: "אם הנגיד לא יוריד את הריבית אני אוריד מיסים"
שר האוצר אומר שיוריד מיסים ויפתח את שוק האשראי לתחרות שתוריד את המחירים, אבל מאחורי ההצהרות מסתתר פער בין פוליטיקה לכלכלה
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', נפגש היום עם נשיאות המגזר העסקי בראשות דובי אמיתי וצוות האוצר, כחלק מההיערכות לגיבוש תקציב המדינה לשנת 2026. במפגש השתתפו ראשי האיגודים המרכזיים במשק, מהתאחדות התעשיינים, איגוד הבנקים וחברות הביטוח ועד התאחדות הקבלנים ולשכת
המסחר.
במהלך הדיון, סמוטריץ' בחר להתמקד בסוגיות המאקרו החשובות, כמו הריבית הגבוהה, עתיד התקציב והצורך ביצירת תחרות במערכת הבנקאית, אך במקום להתמקד בתחום הפיסקלי שבאחריותו, הוא בחר למתוח ביקורת חריפה על המדיניות המוניטרית ועל נגיד בנק ישראל, פרופ'
אמיר ירון, ואמר כי "הנגיד היה צריך להוריד את הריבית מזמן. אם הוא לא יעשה כן, אני אוריד את המיסים". מיד לאחר מכן סייג כי "עצמאותו של הנגיד קריטית ואסור לפגוע בסמכויותיו, אך הנגיד אחראי
על המדיניות המוניטרית ואני על הפיסקלית".
בנוגע לתקציב המדינה לשנת 2026, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, הטיל ספק ביכולת הממשלה להעבירו לנוכח המצב הפוליטי המורכב. סמוטריץ' מנגד התחייב: ״יהיה תקציב. מבינים את הצורך בשמירת אמון השחקנים כולם בכלכלה הישראלית. תקציב 2026 ממלחמה לצמיחה״.. עוד ציין כי בכוונתו להיאבק בהון השחור באמצעות "חניקה כלכלית של ארגוני הפשיעה".
על מערכת הבנקאות אמר
סמוטריץ': "אני נחוש לגוון את מקורות ההון. גם לכם המגזר העסקי זו דרמה. אתם מכירים את הרפורמה שאנחנו עושים בפיקדונות. נגישות לכסף זול לשחקנים שיצרו תחרות על הבנקים, בעיני זו רפורמה
שסוגרת את המעגל. אני מקווה שנצליח להרגיל גם את האזרחים להשתחרר מהדביקות לבנק ולחפש את האלטרנטיבות, אבל גם לכם לעסקים ולמשקי הבית תהיה נגישות הרבה יותר משמעותית. כמות האשראי תגדל, מחיר האשראי ירד, והתוצאה תביא לירידת מחירים".
- סמוטריץ' חשף את מפת הריבונות - באמירויות הזהירו מקריסת 'הסכמי אברהם'
- הממשלה אישרה את הצעת התקציב הנוסף לשנת 2025 למימון הוצאות המלחמה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנק ישראל ציין כי ״הנגיד ובנק ישראל מקבלים החלטות אך ורק על בסיס אמות מידה מקצועיות. אינפלציה גבוהה פוגעת בראש ובראשונה בשכבות החלשות וריסונה הוא תנאי הכרחי לפעילות כלכלית תקינה. אחריות תקציבית, במיוחד בעת הזו, היא צורך השעה״.