דלק US מדווחת על רבעון שיא: רווח של 20.9 מיליון ד'

זינוק של 62% ביחס לרבעון הראשון של 2006. עוזי ימין, נשיא ומנכ"ל דלק US: "רבעון השיא מתבסס על התנופה המרשימה בביצועי החברה בשנת 2006"
יוסי פינק |

חברת דלק US (דלק US), החברה הבת של קבוצת דלק, מפרסמת היום תוצאות שיא לרבעון הראשון של שנת 2007. הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-20.9 מיליון דולר, עליה של 62% לעומת הרבעון הראשון אשתקד.

מנתוני הדוחות עולה, כי הרווח הנקי לרבעון הראשון של 2007 הסתכם ב- 20.9 מיליון דולר, לעומת 12.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של 62%. הרווח הנקי למניה ברבעון הראשון של שנת 2007 הסתכם ב- 0.40 דולר למניה בדילול מלא לעומת 0.33 דולר למניה בדילול מלא ברבעון המקביל אשתקד.

לדברי עוזי ימין, נשיא ומנכ"ל דלק US, "אנו שמחים לדווח על רווחי שיא לרבעון הראשון, אשר מתבססות על התנופה המרשימה בביצועי החברה בשנת 2006. ההישגים במהלך הרבעון כללו בין היתר שיפור משמעותי לשיעור של 32.5% ברווחיות הגולמית ממכירת מוצרים בחנויות הנוחות ועיבוד של יותר מ- 2,500 חביות ליום של נפט גולמי חמוץ בבית הזיקוק בטיילר."

מגזר הזיקוק

תרומת פעילות מגזר הזיקוק לרווחיות החברה ברבעון הראשון של 2007 הסתכמה ב- 36 מיליון דולר, לעומת 25.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מכירות מגזר הזיקוק ברבעון זה הסתכמו ב- 353.9 מיליון דולר לעומת 362.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי לחבית ברבעון הראשון של 2007, ללא הוצאות שיווק בסך 0.56 דולר לחבית, הסתכם ב- 11.23 דולר לחבית, פער של 1.38 דולר לחבית מעל למרווח הזיקוק 5-3-2 בארה"ב (באזור מפרץ מקסיקו), אשר עמד על 9.85 דולר לחבית. לעומת זאת, הרווח הגולמי לחבית ברבעון המקביל אשתקד עמד על 8.81 דולר לחבית, 0.68דולר מעל מרווח הזיקוק.

היקף המכירות במגזר הזיקוק הסתכם ב-55,851 חביות ליום, לעומת 54,267 חביות ליום ברבעון המקביל אשתקד. היקף הייצור הכולל של בית הזיקוק הסתכם ב- 57,313 חביות ליום בהשוואה ל-59,624 חביות ליום בתקופה המקבילה אשתקד. היקפי הייצור הושפעו מעבודות תחזוקה שבוצעו בבית הזיקוק במהלך הרבעון הראשון. במקביל, הוצאות התפעול הישירות לרבעון הצטמצמו, והסתכמו ב- 3.52$ לחבית שנמכרה לעומת 3.62$ לחבית שנמכרה ברבעון הראשון של שנת 2006.

מגזר חנויות הנוחות והתדלוק

תרומת פעילות מגזר חנויות הנוחות והתדלוק לרווחיות החברה ברבעון הראשון של 2007 הסתכמה ב- 11.9 מיליון דולר, לעומת 10.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. המכירות ברבעון הראשון של 2007 הסתכמו ב- 331 מיליון דולר, גידול של 11% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

מכירות חנויות הנוחות רשמו במהלך הרבעון עליה של 12.4% והסתכמו ב-81.8 מיליון דולר, לעומת 72.8 מיליון דולר ברבעון המקביל, זאת, בין היתר בזכות גידול במכירות המוצרים בחנויות דומות בשיעור של 1.7%. הרווח הגולמי ממכירת מוצרים הגיע לשיא של 32.5% במהלך הרבעון הראשון של 2007, עלייה של 200 נקודות לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. עליה זו, נובעת בין היתר, מעליה של 5.5% במכירות מוצרים מקטגוריית המזון והמשקאות בחנויות דומות.

היקף מכירות הדלקים ברבעון הראשון של 2007 גדל ב-11.4% ל-232.1 מיליון דולר, לעומת 208.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. זאת, בעיקר הודות לעלייה של 13.6% במספר הגלונים שנמכרו, לכ- 102.5 מיליון דולר.

מגזר שיווק

תרומת מגזר השיווק לרווחיות החברה ברבעון הראשון של 2007 הסתכמה ב-5.9 מיליון דולר. רווחי המכירות ממגזר השיווק הסתכמו ב 120.7 מיליון דולר, וכללו 2.8 מיליון דולר דמי שירות וכן מכירות ממגזר הזיקוק בהיקף של כ- 17,000 חביות ביום.

עדכון עסקת "Favorite Markets"

במהלך חודש אפריל, השלימה החברה את העסקה לרכישת 101 מתוך 107 חנויות המותג "Favorite Markets". החברה פועלת לרכישת 6 החנויות הנותרות ובמקביל ממשיכה ומתפעלת חנויות אלה.

אודות דלק US הולדינגס

דלק US הולדינגס פועלת בתחום זיקוק והפצה של מוצרי נפט וכן הפעלה של תחנות תדלוק ומרכזי נוחות ברחבי ארה"ב.בתחום הזיקוק מפעילה החברה בית זיקוק בעל קיבולת יצור מקסימלית של 60 אלף חביות ביום, וצנרת להולכת נפט גולמי הנמצאים במדינת טקסס, ארה"ב. בתחום ההפצה משווקת החברה מוצרי דלק באמצעות שני טרמינלים אשר בבעלות החברה וטרמינלים נוספים ברחבי טקסס. בנוסף, דלק US הולדינגס מפעילה 502 תחנות תדלוק ומרכזי נוחות, הפעילות מתרכזת במיוחד במדינות טנסי, אלבמה, וירג'יניה וג'ורג'יה תחת המותגים MAPCO Express®,MAPCO Mart™, East Coast®, Favorite Markets® ו- Discount Food Mart™. Express. כמו כן, משווקת החברה מוצרי דלק כספק בלעדי לכ-61 תחנות המופעלות בזכיינות על-ידי צדדים שלישיים וכן לתחנות נוספות ללא חוזה אספקה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה