מתקפת הגבינות לשבועות החלה: אחרי גד, גם תנובה וטרה
חג השבועות הקרב ובא מגביר את התחרות בקרב המחלבות המובילות בשוק וכל אחת מתעקשת לחדש ולהשיק מוצרים חדשים במגוון. אתמול (א') השיקה מחלבות גד במסיבת עיתונאים סדרה של 13 מוצרים חדשים על בסיס חלב צאן וכבשים, וכעת נערכת תנובה לחג בהשקעה של למעלה מ-3 מיליון שקל עם 6 מוצרים חדשים ומבצעים.
במסגרת ההכנות לחג, תקדם תנובה את גבינות המעדניה תחת הקונספט: "שוק הגבינות" ותציע פלחי גבינות מיוחדות ב-9.90 שקל בלבד. זאת לצד הפצת חוברת מתכונים המשלבת מתכונים לחמש ארוחות שונות בשת"פ עם "על השולחן".
כמו כן, תנובה תהיה נותנת החסות העיקרית על "שבוע שיר ישראלי" שיתקיים במהלך החג זו השנה השלישית ברציפות ובמרכזו מופע הוקרה "70 שנה לפילהרמונית".
לפי נילסן, סל צריכה ממוצע בחג שבועות גבוה בכ-15%-20% מסל ממוצע בשאר ימות השנה. הסל הממוצע בשבועות גדל בכ-23% בשלוש השנים האחרונות. הקניות המרכזיות לשבועות מתחילות כ-6 ימים לפני החג.
לדברי חגית אדלר, מנהלת חטיבת עסקים ושיווק בתשלובת החלב: "אנו שמחים השנה להעניק מגוון מלא של מוצרים העונים על דרישות כל הצרכנים. צריכת מוצרי החלב בישראל לנפש היא מהגבוהות בעולם, עובדה המובילה לחדשנות אינסופית ושיפור תמידי של איכות התוצרת המקומית".
עוד הוסיפה אדלר: "תנובה הכריזה על 2007 כשנת הבריאות והמודעות לתזונה נכונה, במסגרת זו דאגנו גם בחג השבועות להרחיב את מגוון המוצרים לחג, גם באחוזי שומן נמוכים".
טרה משקיעה חצי מיליון דולר בפעילות לחג
גם מחלבת טרה מתכוננת לחג הגבינות ומשקיעה בפיתוח מוצרים חדשים, השקת מארזים ייחודיים ופעילות שיווקית לקראת החג הנאמדת בכחצי מיליון דולר.
פעילות חג השבועות של "טרה" תעמוד השנה בסימן איכות הגבינות של החברה סביב הקונספט: "גבינת טוב טעם, עם הצלחה לא מתווכחים", ובפעילות ייחודית לגבינת "טוב טעם" הוותיקה, המומלצת לאפייה ולבישול על-ידי איגוד השפים בישראל.
פעילות הקד"מ של טרה תכלול חלוקת גלויות מתכונים, פעילויות דיול ומבצעים לצרכן. בין המוצרים החדשים: גבינת קרם שמנת 5% בטעם שום שמיר; וגבינה 5% המועשרת בסיבים תזונתיים. בנוסף, לתקופת החג, טרה משיקה מחדש את הגבינה הלבנה 9% שומן.
שטראוס: גידול של 50% בשוק הגבינות
גם שטראוס משיקה מוצרים תחת אסטרטגיית "ההנאות הקטנות", המלווה את גבינות שטראוס. רונן זהר, מנכ"ל שטראוס מחלבות מסר: "חג השבועות הנו תופעה ייחודית לשוק הישראלי שאינה מוכרת באף מדינה בעולם. מדי שנה בשבועות אנו עדים לגידול בשוק הגבינות של כ-50% בהשוואה לחודש רגיל. הצריכה לנפש נאמדת בכ-0.4 ק"ג לעומת 0.27 ק"ג צריכת גבינה בחודש רגיל. המכירות העיקריות של מוצרי החלב נערכות כשבוע לפני החג ועד יום החג עצמו".
לקראת שבועות, משיקה שטראוס גבינת סימפוניה בטעם ייחודי של פטה עיזים, ובנוסף את מוצרי החג המוכרים: מארז עוגה עם ביסקוויטים הכולל את כל המצרכים; גבינת סקי בעיטור צימוקים; יוגורט דנונה עוגת גבינה וצימוקים; מילקי עוגת קצפת ותותים; ומארזי חיסכון חגיגיים
היקף שוק החלב בישראל עומד על כ-5 מיליארד שקל, המהווים 1.2 מיליארד ליטרים. תנובה מובילה את שוק מוצרי החלב עם נתח שוק של כ-65%.