מנכ"ל מחלבות גד: בשבועות נמכור ב-40 מיליון שקל

עזרא כהן נערך לקרב על הגבינות לקראת שבועות ומרחיב את סדרת גבינות הצאן עם 13 מוצרים חדשים; מתכנן השקת משקאות יוגורט בטעמים באריזה אישית
אפרת אדיר |

לקראת חג שבועות מרחיבה חברת "מחלבות גד" בכ-30% את קטגוריית מגוון המוצרים בתחום גבינות העזים והכבשים ומשיקה כ-13 מוצרים חדשים.

לדברי מנכ"ל מחלבות גד, עזרא כהן, החברה השקיעה כ-2.5 מיליון שקל בפיתוח סדרת המוצרים החדשים. הבחירה בפיתוח מוצרים בקטגוריית הצאן היא בשל הערכים התזונתיים הגבוהים של הגבינות מסוג זה, יותר מגבינות מחלב בקר. על כן, צופה כהן להגיע למכירות של כ-40 מיליון שקל בחודשים מאי-יוני בהם נחגג חג השבועות, זאת לצד היקף מכירות כולל משוער ב-2007 של כ-220 מיליון שקל - לעומת 196 מיליון שקל ב-2006.

"כיום, נמצאת מחלבות גד בנתח שוק של 32% בקטגוריית גבינות העיזים על-פי נתוני סטורנקסט. גדלנו על חשבון משק צוריאל מ-17% נתח שוק ב-2006", אומר כהן. כמו כן, נרשם בשנה האחרונה גידול כולל של כ-10% במכירות של גבינות צאן. שלומי אילון, סמנכ''ל שיווק וסחר, מוסיף: "לקראת חג שבועות הגדילה חברת "מחלבות גד" את מגוון המוצרים המיוצרים במחלבה למגוון של 102 מוצרים לעומת 89 מוצרים שייצרה ושיווקה "מחלבות גד" בחג שבועות אשתקד". המוצרים החדשים שמשיקה "מחלבות גד" לקראת חג השבועות הינם: גליל עזים טבעי; גליל עזים פלפל שחור; גליל עזים קצח; גליל עזים פלפל 4 עונות; יוגורט כבשים; 3 כדורי גבינת עזים במהדורה מיוחדת; פתיתי קשקבל; פטה כבשים בגביע; בולגרית 3% בגביע; יוגורט עזים 1%; יוגורט עזים 3%; חלב עזים 3%; וריקוטה פלפלים.

לא מחפשת לגדול

לשאלה האם "מחלבות גד" מתכננת כניסה לשוק משקאות החלב? משיב כהן כי "החברה עדיין לא מוכנה לכניסה לשוק זה ב-100%", אך מגלה כי "בקרוב נשיק משקאות יוגורט על בסיס חלב עזים בטעמים כמו תות, ג'ינגר ותפוח, ופרג. מדובר בטעמים ייחודיים עם 1% שומן בתוספת סיבים פרוביוטיים ובאריזה אישית של חצי ליטר". בכך למעשה נכנסת המחלבה לשוק תחרותי עם שחקניות חזקות כמו דנונה של שטראוס ו-YOU של טרה.

עוד אומר כהן, כי "מחלבות גד נשארת בוטיק ונישתית ולא מחפשת לגדול מול המתחרים הגדולים. הרצון הוא לתת את הריגוש לצרכן כל פעם מחדש".

השקת הסדרה החדשה לשבועות תלווה בקמפיין רחב היקף באמצעות "פוגל אוגילבי".

שוק מוצרי צאן בישראל מוערך בכ-120 מיליון שקל עם קצב גידול כספי של 17% בשנה. כ-15 מיליון ליטר של חלב צאן מיוצרים בארץ.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה