נס טכנולוגיות: ההכנסות ברבעון עלו ב-17.5% ל-125.8 מיליון דולרים; הרווח הנקי ירד ב-9.8%

הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-5.72 מיליון דולרים, לעומת רווח נקי של 6.34 מיליון דולרים ברבעון המקביל אשתקד. שכי גרליץ, נשיא ומנכ"ל נס טכנולוגיות: "היה לנו רבעון ראשון מוצלח עם הכנסות רבעוניות גבוהות, תוך עמידה בציפיות של ההנהלה"

נס טכנולוגיות פרסמה אתמול (ד') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2007 שהסתיים ב-31 במרץ 2007. בשלושת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסותיה של נס ב-125.78 מיליון דולרים, גידול של 17.5% לעומת הכנסות של 107.04 מיליון דולרים ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-5.72 מיליון דולרים, ירידה של 9.82% לעומת רווח נקי של 6.34 מיליון דולרים ברבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה הסתכם ב-0.18 דולרים, ירידה של 16.6%, לעומת רווח נקי של 0.15% דולרים למניה ברבעון הראשון של 2006.

ההוצאות של נס הסתכמו ב-89.68 מיליון דולרים, גידול של 18.44% לעומת הוצאות של 75.72 מיליון דולרים ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי של החברה הסתכם ב-36.1 מיליון דולרים, גידול של 15.25% לעומת רווח גולמי של 31.33 מיליון דולרים ברבעון המקביל ב-2006. הרווח התפעולי של נס הסתכם ב-6.72 מיליון דולרים, ירידה של 15.04% לעומת רווח תפעולי של 7.91 מיליון דולרים ברבעון המקביל ב-2006. ב-31 במרץ 2007 עמד צבר ההזמנות של נס על 631 מיליון דולרים, עליה של 20% בהשוואה לצבר של 527 מיליון דולרים ב-31 במרץ 2006.

"היה לנו רבעון ראשון מוצלח עם הכנסות רבעוניות גבוהות, תוך עמידה בציפיות של ההנהלה", אמר שכי גרליץ, נשיא ומנכ"ל נס טכנולוגיות. "כפי שהדבר בא היטב לידי ביטוי בצמיחה הגבוהה של צבר ההזמנות שלנו, המשכנו לחתום על עסקאות גדולות ואסטרטגיות ואנו מצפים שתהיה להן השפעה חיובית על התוצאות העתידיות. לנס טכנולוגיות יסודות איתנים, התשתית המבנית שלנו טובה ואני מאמין שאנו נמצאים במסלול הנכון".

עופר שגב, סגן נשיא בכיר ומנהל הכספים הראשי של נס, אמר כי "תזרים המזומנים התפעולי ברבעון הראשון היה איתן הרבה יותר מכל רבעון ראשון קודם. שיפור זה ניתן לייחס בחלקו לאישור תקציב המדינה על ידי ממשלת ישראל, שבוצע הפעם מתחילת השנה, לעומת שנים קודמות בהן הוא אושר באיחור רב. אנו מתכוונים להתמקד בתזרים המזומנים, הוצאות המימון והשמירה על יחס נאות של ההתחייבויות להון העצמי (debt-to-equity ratio)".

ברבעון השני של 2007 מצפה נס לרווח למניה בדילול מלא של 0.17 דולרים עד 0.19 דולרים והכנסות של 125 מיליון דולרים עד 130 מיליון דולרים. תחזית זו כוללת רווח הון צפוי של כ-0.06 דולרים למניה בדילול מלא עקב הנפקה פרטית אפשרית ביחידה העסקית NessPRO.

בשנת 2007 נס מצפה להכנסות של 560 מיליון דולרים עד 570 מיליון דולרים, עליה בשיעור של 18% עד 20% לעומת 2006 ורווח למניה בדילול מלא בטווח שבין 1.00 דולר ל-1.05 דולר. יחד עם זאת, לחולשה הנוכחית של שער הדולר האמריקני יש פוטנציאל להשפיע לרעה על התוצאות בהיקף של כ-0.06 דולר בסכומי התחזית השנתית של הרווח למניה בדילול מלא.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.52%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".