ערן תור: רקיט צמחה ב-40% ב-4 שנים בזכות החדשנות
רקיט בנקיזר ישראל משיקה בהשקעה של 5 מיליון שקל, פיתוח עולמי בשם "פיניש קוואנטום". מדובר במוצר של טבליות להדחת כלים אוטומטית שנרשם כפטנט עולמי וזכה בפרס החדשנות העולמי במספר מדינות בו הוא הושק.
לדברי מנכ"ל החברה, ערן תור, פיניש קוונאטום מסמל את אסטרטגיית החדשנות של רקיט בנקיזר העולמית - צמיחה של המותג, והגדלת הקטגוריה כולה, על ידי הצגת חדשנות מוצרית המעניקה תועלות חדשות עבור הצרכן. "חדשנות היא אבן הפינה של אסטרטגית הצמיחה של רקיט בנקיזר אשר באה לידי ביטוי בעלייה של 40% מכירות בהשקות מוצרים בשלוש השנים האחרונות", אומר תור.
פיניש קוואנטום הוא "טבליה חכמה", כאשר כל יחידה בו מורכבת משלושה תאים נפרדים, אשר בכל אחד מהם חומר המבצע פעולת ניקוי לזמן ממושך יותר. חידוש נוסף הוא שניתן להכניס את הטבליה למדיח יחד עם העטיפה, המתפרקת במהלך פעולת ההדחה.
מותג "פיניש" מוביל מזה שנים את החדשנות בתחום הדחת הכלים - הוא היה המותג הראשון שפיתח את הטבליה למדיח, ולאחר מכן הגיע עם טבליות דו-שכבתיות, מוצרי 4 ב-1 ו-5 ב-1, והמציא את טכנולוגיית ניקוי ה-Power Ball (כדורית הפלא).
כיום, נחשב "פיניש" למוביל שוק ב-50 המדינות שבהן הוא נמכר, עם נתח שוק של 67% באיטליה, 85% ביוון ו-70% בספרד. בישראל מוערך היקף שוק הדחת הכלים בכ-80 מיליון שקל, כאשר מותג פיניש תופס 64% (סטורנקסט, כספי מרץ 07). שוק הטבליות עומד על 42.67 מיליון שקל, ומותג פיניש תופס 51% ממנו.
תור צופה כי "קוואנטום" יעשה לתחום הדחת הכלים מה שעשה ה"בלקברי" וה-I PHONE לתחום מכשירי הסלולר. "התחרות היא לא למי יש יותר פעולות בטבליה אחת אלא על נוחות השימוש עבור הצרכן והחדשנות הטכנולוגיה שמעניק את התוצאות הטובות ביותר".
פיניש קוואנטום יושק במחיר של 45.99 שקל ל-24 יחידות. ההשקה תלווה בקמפיין טלוויזיה ועיתונות תחת הסלוגן: "פיניש - החופש משטיפת כלים", באמצעות פרסום יורו תל-אביב.
בין המותגים שמשווקת רקיט בנקיזר בארץ נמנים: סיליט באנג, קולון 101, איירוויק, קליה וקלגון.