עמוס שפירא: "מחיר דקת שיחה ירד ב-7 שנים ב-55%"
כנס התקשורת השנתי 2007 של המי"ל, שהתקיים היום (ב'), ריכז סוגיות בנושא טכנולוגיה ורגולציה ודן במהלכים הבאים והחדשניים בענף. שר התקשורת, אריאל אטיאס, דיבר על נושא ניידות המספרים והבטיח, כי המהלך יצא לפועל בעזרתן של חברות הסלולר כבר ב-2007 לקראת הרבעון האחרון של השנה. לדבריו, "הציבור רוצה את הניידות וזאת הדרך להנכונה לפעול, זהו ארוע מכונן. לא בטוח שחברות הסלולר יבלעו את הצפרדע הזאת, כי הן יצטרכו להשקיע בשימור לקוחות".
בתגובה לאטיאס, אומר מנכ"ל סלקום, עמוס שפירא בראיון ל-Bizportal מהכנס, כי הוא מסכים עם החלטת שר התקשורת בחשיבותה של הניידות וזהו "האתגר של שוק הסלולר". אולם, לדעת שפירא, כבר כיום ללקוח קל יותר לעבור מחברה לחברה. "גם היום החסם לעבור הוא יותר פסיכולוגי לכן מחפשים שימושים נוספים לנייד בנושא תוכן, למרות שכבר היום אנחנו דואגים ללקוחות שלנו".
לשאלה האם שירות ה-SMS נחשב בעיניו להצלחה?, הוא מאשר שכן ומציג נתונים על שוק הטלקום בישראל, כאשר 60% מהמנויים משתמשים בשרות ה-SMS; 28% גולשים באינטרנט הסלולרי; ומספר הדקות החודשיות למנוי עומד על 328. "בישראל", הוא אומר "ישנם 4 שחקנים בענף הסלולר בעוד שארה"ב ישנם 5. נתח השוק של 2 השחקנים המובילים בארץ עומד על 67.1% - נתון נמוך יחסית לעולם".
ההכנסה לדקת שיחה נשחקת
גם על מחיר לדקת שיחה וההתנגדות של השר אטיאס בנושא "תוכניות הדקה" שמשווקות במרץ המפעילות, יש לשפירא תשובה והוכחה מנתוני מריל לינץ', המראים כי ההכנסה לדקת שיחה נשחקת והמחירים מותאמים לכח הקניה. "המחיר לדקת שיחה ירד ב-7 השנים האחרונות ב-55% וזה הרבה. "תוכניות הדקה מתאימות למנויים המנהלים שיחות ארוכות וחשוב לזכור כי התעריף של הדקה השניה הוא זול בהרבה מחבילות אחרות". לדבריו, חשוב להתאים לכל לקוח תוכנית עבורו ולערב אותו בכל תנאי התוכנית והחיוב בה.
בראייה לעתיד קשה לשפירא לנבא אם עולם הסלולר ישאר שחקן עצמאי או ישתלב בשוק התקשורת, בדיוק כפי שחשבו שמהפכת המחשב תחסל את צריכת הנייר ולא כך קרה. אולם, רומז שפירא על שיפורים טכנולוגיים עתידיים בענף ועל ייעול השירותים והשימושים במכשיר הנייד. "ייתכן שנראה בעתיד אך מסך הנייד כהולוגרמה שיוצאת מהמכשיר או שנשפר את מערך הזיהוי הקולי כך שלא נצטרך להשתמש באצבעות לשם הקלדת הודעת טקסט", מסכם שפירא את עתיד ענף הסלולר בישראל, כדברי מנכ"ל גוגל העולמית, אריק שמידט: "הטלפון הנייד הולך להיות התופעה הבאה המשמעותית ביותר באינטרנט".