אל על עד הבית: משיקה שרות טרום טיסה מבית הנוסע
חברת התעופה הלאומית "אל על" מנסה לשפר את השירות לנוסע ומשיקה שירות טרום טיסה מהבית או מהמשרד, הכולל שירות צ'ק אין וביטחון, החל מ-24 שעות ועד 6 שעות לפני מועד הטיסה. השירות מופעל באמצעות קבוצת "שחר" והוא תוצאה של חזון לשיפור השירות ללקוח, של אנשי סמנכ"לות השרות באל על, בראשותו של סמנכ"ל השירות דויד מימון.
מנכ"ל אל על, חיים רומנו אמר היום (ד'): "בהשקת השירות היום אנו מממשים את חזונה של אל על להוביל את שוק התעופה בישראל ולהוות את הבחירה הראשונה והמועדפת לתנועת הנוסעים לישראל וממנה. כפי שציינו בתכנית האסטרטגית "אל על 2010", אל על רואה בשיפור השירות לנוסע את אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של החברה לשנים הבאות. כחלק ממדיניות זו אנחנו משיקים היום את ספינת הדגל בתחום השירות לנוסע הישראלי - שרות טרום טיסה מהבית".
השרות החדש נועד בראש ובראשונה לחסוך לנוסע זמן יקר. מקבל השירות יזכה לבידוק בטחוני, יקבל בביתו את כרטיס העלייה למטוס ויוכל להגיע ישירות אל ביקורת הדרכונים, שעה בלבד לפני הטיסה. מחקרים עולמיים בענף התעופה בדקו ומצאו כי השהייה בנמלי התעופה מהווה את משך הזמן הלא מנוצל הארוך ביותר, בייחוד כשמדובר בזמנו של הנוסע העסקי.
במסגרת השירות, מגיעים דייל/ת וסלקטור/ית לבית הנוסע ומבצעים במקום את תהליך הבידוק הביטחוני המלא. בסיום הביקור נמסר לנוסע כרטיס העלייה למטוס וכל כבודתו מועברת לנתב"ג, לאחר שקילת המזוודות כמקובל. במידה ונדרשת תוספת תשלום במקרה של עודף כבודה, ייגבה התשלום במקום. הנוסע מגיע לנתב"ג כשהוא נושא עימו את כבודת היד בלבד, היישר אל ביקורת הדרכונים.
הזמנת השירות תיעשה באמצעות טלפון ובמהלך השיחה יתואם מועד ומקום מתן השירות. אולם, לכל שירות יש מחיר וייתכן כי המחיר משתלם בעיקר לאנשי עסקים הטסים לעיתים תכופות ומעוניינים לחסוך זמן יקר. מחיר השירות הוא 49 דולר החל מנוסע אחד ועד לארבעה נוסעים ומעבר לכך, ייגבה חיוב בסך 5 דולר לכל נוסע נוסף.
מחיר השירות לקבוצות מאורגנות, החל מ-6 נוסעים, עומד 15 דולר לנוסע. התשלום יתבצע באמצעות כרטיס אשראי. בשלב הראשון, יינתן השירות באזורים שבין נתניה לגדרה ובירושלים.