הקרב על האורגני: שופרסל מול רבוע כחול
רשת "שופרסל" מודיעה על העמקת פעילותה בתחום הירקות והפירות האורגניים, ומתכננת הרחבת המגוון והוזלת מחירים. הרשת חתמה בימים האחרונים על הסכמים עם עשרה מגדלי ירקות ופירות אורגניים והפסיקה במקביל לשווק את מוצרי "הרדוף" האורגניים.
המוצרים ישווקו בשלב ראשון תחת המותג "אורגני" כשהכוונה בשלב מאוחר יותר לשווקם תחת המותג הפרטי "שופרסל". המהלך מלווה בקמפיין פרסומי בתחום איכות ובריאות הירקות והפירות, תחת הסיסמא: "יותר בקרה פחות הדברה", בהשקעה של 700 אלף שקל. הקמפיין יעלה ביום שישי הקרוב בעיתונות הארצית. אלי גידור, סמנכ"ל סחר ושיווק שופרסל, אמר: "חומרי הדברה מהווים מרכיב חשוב בגידול החקלאי, אולם שימוש מוטעה בהם עשוי להסב נזק למשתמש, לגידוליו ולסביבה. הקפדה מצד שופרסל, המשווק הגדול ביותר בארץ, על התאמת השימוש בחומרים אלו לסוג היבול ובדיקתה על-ידי מכונים ידועים ומוכרים תקטין לאין שיעור את חשיפת הצרכן לירקות ופירות בלתי ראויים".
ההחלטה להפסיק ההתקשרות עם חברת "הרדוף" מביאה את הרשת המתחרה "רבוע כחול" להתייחס לנושא שיווק ירקות ופירות אורגניים ואף לתמוך בשת"פ עם "הרדוף". יאיר אבוטבול, מנהל תחום הפירות והירקות ברבוע הכחול, מציין כי "רבוע כחול היתה הראשונה שהכניסה לשיווק בארץ, ירקות ופירות אורגניים בסניפי מגה וסופר סנטר, כבר לפני מספר שנים. רבוע כחול עובדת בלעדית עם חברת הרדוף".
חברת "הרדוף" מפוקחת על-ידי ארגון אגריאור של משרד החקלאות. אבוטבול מוסיף, כי "לאור נסיונות העבר, בהם ניסו גורמים שונים לגדל ירקות אורגניים באופן פרטני, החלטנו לעבוד עם המגדל מספר אחת בתחום. כתוצאה משיתוף פעולה אסטרטגי עם הרדוף, הגיע נתח השוק של מכירת ירקות אורגניים ברבוע הכחול ל-50% ממכירת ירקות אורגניים ברשתות השיווק בארץ".