מנכ"ל חוגלה קימברלי: השנה נשקיע 12 מ' ש' בחדשנות

חברת הנון-פוד (NF) המובילה בישראל משיקה סדרה חדשה תחת המותג "קוטקס" ונייר טואלט חדשני תחת המותג "לילי"
אפרת אדיר |

חוגלה קימברלי, חברת הלא מזון (NF) המובילה בישראל, מכריזה על שנת 2007 כשנת החדשנות. בכחלק מהמהלך, בכוונת החברה להשקיע בחדשנות מוצרית תחת מותגי הבית המובילים. לדברי אריק שור, מנכ"ל חוגלה קימברלי: "השנה נשקיע 12 מיליון שקל בפיתוח ושיווק שיתפזרו בין שתי החטיבות המרכזיות תחת פעילות הליבה של החברה: חטיבת מוצרי הנייר וחטיבת מוצרי ה-Personal Care".

עוד אומר שור, כי "לכל רוחב המוצרים והקטגוריות בהם אנחנו פועלים, הלקוח יפגוש השנה על המדף יצירתיות מקומית בלתי מתפשרת מלווה במגע הפיתוח העולמי של חברת קימברלי-קלארק".

שנת 2006 היתה שנה עשירה בהשקות ובמוצרים חדשניים בחוגלה וכך גם מתכננת לנהוג החברה ב-2007. על-פי דרוג נילסן (כספי, 2006) של מותגים, 15 מתוך 20 המותגים המובילים שייכים לחוגלה-קימברלי, כגון: האגיס, ניקול, לילי, פמפרס ומולט.

כזכור, שנת 2006 החלה עם השקת המותג "ניקול" בקטגוריית האביזרים המשלימים למטבח. "באמצעות חדשנות, עיצוב ותועלות פונקציונליות הביא "ניקול" לראשונה את הצרכן למעורבות אישית בקטגוריה", אומר שור ומוסיף "לאחר מכן השקנו את Kotex White - דור התחבושות החדש של קוטקס, "לילי אלוורה" שזכה ב"מוצר השנה", שדרגנו את חיתולי האגיס ואת טיטולים פרימיום".

לילי עם אפקט המרכך

שנת 2007 נפתחה בהשקת המגן התחתון הדק "קוטקס אולטרא לייט". שור טוען שהמוצר זוכה להצלחה מרשימה.

בדירוג היצרנים המובילים לשנת 2006 בקטגוריית מוצרי נון-פוד, מופיעה חוגלה קימברלי כיצרן המוביל עם נתח שוק של 20% (עלייה של 1% לעומת 2005); סנו עם 13%; פרוקטר אנד גמבל עם 11%; קולגייט פלמוליב עם 5%; יוניליוור ישראל עם 5%; וקרליין עם 4%.

השבוע, משיקה חוגלה קימברלי 2 השקות אסטרטגיות: "לילי עם האפקט המרכך" השייך לקטגוריית הפרימיום, ו-"Kotex Dry & Soft". מדיווחי החברה, קיימת צמיחה של 50% בסגמנט הפרימיום בקטגוריית נייר הטואלט ב-4 השנים האחרונות באמצעות המותג "לילי".

המוצר החדש - "לילי עם האפקט המרכך" משנה אריזות של קו מוצרי "לילי", ולראשונה בקטגוריה משולבת פתיחת "רוכסן" לנוחות מקסימלית. לדברי אייל מליס, סמנכ"ל חוגלה קימברלי: "המהפכות שייצר המותג "לילי" בתחום נייר הטואלט הביאו לגידול של 25% של כל הקטגוריה. מעמדת המובילות אנחנו ממשיכים להשקיע כל הזמן משאבים רבים על מנת שהצרכן יוכל ליהנות מנייר טואלט רך יותר, משובח יותר ועם מגוון ערכים מוספים".

היקף ההשקעה בפיתוח הסדרה ובמהלך החדרה נאמד ב-4 מיליון שקל. הנייר החדש מבוסס על טכנולוגיה חדשנית וייחודית המעשירה את הנייר עם "סופטנר" וגורמת לו רך יותר ובעל מגע משי. "אם עד עכשיו "לילי" היה נייר הטואלט הכי רך שיש, מעתה הוא אפילו עוד הרבה יותר רך", מסביר מליס את השינוי במוצר.

לא מרוצה - לא משלם

השקה נוספת שייכת לקטגוריית ה"פרסונל קר" עם המוצר Kotex Dry & Soft. מדובר בתחבושת המיוצרת בטכנולוגיית ה"דאבל אפקט" - פרי פיתוח ארוך של קימברלי קלארק העולמית, ולראשונה בתחום, מציעה חוגלה-קימברלי אפשרות להחזר כספי לללקוחה שלא תהיה מרוצה מהמוצר.

לדברי יריב ארדון, מנהל חטיבת Personal Care בחוגלה קימברלי: "ישראל נבחרה למדינה הראשונה בה מושקת סידרת Kotex Dry & Soft שמביאה לצרכנית הישראלית את שיא החדשנות העולמית בקטגוריה. המוצר זכה לציונים יוצאים מן הכלל באיכותו, ולכן אנו נוקטים הפעם באסטרטגיית ה-Challenge שבמסגרתה נחזיר כסף לצרכנית שלא תהיה מרוצה. אני בטוח כי איכות המוצרים ורמת שביעות הרצון של הצרכנית הישראלית יביאו לביסוס מעמדו של המותג".

על אף האריזות האסתטיות והמקוריות של "קוטקס", עדיין מוביל מותג "אולווייז" המתחרה של פרוקטר אנד גמבל את הקטגוריה. הסדרה החדשה תשווק בכל רשתות השיווק במחיר מומלץ לצרכן של 21.99 שקל לאריזה.

במסגרת השקות חדשניות אלה צופה החברה להגיע ב-2008 למכירות של כ-580 מיליון שקל עם קצב גידול שנתי של כ-8%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה