מנכ"ל חוגלה קימברלי: השנה נשקיע 12 מ' ש' בחדשנות

חברת הנון-פוד (NF) המובילה בישראל משיקה סדרה חדשה תחת המותג "קוטקס" ונייר טואלט חדשני תחת המותג "לילי"
אפרת אדיר |

חוגלה קימברלי, חברת הלא מזון (NF) המובילה בישראל, מכריזה על שנת 2007 כשנת החדשנות. בכחלק מהמהלך, בכוונת החברה להשקיע בחדשנות מוצרית תחת מותגי הבית המובילים. לדברי אריק שור, מנכ"ל חוגלה קימברלי: "השנה נשקיע 12 מיליון שקל בפיתוח ושיווק שיתפזרו בין שתי החטיבות המרכזיות תחת פעילות הליבה של החברה: חטיבת מוצרי הנייר וחטיבת מוצרי ה-Personal Care".

עוד אומר שור, כי "לכל רוחב המוצרים והקטגוריות בהם אנחנו פועלים, הלקוח יפגוש השנה על המדף יצירתיות מקומית בלתי מתפשרת מלווה במגע הפיתוח העולמי של חברת קימברלי-קלארק".

שנת 2006 היתה שנה עשירה בהשקות ובמוצרים חדשניים בחוגלה וכך גם מתכננת לנהוג החברה ב-2007. על-פי דרוג נילסן (כספי, 2006) של מותגים, 15 מתוך 20 המותגים המובילים שייכים לחוגלה-קימברלי, כגון: האגיס, ניקול, לילי, פמפרס ומולט.

כזכור, שנת 2006 החלה עם השקת המותג "ניקול" בקטגוריית האביזרים המשלימים למטבח. "באמצעות חדשנות, עיצוב ותועלות פונקציונליות הביא "ניקול" לראשונה את הצרכן למעורבות אישית בקטגוריה", אומר שור ומוסיף "לאחר מכן השקנו את Kotex White - דור התחבושות החדש של קוטקס, "לילי אלוורה" שזכה ב"מוצר השנה", שדרגנו את חיתולי האגיס ואת טיטולים פרימיום".

לילי עם אפקט המרכך

שנת 2007 נפתחה בהשקת המגן התחתון הדק "קוטקס אולטרא לייט". שור טוען שהמוצר זוכה להצלחה מרשימה.

בדירוג היצרנים המובילים לשנת 2006 בקטגוריית מוצרי נון-פוד, מופיעה חוגלה קימברלי כיצרן המוביל עם נתח שוק של 20% (עלייה של 1% לעומת 2005); סנו עם 13%; פרוקטר אנד גמבל עם 11%; קולגייט פלמוליב עם 5%; יוניליוור ישראל עם 5%; וקרליין עם 4%.

השבוע, משיקה חוגלה קימברלי 2 השקות אסטרטגיות: "לילי עם האפקט המרכך" השייך לקטגוריית הפרימיום, ו-"Kotex Dry & Soft". מדיווחי החברה, קיימת צמיחה של 50% בסגמנט הפרימיום בקטגוריית נייר הטואלט ב-4 השנים האחרונות באמצעות המותג "לילי".

המוצר החדש - "לילי עם האפקט המרכך" משנה אריזות של קו מוצרי "לילי", ולראשונה בקטגוריה משולבת פתיחת "רוכסן" לנוחות מקסימלית. לדברי אייל מליס, סמנכ"ל חוגלה קימברלי: "המהפכות שייצר המותג "לילי" בתחום נייר הטואלט הביאו לגידול של 25% של כל הקטגוריה. מעמדת המובילות אנחנו ממשיכים להשקיע כל הזמן משאבים רבים על מנת שהצרכן יוכל ליהנות מנייר טואלט רך יותר, משובח יותר ועם מגוון ערכים מוספים".

היקף ההשקעה בפיתוח הסדרה ובמהלך החדרה נאמד ב-4 מיליון שקל. הנייר החדש מבוסס על טכנולוגיה חדשנית וייחודית המעשירה את הנייר עם "סופטנר" וגורמת לו רך יותר ובעל מגע משי. "אם עד עכשיו "לילי" היה נייר הטואלט הכי רך שיש, מעתה הוא אפילו עוד הרבה יותר רך", מסביר מליס את השינוי במוצר.

לא מרוצה - לא משלם

השקה נוספת שייכת לקטגוריית ה"פרסונל קר" עם המוצר Kotex Dry & Soft. מדובר בתחבושת המיוצרת בטכנולוגיית ה"דאבל אפקט" - פרי פיתוח ארוך של קימברלי קלארק העולמית, ולראשונה בתחום, מציעה חוגלה-קימברלי אפשרות להחזר כספי לללקוחה שלא תהיה מרוצה מהמוצר.

לדברי יריב ארדון, מנהל חטיבת Personal Care בחוגלה קימברלי: "ישראל נבחרה למדינה הראשונה בה מושקת סידרת Kotex Dry & Soft שמביאה לצרכנית הישראלית את שיא החדשנות העולמית בקטגוריה. המוצר זכה לציונים יוצאים מן הכלל באיכותו, ולכן אנו נוקטים הפעם באסטרטגיית ה-Challenge שבמסגרתה נחזיר כסף לצרכנית שלא תהיה מרוצה. אני בטוח כי איכות המוצרים ורמת שביעות הרצון של הצרכנית הישראלית יביאו לביסוס מעמדו של המותג".

על אף האריזות האסתטיות והמקוריות של "קוטקס", עדיין מוביל מותג "אולווייז" המתחרה של פרוקטר אנד גמבל את הקטגוריה. הסדרה החדשה תשווק בכל רשתות השיווק במחיר מומלץ לצרכן של 21.99 שקל לאריזה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מערכת IRON BEAM 450 של רפאל. קרדיט: רשתות חברתיותמערכת IRON BEAM 450 של רפאל. קרדיט: רשתות חברתיות

רפאל מציגה את "מגן אור" מערכת הלייזר החדשה

רפאל מציגה בתערוכת DSEI 2025 וחושפת את מערכת הלייזר החדשה "מגן אור", עם מכוון עוצמתי יותר, טווח מוגדל ותגובה מהירה; המטרה: יירוט מהיר, זול ומדויק, במהירות האור

רן קידר |
נושאים בכתבה רפאל

חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות מציגה בתערוכת DSEI 2025 בלונדון את הדור החדש של מערכת "מגן אור" (IRON BEAM 450), מערכת לייזר מבצעית שמיועדת ליירוט מהיר של איומים אוויריים קצרי טווח. מדובר בתצורה משודרגת, עם מכוון חדש המאפשר לטפל באיומים בטווחים גדולים יותר, עם דיוק גבוה יותר ויכולת תגובה מהירה בהרבה לעומת הדגם הקודם. 

המערכת החדשה מתוכננת לנטרל איומים במהירות האור, בעלות שולית נמוכה מאוד לכל יירוט, יתרון משמעותי ביחס למערכות טילים קיימות, שבהן כל יירוט עשוי לעלות עשרות אלפי דולרים. היא מיועדת להגן על שטחים נרחבים, פועלת ברצף ויכולה לתת מענה גם לתרחישים מורכבים שבהם נדרש יירוט רב־שכבתי ומתואם. 

לדברי מנכ"ל רפאל, יואב תורג'מן, מדובר בפריצת דרך טכנולוגית שמסמנת שינוי תפיסתי בתחום ההגנה האווירית: "הצגת המכוון החדש IRON BEAM 450 בתערוכת DSEI ממחישה כיצד פריצות דרך בטכנולוגיית לייזר רב עוצמה משנה את כללי המשחק בתחום ההגנה האווירית ומאפשרות יירוטים יעילים מאוד ובעלות נמוכה. לצד מערכות ההגנה האווירית שלנו, מערכת "מעיל רוח, מערכת ההגנה האקטיבית המבצעית הראשונה והיחידה בעולם לרק״ם. המערכת מותקנת על טנקים ורכבים משוריינים במספר צבאות, מגנה על הצוותים והפלטפורמות מפני איומים נ״ט ומבססת את ההגנה האקטיבית כסטנדרט מרכזי בכוחות מתמרנים. בנוסף, עם פתרונות הנ״ט, מערכות נגד כטב״מים והמערכות הימיות, רפאל מספקת פתרונות משולבים העונים על צרכי ההווה ומתכוננים לאתגרים של המחר”.

בין המערכות המשלימות שמציגה רפאל בתערוכה: כיפת ברזל לטווחים קצרים, "קלע דוד" לטילים בטווחים ארוכים, ומערכות ספיידר לטווחים בינוניים. לצד מערכות שליטה ובקרה כמו MIC4AD ו-SKY SPOTTER, וכן DRONE DOME ו־LITE BEAM שנועדו להתמודדות עם רחפנים וחימושים משוטטים.

במימד הימי מציגה החברה את הגרסאות המותאמות של מערכות היירוט: C-DOME, שהיא הגרסה הימית של כיפת ברזל, וכן Naval Iron Beam ו-TORBUSTER. כל אלו מבוססים על ארכיטקטורה פתוחה שמאפשרת שילוב בציים קיימים, גם בשגרה וגם בלחימה. IRON BEAM צפויה להשלים את ההגנה הרב־שכבתית של ישראל, תוך צמצום משמעותי של עלויות והתאמה לאיומים משתנים, בין אם מדובר בירי רקטות, ברחפנים או במטחים מרובי ראשי קרב. המערכת טרם נכנסה לשימוש מבצעי, אך עם ההתקדמות הטכנולוגית הנוכחית, נראה שהיא בדרך להפוך לחלק בלתי נפרד מהגנת העורף והחזית גם יחד.

כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.