יפעת: החגים השפיעו על הפרסום של רשתות השיווק
"יפעת בקרת פרסום", מקבוצת "יפעת", תאגיד המידע הגדול בישראל, מפרסמת את דירוג ענף הפרסום במחירים ריאליים לחודש מרץ 2007. תקופת החגים, מפואים עד פסח, הביאה להשקעה פרסומית מאסיבית מצד רשתות השיווק, עובדה שמיקמה תת-ענף זה במקום הראשון בדרוג הענפים עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-10.8 מיליון דולר.
אחריו, בפער ניכר של כמעט כמחצית מההוצאה הפרסומית, התמקם תת-ענף תקשורת סלולרית עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-5 מיליון דולר. פלאפון ופרטנר הן המפרסמות הבולטות החודש בקטגוריה - פלאפון מפרסמת את פלאפון ספורט בהשתתפות יוסי בניון ואת "בפסח הזה כל אחד מקבל הפתעה", ואילו פרטנר נרתמת במרץ לאתגר התודעתי שהציבה לעצמה, ומתחילה לחנך את השוק לדור 3.5 באמצעות שלמור אבנון עמיחי.
במקום השלישי החודש נמצאת קטגוריית האופנה שהוציאה לפרסום כ-3.7 מיליון דולר. המפרסמת המובילה בקטגוריה במרץ היא אופנת "גולף" באמצעות גליקמן נטלר סמסונוב ואילו במקום השני אופנת "הוניגמן" עם אביב-קיץ-שחור-לבן באמצעות גלר נסיס.
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "חודש מרץ עומד ללא ספק בסימן פסח, מה שיצר ווליום פרסומי עצום מצד רשתות השיווק שהתחרו על תשומת ליבו של הצרכן ובסימן תחילת חילופי העונות, מה שיצר גל של פרסומות מצד חברות האופנה עם הקולקציות החדשות, שנמשך גם לתוך אפריל".
במסגרת הכן ביתך לפסח ממוקמת קטגוריית הריהוט במקום החמישי במרץ, כאשר המפרסמת הבולטת בה היא "ביתילי" עם הקמפיין: "מרהטים את כל הבית ב-500 שקל לחודש", באמצעות נחמני צפריר.
שופרסל - מובילה בפרסום
בבחינת דרוג המפרסמים, מובילה רשת שופרסל עם הוצאה פרסומית של כ-2.1 מיליון דולר, אחריה בפער קטן, רשת קו-אופ הריבוע הכחול, ובמקום השלישי - פלאפון עם כ-1.9 מיליון דולר אשר תופסת את המקום הראשון בדרוג המותגים המובילים בחודש מרץ. במקום הרביעי - פרטנר ואת החמישייה המובילה של המפרסמים סוגרת החודש לוריאל ישראל הממוקמת במקום החמישי עם קמפיין בולט לסרום אומגה של גרנייה באמצעות אריאלי PUBLICIS בהשתתפות שרה ג'סיקה פרקר.
המותגים הסלולריים מובילים גם במקום השני עם אורנג' המפרסמת ב-1.6 מיליון דולר. במקום השלישי, מפתיע מותג הום סנטר, שעוקף את המשביר החדש לצרכן (מקום רביעי) ואת סלקום (מקום חמישי).הום סנטר, באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי היא גם המפרסמת המובילה בקטגוריית רשתות השיווק שהשקיעה בפרסום במרץ כ-11 מיליון דולר במחירים ריאליים. הום סנטר בלטה עם קמפיין "MY HOME, חדרים מושלמים לקחת הביתה" בהשתתפותה של אורנה דץ. במקום השני בקטגוריה ממוקם המשביר החדש לצרכן שחזר לאחרונה לחיים פרסומיים באופן בולט עם " חוגגים פסח - קולקציית הטקסטיל וכלי הבית" באמצעות פוגל OGILVY. במקום השלישי בקטגוריה ממוקמת שופרסל שמסדרת לנו את הסדר עם מאות מוצרים ב-10 שקל באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי.
בדרוג הקמפיינים, מוביל קמפיין "שקם אלקטריק - אנחנו זולים יותר פשוט כי אנחנו יותר גדולים" עם השקעה פרסומית של כ-630 אלף דולר. אחריו, קמפיין פלאפוןספורט, ובמקום ה-3 קמפיין פרטנר לדור 3.5 - "חוויה שלא הכרת".
בדרוג משרדי הפרסום לחודש מרץ מוביל באומן-בר-ריבנאי את הטבלה עם הכנסה מפרסום של כ-8.2 מיליון דולר. באומן מפרסם את פלאפון, אייס, ברק, HOT וסופרפארם שהשקיעו רבות בפרסום החודש. במקום השני נמצא אדלר חומסקי וורשבסקי עם כ-7.7 מיליון דולר, המשרד אחראי לפרסום המותגים שופרסל, פלאפון, הום סנטר ומפעל הפיס. במקום השלישי - מקאן אריקסון, המפרסם את סלקום ופרוקטר אנד גמבל. משרדי פרסום נוספים הבולטים החודש הם גליקמן נטלר סמסונוב במקום ה-7 עם פרסום לידיעות אחרונות, גולף וניופארם; זרמון גולדמן במקום ה-8 עם פרסום לשקם אלקטריק, אירוקה ו-AIG; ופרסום GPS המתמקם במקום ה-15 עם קמפיין בולט לערוץ 5+ ולאתר הקניות "אולסייל".