יפעת: החגים השפיעו על הפרסום של רשתות השיווק

תת הענף התמקם במקום הראשון בדרוג הפרסום לחודש מרץ עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-10.8 מיליון דולר; רשת שופרסל - המפרסם המוביל; פלאפון - המותג המוביל
אפרת אדיר |

"יפעת בקרת פרסום", מקבוצת "יפעת", תאגיד המידע הגדול בישראל, מפרסמת את דירוג ענף הפרסום במחירים ריאליים לחודש מרץ 2007. תקופת החגים, מפואים עד פסח, הביאה להשקעה פרסומית מאסיבית מצד רשתות השיווק, עובדה שמיקמה תת-ענף זה במקום הראשון בדרוג הענפים עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-10.8 מיליון דולר.

אחריו, בפער ניכר של כמעט כמחצית מההוצאה הפרסומית, התמקם תת-ענף תקשורת סלולרית עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-5 מיליון דולר. פלאפון ופרטנר הן המפרסמות הבולטות החודש בקטגוריה - פלאפון מפרסמת את פלאפון ספורט בהשתתפות יוסי בניון ואת "בפסח הזה כל אחד מקבל הפתעה", ואילו פרטנר נרתמת במרץ לאתגר התודעתי שהציבה לעצמה, ומתחילה לחנך את השוק לדור 3.5 באמצעות שלמור אבנון עמיחי.

במקום השלישי החודש נמצאת קטגוריית האופנה שהוציאה לפרסום כ-3.7 מיליון דולר. המפרסמת המובילה בקטגוריה במרץ היא אופנת "גולף" באמצעות גליקמן נטלר סמסונוב ואילו במקום השני אופנת "הוניגמן" עם אביב-קיץ-שחור-לבן באמצעות גלר נסיס.

נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "חודש מרץ עומד ללא ספק בסימן פסח, מה שיצר ווליום פרסומי עצום מצד רשתות השיווק שהתחרו על תשומת ליבו של הצרכן ובסימן תחילת חילופי העונות, מה שיצר גל של פרסומות מצד חברות האופנה עם הקולקציות החדשות, שנמשך גם לתוך אפריל".

במסגרת הכן ביתך לפסח ממוקמת קטגוריית הריהוט במקום החמישי במרץ, כאשר המפרסמת הבולטת בה היא "ביתילי" עם הקמפיין: "מרהטים את כל הבית ב-500 שקל לחודש", באמצעות נחמני צפריר.

שופרסל - מובילה בפרסום

בבחינת דרוג המפרסמים, מובילה רשת שופרסל עם הוצאה פרסומית של כ-2.1 מיליון דולר, אחריה בפער קטן, רשת קו-אופ הריבוע הכחול, ובמקום השלישי - פלאפון עם כ-1.9 מיליון דולר אשר תופסת את המקום הראשון בדרוג המותגים המובילים בחודש מרץ. במקום הרביעי - פרטנר ואת החמישייה המובילה של המפרסמים סוגרת החודש לוריאל ישראל הממוקמת במקום החמישי עם קמפיין בולט לסרום אומגה של גרנייה באמצעות אריאלי PUBLICIS בהשתתפות שרה ג'סיקה פרקר.

המותגים הסלולריים מובילים גם במקום השני עם אורנג' המפרסמת ב-1.6 מיליון דולר. במקום השלישי, מפתיע מותג הום סנטר, שעוקף את המשביר החדש לצרכן (מקום רביעי) ואת סלקום (מקום חמישי).הום סנטר, באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי היא גם המפרסמת המובילה בקטגוריית רשתות השיווק שהשקיעה בפרסום במרץ כ-11 מיליון דולר במחירים ריאליים. הום סנטר בלטה עם קמפיין "MY HOME, חדרים מושלמים לקחת הביתה" בהשתתפותה של אורנה דץ. במקום השני בקטגוריה ממוקם המשביר החדש לצרכן שחזר לאחרונה לחיים פרסומיים באופן בולט עם " חוגגים פסח - קולקציית הטקסטיל וכלי הבית" באמצעות פוגל OGILVY. במקום השלישי בקטגוריה ממוקמת שופרסל שמסדרת לנו את הסדר עם מאות מוצרים ב-10 שקל באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי.

בדרוג הקמפיינים, מוביל קמפיין "שקם אלקטריק - אנחנו זולים יותר פשוט כי אנחנו יותר גדולים" עם השקעה פרסומית של כ-630 אלף דולר. אחריו, קמפיין פלאפוןספורט, ובמקום ה-3 קמפיין פרטנר לדור 3.5 - "חוויה שלא הכרת".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מערכת IRON BEAM 450 של רפאל. קרדיט: רשתות חברתיותמערכת IRON BEAM 450 של רפאל. קרדיט: רשתות חברתיות

רפאל מציגה את "מגן אור" מערכת הלייזר החדשה

רפאל מציגה בתערוכת DSEI 2025 וחושפת את מערכת הלייזר החדשה "מגן אור", עם מכוון עוצמתי יותר, טווח מוגדל ותגובה מהירה; המטרה: יירוט מהיר, זול ומדויק, במהירות האור

רן קידר |
נושאים בכתבה רפאל

חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות מציגה בתערוכת DSEI 2025 בלונדון את הדור החדש של מערכת "מגן אור" (IRON BEAM 450), מערכת לייזר מבצעית שמיועדת ליירוט מהיר של איומים אוויריים קצרי טווח. מדובר בתצורה משודרגת, עם מכוון חדש המאפשר לטפל באיומים בטווחים גדולים יותר, עם דיוק גבוה יותר ויכולת תגובה מהירה בהרבה לעומת הדגם הקודם. 

המערכת החדשה מתוכננת לנטרל איומים במהירות האור, בעלות שולית נמוכה מאוד לכל יירוט, יתרון משמעותי ביחס למערכות טילים קיימות, שבהן כל יירוט עשוי לעלות עשרות אלפי דולרים. היא מיועדת להגן על שטחים נרחבים, פועלת ברצף ויכולה לתת מענה גם לתרחישים מורכבים שבהם נדרש יירוט רב־שכבתי ומתואם. 

לדברי מנכ"ל רפאל, יואב תורג'מן, מדובר בפריצת דרך טכנולוגית שמסמנת שינוי תפיסתי בתחום ההגנה האווירית: "הצגת המכוון החדש IRON BEAM 450 בתערוכת DSEI ממחישה כיצד פריצות דרך בטכנולוגיית לייזר רב עוצמה משנה את כללי המשחק בתחום ההגנה האווירית ומאפשרות יירוטים יעילים מאוד ובעלות נמוכה. לצד מערכות ההגנה האווירית שלנו, מערכת "מעיל רוח, מערכת ההגנה האקטיבית המבצעית הראשונה והיחידה בעולם לרק״ם. המערכת מותקנת על טנקים ורכבים משוריינים במספר צבאות, מגנה על הצוותים והפלטפורמות מפני איומים נ״ט ומבססת את ההגנה האקטיבית כסטנדרט מרכזי בכוחות מתמרנים. בנוסף, עם פתרונות הנ״ט, מערכות נגד כטב״מים והמערכות הימיות, רפאל מספקת פתרונות משולבים העונים על צרכי ההווה ומתכוננים לאתגרים של המחר”.

בין המערכות המשלימות שמציגה רפאל בתערוכה: כיפת ברזל לטווחים קצרים, "קלע דוד" לטילים בטווחים ארוכים, ומערכות ספיידר לטווחים בינוניים. לצד מערכות שליטה ובקרה כמו MIC4AD ו-SKY SPOTTER, וכן DRONE DOME ו־LITE BEAM שנועדו להתמודדות עם רחפנים וחימושים משוטטים.

במימד הימי מציגה החברה את הגרסאות המותאמות של מערכות היירוט: C-DOME, שהיא הגרסה הימית של כיפת ברזל, וכן Naval Iron Beam ו-TORBUSTER. כל אלו מבוססים על ארכיטקטורה פתוחה שמאפשרת שילוב בציים קיימים, גם בשגרה וגם בלחימה. IRON BEAM צפויה להשלים את ההגנה הרב־שכבתית של ישראל, תוך צמצום משמעותי של עלויות והתאמה לאיומים משתנים, בין אם מדובר בירי רקטות, ברחפנים או במטחים מרובי ראשי קרב. המערכת טרם נכנסה לשימוש מבצעי, אך עם ההתקדמות הטכנולוגית הנוכחית, נראה שהיא בדרך להפוך לחלק בלתי נפרד מהגנת העורף והחזית גם יחד.

כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.