צרכנות: מסתבר שאפשר גם אחרת בשירות הלקוחות

במשך השנה כתבנו כאן על דברים לא נעימים שקרו לנו עם חברות גדולות. הפעם, כשרוח יום העצמאות עדיין מנשבת - אנו רוצים לספר גם דברים טובים
ויקי ויכמן |

בימים אלה, כשרוצים להכריז חרם צרכנים על כביש 6 בגלל העלאת מחירי הנסיעה בו, לי דווקא יש מילים חמות להגיד על שרות הלקוחות שלהם: לפני כחודש וחצי, מצאתי בתיבת הדואר שלי הודעת תשלום מכביש 6, בסך 15.34 שקל על נסיעה בכביש, בתקופה שבין סוף 12/06 לבין תחילת 03/07. תאמרו מי זוכר דברים שעה בתקופה כזו ארוכה? נכון, גם אני לא זכרתי... למיטב זיכרוני לא נסעתי בכביש 6 וליתר ביטחון ביררתי עם בני משפחתי. אף אחד לא זכר שנסע נסיעה בכביש 6.

לא נסעתי - לא שלמתי

חיכיתי ליום המחרת כדי לברר פרטי החיוב עם שירות הלקוחות של כביש 6.

בשעות הבוקר חייגתי לשרות הלקוחות של כביש 6. המתנה קצרה מאד , ומיד ענתה לי הדס ממחלקת שירות הלקוחות. ולאחר בירור קצר מצאנו את מקום הנסיעה, תאריך הנסיעה המדויק ואפילו שעה. פרטים אלו לא רעננו את זיכרוני בדבר הנסיעה ובדיקה מדוקדקת יותר של הדס גם נתנה פרטים

נוספים. מסתבר שהרכב צולם והדס פירטה את סוג הרכב, צבע וגגון שיש על גג הרכב . עוד חיפשה סימנים מיוחדים כדי לעזור לי ולוודא שאכן, ללא ספק זהו רכבי.

כמובן שעם הפרטים שקיבלתי, לא עלה בדעתי להכחיש הנסיעה, רק ציינתי שכנראה נעשתה בתום לב ושאלתי מה ניתן לעשות במקרה כזה.

עוד הוספתי ואמרתי, כי למיטב זכרוני לא נסעתי בכביש, אך מאחר והמכונית צולמה, כנראה שנסעתי בטעות ואולי אפילו רק בקטע קטן ממש בסמוך למקום בו מצולמת המכונית כדי לוודא הנסיעה לגביית תשלום. לשאלתי מה אפשר לעשות במקרה כזה , ביקשה ממני הדס להמתין כדי שתוכל תבדוק אם אפשר לעזור. בדיקה קצרה נוספת והיא אומרת שאכן היא רואה שזו הפעם הראשונה שחויבתי/נסעתי בכביש ולכן אם אמתין, תבדוק שוב אם תוכל לעשות משהו נוסף בקשר לחיוב זה. עוד המתנה קצרה והדס חוזרת אלי בתשובה שהחיוב יבוטל.

לדבריה, מאחר וזו נסיעה ראשונה שלי בכביש זה, יכול להיות שאכן נסעתי במקרה בכביש ולמען הסר ספק (יכול להיות שאכן נסעתי בכביש בטעות), היא תבטל את החיוב ותשלח אלי מכתב המאשר זאת.

ואכן, כשבועיים לאחר מכן הגיע אלי זיכוי המבטל את החשבונית !

כמה נעים לדעת שבצד השני של הקו יש מישהו שמאזין (ומאמין) לדברים שאתה אומר.

שירות זה לא תמיד לסחוט

מסתבר שגם לאחר שאיש שרות לקוחות אחד בחברה נותנת שרות אינו עושה את הדברים כמו שצריך וכמובטח, לא צריך לוותר או להתייאש אלא רק לפנות לאחר.

לפני כחצי שנה, שדרגה רותם את מכשיר האורנג' שלה למכשיר מתקדם יותר. באותה הזדמנות גם רכשה קו נוסף. את הקו שהיה ברשותה הפכה לקו טוקמן.

לאחר שעברה עם הנציגה על כל הפרטים (מחירים חדשים, ביטולי תכניות ישנות ופתיחת תכניות חדשות, הטבות ועוד) יצאה מרוצה ומחייכת.

אלא שבפועל, לא בוטלו חלקים שהיו צריכים להיות מבוטלים והסיכומים היו דבר שונה לגמרי ממה שנעשה בפועל. רותם המשיכה לקבל חיובים על הקו הישן אותו המירה לטוקמן וגם על הקו והמכשיר החדש, חויבה לפי תעריפים

יקרים, חויבה על תכניות שהיו צריכות להיות חינם ועוד. לאחר שלשה חודשים של פניות והסברים טלפוניים ארוכים (שלא עזרו) עם מספר נציגים, נגשה רותם למרכז שירות הלקוחות דן של אורנג' שנמצא מול קניון איילון ובשיחה ארוכה (למעלה משעה וחצי) עם רועי דנון, נציג שרות אדיב

ביות, שהקשיב ולא איבד סבלנותו, עברו ובדקו יחד את טענותיה לגבי החיובים אחד לאחד.

רועי בדק כל טענה ובקשה של רותם ולאחר ששוכנע שאכן מגיעים לה זיכויים, העביר פנייה/בקשת זיכוי למח' הכספים.

למותר לציין שרותם החזיקה אצבעות שהפעם יפעלו הדברים כמו שצריך ואכן יגיע הזיכוי המובטח.

ואכן, לאחר בדיקה, שאמנם לקחת קצת זמן (כחודש), הגיעה לביתה הודעת זיכוי בסך של 856 שקל עבור כל ההטבות, שינויי תכנית, הנחות וזיכויים רלבנטיים לשינויים ולרכישה החדשה שלה.

אז בפעם הבאה - לא לוותר אלא לדרוש את המגיע לכם. אם נציג אחד לא ביצע את הדברים כפי שצריך, ישנו אחר שיעשה זאת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רשות המסים
צילום: רשות המסים

רשות המסים מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי

רשות המסים יצאה לדרך עם ההליך, אשר יעמוד בתוקף עד אוגוסט 2026, ויחול על כלל עבירות המס - ממס הכנסה ועד מיסוי מקרקעין; במסלול המקוצר (הירוק) ניתן להסדיר גם הכנסות משכר דירה ונכסים דיגיטליים בהיקפים מוגבלים



צלי אהרון |

רשות המסים, באישור היועצת המשפטית לממשלה, הודיעה על הפעלתו מחדש של נוהל הגילוי מרצון - הליך ייחודי המאפשר לנישומים לדווח על נכסים או הכנסות שלא דווחו בעבר, לשלם את המס המתחייב. ובתמורה לקבל חסינות מהליך פלילי. 

הנוהל, שנפתח כעת מחדש, יעמוד בתוקפו עד ל-31 באוגוסט 2026, ויחול על כלל עבירות המס: מס הכנסה, מע"מ, מיסוי מקרקעין ומכס. הגשת הבקשות תתבצע באופן מקוון בלבד, באמצעות טופס ייעודי שיועלה לאתר רשות המסים בימים הקרובים. 

תנאי מרכזי להשתתפות בהליך הוא שהפנייה נעשית בתום-לב ובכנות, ושבמועד הפנייה לא מתנהלת בעניינו של המבקש בדיקה או חקירה.

איך זה יתבצע?

הטיפול בבקשות יתבצע בשני מסלולים: במסלול הרגיל - לאחר בדיקה פרטנית של המקרה וחתימה על הסכם שומה מול פקיד השומה הרלוונטי; ובמסלול "הירוק" - מסלול מקוצר שנועד להסדרת דיווחים בהיקפים נמוכים יחסית. 

במסלול זה ניתן להסדיר בין היתר הכנסות משכר דירה למגורים עד 250 אלף שקל לשנה, הכנסות מנכסים פיננסיים בחו"ל אם יתרת החשבון ל-31 בדצמבר 2014 נמוכה מ-4 מיליון שקל ולא בוצעו בו הפקדות חדשות מאז, וכן הכנסות מנכסים דיגיטליים בהיקף של עד 500 אלף שקל לכל תקופת הגילוי, כאשר שווי כלל ההחזקות הדיגיטליות ל-31 בדצמבר 2024 אינו עולה על 1.5 מיליון שקל.

מירי רגב
צילום: שאול לנדנר

משרד התחבורה עושה סדר במספרי הדרכים והכבישים - הכל במקום אחד

כל המספרים במקום אחד: משרד התחבורה משיק מפת כבישים אחידה ומעודכנת שתשמש גם את הנהגים וגם את המשטרה

מנדי הניג |

משרד התחבורה השיק את "מפת מספרי הדרכים הארצית הרשמית של ישראל", לראשונה גם באינטרנט. המפה, שתהווה מעתה מקור המידע הרשמי והיחיד לנושא, נועדה לאחד את כלל הנתונים הקיימים ולמנוע כפילויות וסותרות במספור הכבישים. המשמעות: מהיום, כל גורם ממערכות GPS ועד המשטרה יעבוד על בסיס נתונים אחיד ומעודכן.

לדברי שרת התחבורה מירי רגב, "מפת מספרי הדרכים הרשמית מכניסה סדר והיגיון במספור רשת הכבישים, וכך תסייע לכל נהג ונוסע להתמצא בדרכים בקלות ובבטחה, ותשמש גם את הגורמים המקצועיים לניהול תנועה מתקדם ושקוף".

הצורך במפה אחידה גבר בשנים האחרונות עם התרחבות רשת הכבישים בישראל. כל כביש חדש מקבל מספר המשולב בשלטי הדרכים ובמערכות הניווט, אך עד כה היו מקרים של חוסר עקביות בין גורמים שונים. המספור הרשמי אמור לפתור את הבעיה ולאפשר מעקב ברור אחר תאונות, תחזוקה ותפעול התנועה.

מאחורי המספרים

בניגוד למה שנהוג לחשוב, המספור הוא לא שרירותי. מספר זוגי מציין דרך אורך מצפון לדרום כמו כביש 2 לאורך החוף או כביש 6 חוצה ישראל בעוד שמספר אי-זוגי מסמן דרך רוחב ממערב למזרח, דוגמת כביש 1 המחבר את תל אביב לירושלים או כביש 65 החוצה את העמקים.

גם מספר הספרות חשוב: כבישים חד-ספרתיים הם הצירים הראשיים והמהירים ביותר, כמו כביש 1 או כביש 4. כבישים דו-ספרתיים מייצגים צירים אזוריים מרכזיים, למשל כביש 44 או כביש 65, וכבישים תלת- וארבע-ספרתיים משמשים לדרכים משניות ומקומיות.