אבי זינגר: נשיק מחדש גלידריות של בן אנד ג'ריס
חברת "מוצרי איכות אמריקאים" ("בן & ג'ריס" ישראל) נערכת לעונת הקיץ ומשיקה בימים אלו בישראל סדרת שלגונים בשם "פרוז פרוט" המיוצרים על בסיס פירות טבעיים עם חתיכות של פירות טבעיים, 0% שומן וללא כולסטרול.
בראיון ל-Bizportal משוכנע אבי זינגר, מנכ"ל "מוצרי איכות אמריקאים" כי מדובר במהפכה בתחום השלגונים ובשל טרנד הבריאות העולמי המשתלט גם על ישראל, הצרכנים יבינו כי הסדרה החדשה עונה לצורך הזה. לדבריו, "על פי הצפי תמכור החברה בקיץ 2007 למעלה מ-500 אלף שלגונים מהסדרה החדשה".
"בשלב הראשון", מסביר זינגר "ישווקו 6 שלגונים של הסדרה החדשה על בסיס פירות: מנגו, תות ואננס - על בסיס מיץ טבעי; וקוקוס, בננה ופינקולדה - על בסיס חלב. המחיר לשלגון יעמוד על כ-7 שקל. בשלב השני נשווק לכל רשתות השיווק את הסדרה באריזות מאוגדות של רביעיות, והמחיר הצפוי לרביעייה יעמוד על כ-20 שקל".
לשאלה כיצד הוא מתכוון לעמדו בתחרות מול מותגים מובילים כמו "מגנום" וגלידות נסטלה, אומר זינגר כי בקיץ 2007 תשווק לראשונה החברה סדרת גלידות אורגניות של "בן & ג'ריס" בטעמי וניל ותות. "בנוסף, נרחיב את סדרת גלידות הסורבה לטעמים נוספים - "ג'מייקן מי קרייזי" ו-"אוצר פירות יער". כמו כן, בשל ההצלחה של השלגונים החצי אפויים של "בן & ג'ריס", החלטנו להיכנס עם המוצר גם לרשתות המזון במאגדת המכילה 3 שלגונים אשר תימכר במחיר של 25.90 שקל". זינגר אינו מודאג מהתחרות מול ענקיות הגלידות ברשתות השיווק ואף מגלה כי בכוונתו להחזיר את הגלידריות המוותגות של "בן אנד ג'ריס" לפריסה ארצית.
"בעבר הפעלנו 16 גלידריות של המותג, כאשר כיום נותרה גלידריה אחת במתחם המפעל ביבנה. ההחלטה לסגור את הגלידריות באה בשל תקופת הפיגועים שהיתה אשר הביאה לירידה דרסטית בתיירות הנכנסת. היום מצב התיירות משתפר ואני מניח שלקראת תחילת 2008 נשיק מחדש את הגלידריות של "בן אנד ג'ריס".
עוד מעריך זינגר, כי בשנת 2007 תגדיל החברה את היקף המכירות שלה במוצרי הגלידה בשוק הישראלי בכ-30%, ותגיע לנתח שוק של כ-65% בתחום גלידות הפרימיום. בשנת 2006 הובילה שטראוס את שוק הגלידות בכלל עם 54.6% נתח שוק כספי, בבחינת מחזור מכירות היתה עלייה בשוק הכולל של 11.6% ו-1.067 מיליארד שקל. "בן אנד ג'ריס" הגיע ב-2006 למכירות של 30 מיליון שקל.
אלונית ו-SO GOOD בפנים, YELLOW בחוץ
בשנת 2006 ייצאה "בן & ג'ריס" ישראל גלידות למערב אירופה בהיקף של כ-9 מיליון שקל, ובעקבות הרחבת הפעילות צופה זינגר להגיע ב-2007 לייצוא בהיקף של כ-12 מיליון שקל.
"בארה"ב מגמת הלקוחות המחפשים מוצרים איכותיים וטעימים אשר גם טובים לגוף, הולכת וגדלה ומוצרי "פרוז פרוט" עונים על כל הדרישות האלו. בארה"ב שלגוני "פרוז פרוט" נהנים מגידול קבוע במכירות ומ-90% של קנייה חוזרת", מנמק זינגר את האמון שהוא נותן במוצרים החדשים.
כיום, משווקת "בן אנד ג'ריס" ל-1,200 נקודות מכירה בארץ. מלבד רשתות שיווק ופיצויות, נמכרים מוצרי החברה בחנויות הנוחות "אלונית" של דור-אלון ו"SO GOOD" של סונול, אך לא בחנויות YELLOW של פז. בקרוב מתכנן זינגר כניסה של המותג גם לרשת ACE קנה ובנה.