כ- 90 - 85% מתעבורת המייל - הודעות דואר זבל

בעוד תוכנות האנטי ספאם משתפרות, הספאמרים לומדים דרכים חדשים להונות אותם - "חטיפת" פורמט הניוזלטר הנתפס כלגיטימי על המשתמש
אריאל אטיאס |

חברת קומטאץ' (סימול: CTCH), המנתחת בכל שבוע בזמן אמת מיליארדי הודעות מייל הנשלחות ברחבי העולם פרסמה היום את דו"ח מגמות הספאם לרבעון הראשון של 2007, ממנו עולה, כי 85% - 90% מתעבורת המייל היא דואר זבל. זאת, מלבד ירידה קלה של 5% בתקופת החגים בחו"ל, שלאחריה חזרה תעבורת הספאם ל-85% - 90% מכלל הודעות הדואר.

הקטגוריות הנפוצות ביותר היו הצעות למוצרים לשיפור חיי המין והרצות מניות. למרבית מתקפות הספאם אחראיות רשתות מחשבי זומבי (מחשבים שנשלטים מרחוק על ידי מפיץ הספאם), שפרוסים במעל 100 מדינות ברחבי העולם.

אמיר לב, CTO בקומטאץ' ציין: "רשתות עצומות של מחשבי זומבי, המכונות Botnets (רשתות של מחשבים ביתיים שנדבקו בתוכנות זדוניות), ממשיכות להיות הכוח המניע מאחורי מרבית הספאם הגלובלי. פתרונות המבוססים על איתור דואר זבל על ידי סריקת תוכן של הודעות אינם עומדים בגל שטפונות הספאם שמייצרות רשתות מחשבי הזומבי. הגנה אפקטיבית נגד הספאם דורשת חסימה דינאמית של כתובות IP בקצה הכניסה לרשת הארגונית, המבוססת על המוניטין של השולח".

עוד עולה מניתוח מגמות הספאם החדשות, כי בתחילת השנה עלו הספאמרים על טקטיקה חדשה, העוקפת את הפילטרים המסורתיים לסינון דואר זבל. הספאם החדש מורכב מחטיפת הפורמט של הניוזלטר, המוכר על ידי המערכות כאמצעי לגיטימי להפצה מסיבית.

הספאמרים "התלבשו" על הפורמט הפופולרי והזינו לתוכו תמונות ספאם בפתיח של ההודעה המקורית. התמונות, שנקשרות לניוזלטר ממקור ידוע, מופיעות לאחר פתיחת ההודעה. השימוש בכלי לגיטימי זה איפשר למפיצי דואר הזבל לעקוף את פתרונות האנטי ספאם, מאחר שמנגנון הסינון זיהה את ההודעה כניוזלטר של חברה ידועה. חסימות מבוססות URL וטכנולוגיות OCR לא צלחו באיתור טכניקה חדשה זו של הטמעת תמונה של הודעת הזבל בתוך פורמט הניוזלטר.

"ספאם חטיפת הניוזלטר הוא טכניקה נוספת שפותחה על מנת להערים על פתרונות האנטי ספאם המסורתיים במסגרת המשאבים העצומים שמושקעים בפיתוח טכניקות ספאם חדשות. זה חסר ערך להילחם בדואר זבל על ידי חיפוש פתרון לכל טריק חדש. הספאמרים הם מתוחכמים, יצירתיים ומהירים כל כך, שעד שפתרונות האנטי ספאם המסורתיים מציגים את הפתרון לחסימה, הספאמרים כבר מימשו את הרעיון הבא..."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה