11 עבודות נפסלו בתחרות האפ"י, 14 משרדי פרסום בפנים

חבר השופטים פסל את העבודות בגין אי עמידה בקריטריונים
אפרת אדיר |

תחרות ה-EFFIE הבינלאומית לאפקטיביות בפרסום צוברת תאוצה. לתחרות שהחלה לפני 7 שנים ביוזמת המי"ל- המרכז הישראלי לניהול, בשיתוף איגוד המפרסמים ואיגוד חברות הפרסום, נרשמה השנה היענות שיא. לשלב הראשון של התחרות שהסתיים אמש (ג') הוגשו 63 קמפיינים מ- 14 משרדי פרסום. 11 מתוכם נפסלו על-ידי צוות השופטים בגין אי עמידה בקריטריונים.

משרד הפרסום גיתם BBDO, הגישו 8 עבודות לתחרות. אחריהם ברשימת העבודות נמצא משרד הפרסום מקא'ן אריקסון עם 7 עבודות. ראובני פרידן הגישו 6 עבודות וגלר נסיס הגישו 5 עבודות. המשרדים שלמור אבנון עמיחי, אדלר חומסקי & ורשבסקי, באומן-בר-ריבנאי, ויהושע TBWA הגישו 4 עבודות; JWT הגישו 3 עבודות; פוגל Ogilvy ו-Y&R interactivre הגישו 2עבודות; יורו ת"א, גליקמן נטלר סמסונוב וארד תקשורת הגישו עבודה אחת כל אחד.

העבודות הוגשו בחלוקה ל-6 קטגוריות שעל פיהן מתנהלת התחרות. בקטגוריית מוצרי צריכה מזון הוגשו כ-8 עבודות מ-6 משרדי פרסום; בקטגוריית מוצרי צריכה שאינם מזון הוגשו 5 עבודות מ-4 משרדי פרסום; בקטגוריית מוצרי צריכה שאינם מתכלים כמו מכוניות, אופנה, שעונים וכו' הוגשו 8 עבודות מ-4 משרדי פרסום; בקטגורית פיננסים, שירותים, תקשורת ומחשוב הוגשו 12 עבודות מ-8 משרדי פרסום.

כמו כן, בקטגוריית המלכ"רים הוגשו 8 עבודות מ-6 משרדי פרסום ובקטגוריית האפ"י פלטינום, שבה נבחנים הקמפיינים באפקטיביות לאורך זמן, הוגשו 8 עבודות מ-6 משרדי פרסום.

בנוסף, שיתוף הפעולה בין תחרות ה-EFFIE והאקדמיה ממשיך לצבור תאוצה כשהשנה העבודות יוצגו בפני סטודנטים ממספר אוניברסיטאות.

הערעורים של תחרות ה-EFFIE 2007

בעקבות ערעור שהוגש על שלוש עבודות שאושרו בתחרות ה-EFFIE 2007 התכנסה, לדיון מיוחד, ועדת הערעורים המורכבת מנציגי שלושת השותפים בתחרות: המי"ל, איגוד המפרסמים, איגוד חברות הפרסום ומנציגים שונים של הוועדה המארגנת. לאחר בחינת תקנון התחרות ולאחר הליך מסודר, מקצועי והפעלת שיקול דעת, הוחלט פה אחד לדחות את שלושת הערעורים על הסף ולהשאיר את שלוש העבודות בתחרות.

בדיוניה של ועדת הערעורים על שלושת הקמפיינים שהתקבלו, היא שקלה שני פרמטרים עיקריים. הפרמטר הראשון הוא ההיבט טכני - האם העבודה המוגשת עומדת בתנאי התקנון (בחינת קמפיין המוקצב בזמן מסוים, תקופת הקמפיין וכיו"ב). הפרמטר השני הוא ההיבט האתי - האם יש בעבודה המוגשת הטעייה או מעשה מרמה מרכזי ומהותי?.

נסביר, כי על מנת שיתקבלו הטענות כי עבודה מסוימת אינה ראויה לגשת לתחרות, חייבת להיות בהן ראייה חותכת שאין לערער עליה, כי מקום לפסול את העבודה המוגשת ואת הגופים העומדים מאחוריה, על כל המשתמע מכך.

לדברי יצחקי חן, מנכ"ל המי"ל, "פסילת עבודה כלשהי בשל טענה לאי דיוקים מצד מגיש העבודה, או חוסר הוכחה ברור, הינה בבחינת הטלת כתם באמינותם וביושרם המקצועי של הגופים המגישים ופגיעה אפשרית בשמם הטוב ובמוניטין שלהם. כעמיתים בתעשייה חשוב שננהג במשנה זהירות זה כלפי זה."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה