11 עבודות נפסלו בתחרות האפ"י, 14 משרדי פרסום בפנים

חבר השופטים פסל את העבודות בגין אי עמידה בקריטריונים
אפרת אדיר |

תחרות ה-EFFIE הבינלאומית לאפקטיביות בפרסום צוברת תאוצה. לתחרות שהחלה לפני 7 שנים ביוזמת המי"ל- המרכז הישראלי לניהול, בשיתוף איגוד המפרסמים ואיגוד חברות הפרסום, נרשמה השנה היענות שיא. לשלב הראשון של התחרות שהסתיים אמש (ג') הוגשו 63 קמפיינים מ- 14 משרדי פרסום. 11 מתוכם נפסלו על-ידי צוות השופטים בגין אי עמידה בקריטריונים.

משרד הפרסום גיתם BBDO, הגישו 8 עבודות לתחרות. אחריהם ברשימת העבודות נמצא משרד הפרסום מקא'ן אריקסון עם 7 עבודות. ראובני פרידן הגישו 6 עבודות וגלר נסיס הגישו 5 עבודות. המשרדים שלמור אבנון עמיחי, אדלר חומסקי & ורשבסקי, באומן-בר-ריבנאי, ויהושע TBWA הגישו 4 עבודות; JWT הגישו 3 עבודות; פוגל Ogilvy ו-Y&R interactivre הגישו 2עבודות; יורו ת"א, גליקמן נטלר סמסונוב וארד תקשורת הגישו עבודה אחת כל אחד.

העבודות הוגשו בחלוקה ל-6 קטגוריות שעל פיהן מתנהלת התחרות. בקטגוריית מוצרי צריכה מזון הוגשו כ-8 עבודות מ-6 משרדי פרסום; בקטגוריית מוצרי צריכה שאינם מזון הוגשו 5 עבודות מ-4 משרדי פרסום; בקטגוריית מוצרי צריכה שאינם מתכלים כמו מכוניות, אופנה, שעונים וכו' הוגשו 8 עבודות מ-4 משרדי פרסום; בקטגורית פיננסים, שירותים, תקשורת ומחשוב הוגשו 12 עבודות מ-8 משרדי פרסום.

כמו כן, בקטגוריית המלכ"רים הוגשו 8 עבודות מ-6 משרדי פרסום ובקטגוריית האפ"י פלטינום, שבה נבחנים הקמפיינים באפקטיביות לאורך זמן, הוגשו 8 עבודות מ-6 משרדי פרסום.

בנוסף, שיתוף הפעולה בין תחרות ה-EFFIE והאקדמיה ממשיך לצבור תאוצה כשהשנה העבודות יוצגו בפני סטודנטים ממספר אוניברסיטאות.

הערעורים של תחרות ה-EFFIE 2007

בעקבות ערעור שהוגש על שלוש עבודות שאושרו בתחרות ה-EFFIE 2007 התכנסה, לדיון מיוחד, ועדת הערעורים המורכבת מנציגי שלושת השותפים בתחרות: המי"ל, איגוד המפרסמים, איגוד חברות הפרסום ומנציגים שונים של הוועדה המארגנת. לאחר בחינת תקנון התחרות ולאחר הליך מסודר, מקצועי והפעלת שיקול דעת, הוחלט פה אחד לדחות את שלושת הערעורים על הסף ולהשאיר את שלוש העבודות בתחרות.

בדיוניה של ועדת הערעורים על שלושת הקמפיינים שהתקבלו, היא שקלה שני פרמטרים עיקריים. הפרמטר הראשון הוא ההיבט טכני - האם העבודה המוגשת עומדת בתנאי התקנון (בחינת קמפיין המוקצב בזמן מסוים, תקופת הקמפיין וכיו"ב). הפרמטר השני הוא ההיבט האתי - האם יש בעבודה המוגשת הטעייה או מעשה מרמה מרכזי ומהותי?.

נסביר, כי על מנת שיתקבלו הטענות כי עבודה מסוימת אינה ראויה לגשת לתחרות, חייבת להיות בהן ראייה חותכת שאין לערער עליה, כי מקום לפסול את העבודה המוגשת ואת הגופים העומדים מאחוריה, על כל המשתמע מכך.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI
מדד המחירים

מדד המחירים באוגוסט - מה הצפי והאם הריבית תרד?

הטיסות, השכר, הסיכויים להפחתת ריבית אצלנו, והסיכויים להפחתת ריבית השבוע בארה"ב

תמיר חכמוף |

ביום שני יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט. למדד המחירים יש משמעות גדולה עלינו כצרכנים, כמשקיעים וכלווים. כשהמדד עולה המשמעות היא שהמחירים עולים, כשהמדד עולה ההשקעות שלנו שצמודות למדד עולות, אבל גם ההלוואות ומסלולי המשכנתא שלנו במסלול הצמוד, מתייקרים. למדד יש גם השפעה גדולה על קובעי המדיניות בבנק ישראל, כאשר מדד נמוך יחזק את ההערכה להפחתת ריבית קרובה. מדד מאכזב עלול להביא לדחייה של הורדת הריבית, אם כי, הפעם סיכוי גבוה שהריבית תרד במפגש הבא בסוף החודש וזאת מכיוון שהפד בישיבתו ביום רביעי הקרוב צפוי להוריד את הריבית.

בנק ישראל ירגיש הרבה יותר בטוח להוריד ריבית אחרי שהקולגה ג'רום פאוול יוריד ראשון. אבל בעוד שההימורים בארה"ב הם מעל 95% להורדת ריבית, אצלנו יש שאלה גדולה בקשר למלחמה. הנגיד כבר התבטא בעבר על אי הוודאות שנגרמת כתוצאה מהמלחמה ולמרות שמבחינת הנתונים הכלכליים אין שום סיבה שלא להוריד ריבית. אפילו הגירעון בשיעור של 4.7% יחסית טוב, הנגיד מתלבט.    

הריבית הגבוהה היא בראש וראשונה כדי לרסן את האינפלציה. האינפלציה אומנם עלתה בהדרגה לקצב שנתי סביב 3.1%-3.2%, אבל כשמסתכלים קדימה היא באזור 2.1%-2.2% ויש כלכלנים שצופים אפילו פחות מכך, מבינים שהאינפלציה חוזרת לתוואי של בנק ישראל ואם כך, אז למה לא להוריד ריבית? 

מדד המחירים באוגוסט - עלייה של 0.7%-0.5%

יונתן כץ, כלכלן המאקרו של לידר סבור שהמדד באוגוסט עלה ב-0.7% - "מחירי הדלקים עלו ב- 1.2% תחילת ספטמבר, אך מחירי הנפט בעולם ירדו ב- 3% בשל הציפייה לגידול בתפוקת הנפט על ידי קרטל הנפט ואינדיקטורים חלשים לגבי הפעילות בארה"ב. 

"השקל התייצב יחסית אחרי התחזקות במהלך החודש.  לא צפויה העלאת מחירים במגזר החינוך על רקע הקפאת השכר. מסתמנת האצת מסוימת בשכר בסקטור העסקי בחודש יולי . מספר היוצאים לחו"ל באוגוסט חזר לרמה של חודש מאי. ריבוי הטיסות צפוי לתרום לירידות מחירים בחודש ספטמבר לאחר עלייה עונתיות חדה באוגוסט. תחזית האינפלציה שלנו עומדת על 0.7% באוגוסט, -0.3% בספטמבר, 0.5% באוקטובר ו- 2.1% שנה קדימה".


מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI
מדד המחירים

מדד המחירים באוגוסט - מה הצפי והאם הריבית תרד?

הטיסות, השכר, הסיכויים להפחתת ריבית אצלנו, והסיכויים להפחתת ריבית השבוע בארה"ב

תמיר חכמוף |

ביום שני יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט. למדד המחירים יש משמעות גדולה עלינו כצרכנים, כמשקיעים וכלווים. כשהמדד עולה המשמעות היא שהמחירים עולים, כשהמדד עולה ההשקעות שלנו שצמודות למדד עולות, אבל גם ההלוואות ומסלולי המשכנתא שלנו במסלול הצמוד, מתייקרים. למדד יש גם השפעה גדולה על קובעי המדיניות בבנק ישראל, כאשר מדד נמוך יחזק את ההערכה להפחתת ריבית קרובה. מדד מאכזב עלול להביא לדחייה של הורדת הריבית, אם כי, הפעם סיכוי גבוה שהריבית תרד במפגש הבא בסוף החודש וזאת מכיוון שהפד בישיבתו ביום רביעי הקרוב צפוי להוריד את הריבית.

בנק ישראל ירגיש הרבה יותר בטוח להוריד ריבית אחרי שהקולגה ג'רום פאוול יוריד ראשון. אבל בעוד שההימורים בארה"ב הם מעל 95% להורדת ריבית, אצלנו יש שאלה גדולה בקשר למלחמה. הנגיד כבר התבטא בעבר על אי הוודאות שנגרמת כתוצאה מהמלחמה ולמרות שמבחינת הנתונים הכלכליים אין שום סיבה שלא להוריד ריבית. אפילו הגירעון בשיעור של 4.7% יחסית טוב, הנגיד מתלבט.    

הריבית הגבוהה היא בראש וראשונה כדי לרסן את האינפלציה. האינפלציה אומנם עלתה בהדרגה לקצב שנתי סביב 3.1%-3.2%, אבל כשמסתכלים קדימה היא באזור 2.1%-2.2% ויש כלכלנים שצופים אפילו פחות מכך, מבינים שהאינפלציה חוזרת לתוואי של בנק ישראל ואם כך, אז למה לא להוריד ריבית? 

מדד המחירים באוגוסט - עלייה של 0.7%-0.5%

יונתן כץ, כלכלן המאקרו של לידר סבור שהמדד באוגוסט עלה ב-0.7% - "מחירי הדלקים עלו ב- 1.2% תחילת ספטמבר, אך מחירי הנפט בעולם ירדו ב- 3% בשל הציפייה לגידול בתפוקת הנפט על ידי קרטל הנפט ואינדיקטורים חלשים לגבי הפעילות בארה"ב. 

"השקל התייצב יחסית אחרי התחזקות במהלך החודש.  לא צפויה העלאת מחירים במגזר החינוך על רקע הקפאת השכר. מסתמנת האצת מסוימת בשכר בסקטור העסקי בחודש יולי . מספר היוצאים לחו"ל באוגוסט חזר לרמה של חודש מאי. ריבוי הטיסות צפוי לתרום לירידות מחירים בחודש ספטמבר לאחר עלייה עונתיות חדה באוגוסט. תחזית האינפלציה שלנו עומדת על 0.7% באוגוסט, -0.3% בספטמבר, 0.5% באוקטובר ו- 2.1% שנה קדימה".