"הקופון של הקניון": מיזם קופונים סלולרי מבוסס SMS
חברת "הקופון של המדינה", משיקה מיזם חדש בשם "הקופון של הקניון". מדובר במערכת קד"מ אינטראקטיבית ומדיה פרסומית חדשה המבוססת על מתן קופונים למימוש מיידי בקניונים, באמצעות הודעות SMS ישירות למכשיר הסלולרי של קהל המבקרים בקניון ובמרכזי הקניות ברחבי הארץ.
המיזם החדש פועל בשיתוף עם קבוצת קניוני גירון, מרכזי הקניות של "ביג" וקניון חולון מקבוצת עזריאלי, בו תחל הפעילות כבר בימים הקרובים.
מבין החברות המובילות והרשתות שכבר הצטרפו למיזם הייחודי: רשת סופר-פארם, H&O, ספורט ורטהיימר, טבע נאות, נעלי גזית, רשת פוטושופ, קסידי, רנואר, אפרודיטה, את לבני נשים, קלאסיקה כל בית, כותון, ארומה, סברו, קפה ג'ו, קפולסקי, פרדיסו ועוד.
"הקופון של הקניון" פותח בהשקעה של כ-500 אלף שקל (כולל קמפיין), ומציע לצרכנים להזמין קופונים על פי תחום בחירה (19 קטגוריות) בזמן הקניות או הבילוי בקניון. עם ההתחברות למיזם, באמצעות הקשת קוד, ניתן יהיה לקבל את ההנחות וההטבות שמציעים בתי העסק הפועלים בקניון ובמרכזי הקניות ולממשם במקום. ההשקה תלווה בקמפיין פרסום עצמי, בהשקעה של 250 אלף שקל, תחת הסיסמה: "לתכנן קנייה לא מתוכננת".
לדברי יובל טל, מנכ"ל "הקופון של המדינה", "הקופון של המדינה, היוצא לאור בחוברות חודשיות ומקיים אתר אינטרנט מזה כ-3 שנים, החליט להשיק מיזם צרכני נוסף המבוסס על קופונים שיינתנו באמצעות הטלפון הסלולרי". טל מעריך, כי במהלך השנה הראשונה יגיע המיזם לצפי מימושים של כ-1,000 קופונים מידי יום בכל אחד מהקניונים שהצטרפו אליו.
בישראל פועלים כיום כ-90 קניונים (כולל מרכזים מסחריים). ממחקר שנערך על ידי הפקולטה למדעי החברה באוניברסיטת ת"א עלה כי חוויית הבילוי בקניון היא חוויה משפחתית, כאשר שני שליש מקהל הצרכנים בקניונים הוא קהל נשי. כמו כן, 55% מהקהל שמגיע לקניון, אינו מגיע עם כוונת קניה ורק שליש מהקהל מגיע לפעילות ממוקדת - ביצוע קנייה ספציפית או הליכה לסרט. עוד עלה מהמחקר, כי נערות צעירות עסוקות יותר בשוטטות צרכנית ובקניה לא מתוכננת במהלך שהותן בקניון.
ניתן לראות שתחום הקופונים הסלולריים הולך ומתפתח בישראל. מנתוני מריל לינץ' עולה כי ישראל נמצאת במקום השלישי בעולם בשיעור החדירה של שירותי סלולר. בנוסף, הקהל הישראלי מכיר ורגיל לשירותי ה-SMS והנתונים מראים כי בישראל נשלחות מידי שנה כ-3 מיליארד הודעות SMS.
מסקר שערך "הקופון של הקניון" באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה לבחינת פוטנציאל הקופונים הסלולריים נמצא ש-56% מהאוכלוסייה יבקשו קופון הנחה סלולרי למימוש מיידי בקניון בו הם נמצאים. ו-52% מהנשאלים ציינו כי היו מוכנים לשלם 2.50 שקל (עלות SMS) לקבלת כוס קפה נוספת באחת מהרשתות הפועלות בקניונים.
טל מסביר, כי "לאור נתונים אלה , חדירת הקופונים למכשירי הסלולר היא ללא ספק מהלך שיווקי וצרכני חכם ויעיל. כמו כן, השוק אליו שייך ענף הקניונים הוא שוק חם, תחרותי וחסר בידול, דבר שהופך את הקופונים הסלולריים לאטרקטיביים מבחינה צרכנית ומציעים לבתי העסק בקניונים ובמרכזי הקניון להגיע אל הצרכנית באופן יעיל ומיידי".
יש לציין, כי השרות החדש עולה לצרכן 2.50 שקל עבור מקבץ של 4 קופונים, מתוכם 3 קופונים לתחום שהגדיר וקופון אחד לכוס קפה נוסף במתנה, אשר כאמור, לא ממש ניתן בחינם אלא בעלות של SMS.