"הקופון של הקניון": מיזם קופונים סלולרי מבוסס SMS
חברת "הקופון של המדינה", משיקה מיזם חדש בשם "הקופון של הקניון". מדובר במערכת קד"מ אינטראקטיבית ומדיה פרסומית חדשה המבוססת על מתן קופונים למימוש מיידי בקניונים, באמצעות הודעות SMS ישירות למכשיר הסלולרי של קהל המבקרים בקניון ובמרכזי הקניות ברחבי הארץ.
המיזם החדש פועל בשיתוף עם קבוצת קניוני גירון, מרכזי הקניות של "ביג" וקניון חולון מקבוצת עזריאלי, בו תחל הפעילות כבר בימים הקרובים.
מבין החברות המובילות והרשתות שכבר הצטרפו למיזם הייחודי: רשת סופר-פארם, H&O, ספורט ורטהיימר, טבע נאות, נעלי גזית, רשת פוטושופ, קסידי, רנואר, אפרודיטה, את לבני נשים, קלאסיקה כל בית, כותון, ארומה, סברו, קפה ג'ו, קפולסקי, פרדיסו ועוד.
"הקופון של הקניון" פותח בהשקעה של כ-500 אלף שקל (כולל קמפיין), ומציע לצרכנים להזמין קופונים על פי תחום בחירה (19 קטגוריות) בזמן הקניות או הבילוי בקניון. עם ההתחברות למיזם, באמצעות הקשת קוד, ניתן יהיה לקבל את ההנחות וההטבות שמציעים בתי העסק הפועלים בקניון ובמרכזי הקניות ולממשם במקום. ההשקה תלווה בקמפיין פרסום עצמי, בהשקעה של 250 אלף שקל, תחת הסיסמה: "לתכנן קנייה לא מתוכננת".
לדברי יובל טל, מנכ"ל "הקופון של המדינה", "הקופון של המדינה, היוצא לאור בחוברות חודשיות ומקיים אתר אינטרנט מזה כ-3 שנים, החליט להשיק מיזם צרכני נוסף המבוסס על קופונים שיינתנו באמצעות הטלפון הסלולרי". טל מעריך, כי במהלך השנה הראשונה יגיע המיזם לצפי מימושים של כ-1,000 קופונים מידי יום בכל אחד מהקניונים שהצטרפו אליו.
בישראל פועלים כיום כ-90 קניונים (כולל מרכזים מסחריים). ממחקר שנערך על ידי הפקולטה למדעי החברה באוניברסיטת ת"א עלה כי חוויית הבילוי בקניון היא חוויה משפחתית, כאשר שני שליש מקהל הצרכנים בקניונים הוא קהל נשי. כמו כן, 55% מהקהל שמגיע לקניון, אינו מגיע עם כוונת קניה ורק שליש מהקהל מגיע לפעילות ממוקדת - ביצוע קנייה ספציפית או הליכה לסרט. עוד עלה מהמחקר, כי נערות צעירות עסוקות יותר בשוטטות צרכנית ובקניה לא מתוכננת במהלך שהותן בקניון.
ניתן לראות שתחום הקופונים הסלולריים הולך ומתפתח בישראל. מנתוני מריל לינץ' עולה כי ישראל נמצאת במקום השלישי בעולם בשיעור החדירה של שירותי סלולר. בנוסף, הקהל הישראלי מכיר ורגיל לשירותי ה-SMS והנתונים מראים כי בישראל נשלחות מידי שנה כ-3 מיליארד הודעות SMS.
מסקר שערך "הקופון של הקניון" באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה לבחינת פוטנציאל הקופונים הסלולריים נמצא ש-56% מהאוכלוסייה יבקשו קופון הנחה סלולרי למימוש מיידי בקניון בו הם נמצאים. ו-52% מהנשאלים ציינו כי היו מוכנים לשלם 2.50 שקל (עלות SMS) לקבלת כוס קפה נוספת באחת מהרשתות הפועלות בקניונים.
טל מסביר, כי "לאור נתונים אלה , חדירת הקופונים למכשירי הסלולר היא ללא ספק מהלך שיווקי וצרכני חכם ויעיל. כמו כן, השוק אליו שייך ענף הקניונים הוא שוק חם, תחרותי וחסר בידול, דבר שהופך את הקופונים הסלולריים לאטרקטיביים מבחינה צרכנית ומציעים לבתי העסק בקניונים ובמרכזי הקניון להגיע אל הצרכנית באופן יעיל ומיידי".

סטיב ויטקוף מכר מניות ב-120 מיליון דולר; הונו: מעל 350 מיליון דולר
השליח של טראמפ במזרח התיכון והאיש שאחראי בצד האמריקאי על השיחות לשחרור החטופים, נכנס לממשל כאיש עסקים אמיד; מחזיק במניות אובר, סיסקו, קריפטו, נדל"ן ועוד
סטיב ויטקוף, איש העסקים ואיש אמונו של טראמפ במזרח התיכון מכר חלק ממניותיו בחברת הנדל"ן שבשליטתו. בדיווח שלו נחשף היקף אחזקות מרשים שכולל השקעות במקרקעין, סטארט-אפים, מטבעות דיגיטליים, כלי טיס וחשבון מזומן בסך 50 מיליון דולר
ויטקוף, מכר אחזקות בשווי 120 מיליון דולר בחברת הנדל"ן הפרטית שלו Witkoff Group, במסגרת מהלך שנועד להפחית סיכונים של ניגוד עניינים. לפי הדיווח, המכירה בוצעה כחלק מתוכנית כוללת להקטנת חשיפות והכנסות פוטנציאליות שעלולות להתנגש עם תפקידו הדיפלומטי. ויטקוף משמש כשליח מיוחד מטעם טראמפ למזרח התיכון ומשימות שלום נוספות, כולל מעורבות פעילה במגעים בין ישראל לחמאס ואף הרחבת סמכויות לאזור אוקראינה.
הצצה לנכסים של ויטקוף
לפי המסמכים, לויטקוף שווי מינימלי של 350 מיליון דולר - אך מדובר בגילוי חלקי. ככל הנראה שוויו האמיתי גבוה בהרבה. בין הנכסים: נדל"ן יוקרתי במיאמי, ניו יורק ודרום פלורידה, מניות ברדיט, אובר, סיסקו ו-SpaceX והשקעות בקרנות גידור, מטבעות קריפטוגרפיים ואפילו כלי טיס.
המסמך כולל גם את פירוט ההכנסות מהשנה החולפת: 35 מיליון דולר שהתקבלו כדיבידנדים מאחת מחברות ההחזקות שבשליטתו - המחזיקה בין היתר בנדל"ן, חברת ניהול גולף, מלונות וחברת הקריפטו World Liberty Financial.
World Liberty Financial - שיתוף פעולה כלכלי עם משפחת טראמפ
ויטקוף ובניו הקימו בשנה שעברה את חברת הקריפטו World Liberty Financial יחד עם שלושת בניו של טראמפ: דונלד טראמפ ג'וניור, אריק טראמפ וברון טראמפ. החברה אחראית על השקת מטבע הקריפטו USD1, ששימש את קרן MGX מאבו דאבי להשקעת ענק של 2 מיליארד דולר בבורסת Binance. מדובר בקרן השקעות ממשלתית של איחוד האמירויות.
לפי גילוי קודם, טראמפ עצמו גרף רווחים של 58 מיליון דולר מהמיזם. ויטקוף, לעומת זאת, לא פירט את חלקו בהכנסות.
בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
אחרי כמעט שלוש שנים מרגע קבלת הרישיון - אש מתחיל לפעול. המייסדים מציגים חזון של "בנקאות אחרת" - האומנם?
בנק אש (esh), הבנק הדיגיטלי החדש שבשליטת היזם ניר צוק, יחל מחר את פעילותו באופן רשמי, עם אירוע השקה מקוון בו תוצג התוכנית העסקית של הבנק.המהלך מגיע כמעט שלוש שנים לאחר שבדצמבר 2022 קיבל הבנק רישיון מבנק ישראל. מחר צפויים המייסדים, ובהם יובל אלוני, לחשוף את החזון והכיוון שאליו הם מתכננים להוביל את הבנק. אלוני, שותף מייסד ומבעלי השליטה, פרסם בפוסט כי מדובר ב"רגע מכונן" אחרי שנות עבודה רבות, וציין כי הבנק ישנה את פני הבנקאות המסורתית.
מודל עסקי שונה מזה של וואן זירו
בניגוד לבנק הדיגיטלי וואן זירו שהשיק את שירותיו כבר באוגוסט 2022 ומכוון בעיקר למשקי בית, בנק אש מתכנן להתמקד במגזר העסקי - ובעיקר בעסקים קטנים וזעירים. הפלטפורמה הטכנולוגית העצמאית של הבנק כבר פועלת ומבוססת על מערכות ליבה בענן הציבורי, מתוך מטרה להפחית עלויות ולייעל תהליכים.
הטכנולוגיה הזו אינה מיועדת רק לשימוש פנימי. בכוונת אש לשווק אותה בהמשך גם לבנקים דיגיטליים נוספים בארץ ובעולם. בין המוצרים שאש צפוי להציע: חשבונות עו"ש, פיקדונות, אשראי עסקי ושירותים פיננסיים מותאמים לעסקים קטנים. נראה שהמקום שבו הם יכולים לעורר את השוק הוא בפיקדונות הריבית על הפיקדונות בבנקים נמוכה מאוד, במיוחד הריבית על עו"ש והריבית לפיקדונות קצרים. כל גורם שייכנס לתחום ויספק ריביות טובות, עשוי למשוך קהל, אם כי, כפי שניתן להיווכח מהניסיון של וואן זירו, זה לא יהיה פשוט.
השקעות עתק ותג מחיר של חצי מיליארד דולר
מאחורי בנק אש עומדת קבוצת משקיעים בראשות ניר צוק, מייסד פאלו אלטו, חברת הסייבר הגדולה בעולם, הנסחרת בנאסד"ק בשווי של כ-125מיליארד דולר. השקעה משמעותית של גוף מוסדי, היתה של כלל ביטוח, שהשקיעה כ-100 מיליון שקל תמורת 4.99% ממניות הבנק וחברת הטכנולוגיה שעל בסיסה הוקם.
ההשקעה בוצעה לפי שווי של כ-512 מיליון דולר אחרי הכסף, ואליה הצטרפו גם אלוני, ושותפים נוספים. מדובר בסכום משמעותי, בעיקר בהתחשב בכך שהבנק עדיין לא התחיל לפעול בפועל מול הציבור.