מערכת המשפט של ברזיל תטמיע את פלטפורמת הפתרונות של אקספנד נטוורקס
אקספנד נטוורקס (Expand Networks) הישראלית, ספקית של פתרונות להאצת יישומים על גבי רשתות WAN, הודיעה אתמול (ד') כי פלטפורמת ה-Compass שלה נבחרה על ידי מערכת המשפט הברזילאית - TRT (ר"ת של Tribunal Regional do Trabalho) - על מנת להאיץ את רשת התקשורת שלה. פלטפורמת ה-Compass של אקספנד אמורה לסייע בהאצת אפליקציות HTTP, שרת הדואר האלקטרוני של מיקרוסופט (אקסצ'יינג'), אקסל ו-וורד לכל רוחב רשת התקשורת הקיימת. היקפה הכספי של העסקה מסתכם ביותר ממיליון דולרים.
בתי הדין לעבודה של מערכת המשפט הברזילאית ממוקמים ב-620 אזורים מרוחקים, הפזורים על פני 24 אתרים מרכזיים, בהם מועסקים שופטים וצוות אדמיניסטרטיבי. רשת התקשורת של TRT מקושרת בקונפיגורציה משולבת, הכוללת אתרים מרכזיים ואתרים אזוריים מרוחקים, אשר מחוברים כולם למבנה המרכזי על רוחב פס בעל קיבולת נמוכה. כך למשל, באחד האזורים חלקו כ-600 משתמשים ברוחב פס של 64Kbps לצורך שליחת דואר אלקטרוני, העברת מסמכים וגישה לאינטרנט. הדבר יצר צווארי בקבוק, גרר ביצועים איטיים ואיפשר רק לקומץ קטן של עובדים להשתמש במערכת בו זמנית.
הפלטפורמה של אקספנד אמורה לאפשר ל-TRT להגדיל את תעבורת רשת התקשורת, לתמוך ביישומי MPLS נוספים ולספק Layer 7 visibility לפרוטוקולי HTTP. פלטפורמת ה-Compass של אקספנד מבוססת הפטנט, נועדה לספק, על גבי מכשיר בודד אחד, פתרון מקיף לשיפור תעבורת הנתונים בכל הפרוטוקולים ובכל האפליקציות.
בנוסף לפלטפורמת ה-Compass של אקספנד, תטמיע TRT גם את מערכת ExpandView - תוכנה לניהול מספר רב של קופסאות חומרה ממקום מרכזי אחד. התוכנה אמורה לנהל את האפליקציות באופן טוב יותר ולשפר את ביצועיהן. בשל השיפור שהושג ב-62 האתרים הראשונים, החליטה מערכת בתי המשפט להטמיע את הפלטפורמה של אקספנד בכל 620 האתרים של בתי הדין לעבודה הפרוסים ברחבי ברזיל.
לדברי אלי בר, מנכ"ל אקספנד נטוורקס, "מערכת בתי המשפט של ברזיל פתרה את בעיית הביצועים האיטיים והשיגה שיפור מרשים עם תחילת העבודה עם פלטפורמת
ה-Compass של אקספנד. אנו גאים בתפקיד שמילאנו בשיפור הפרודוקטיביות של אחת ממערכות המשפט הגדולות בעולם".

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.