יבמ תספק להונדה תוכנה לפיתוח מכוניות פורמולה 1

השנים חתמו הסכם בו תספק יבמ להונדה תוכנה ושירותים לפיתוח הדור הבא של מכוניות פורמולה 1 שתיחשף בעונת המרוצים 2008
אריאל אטיאס |

חברת יבמ תספק לקבוצת הפורמולה 1 של הונדה כלי תוכנה ושירותים שיסייעו בפיתוח ובייצור מכונית המירוץ העתידית שלה, שתיחשף בעונת המירוצים 2008.

ההתבססות על כלים, טכנולוגיות ושירותים של יבמ מהדקת את הקשר בין קבוצת המירוצים של הונדה ובין החברה האם, ביפאן, המשתמשת בכלים ובשירותים של יבמ בתהליכי התכנון והייצור של כלי הרכב בייצור סדרתי.

דייויד פרנס, מנהל מערכות המידע בקבוצת הפורמולה 1 של הונדה, ציין כי הטכנולוגיות של יבמ צפויות לקצר את תהליכי הפיתוח ולאפשר לשלב רמות גבוהות מאי-פעם של חדשנות טכנולוגית אל מכונית המירוצים הבאה של הונדה, כבר בעונת המירוצים של 2008.

הפתרון המקיף של יבמ מבוסס על תוכנת CATIA וכלי ניהול סביבת התכנון המכאני ENOVIA VPLM, המפותחים כולם בחברת דאסו מערכות, ומשולבים בפתרונות יבמ לניהול מחזור חיי מוצרים ותוכנה. בין הפתרונות המרכזיים של יבמ בתחומים אלה ניתן למצוא את שרת היישומים WebSphere ומערכת בניית מודלים של נתונים, Rational Rose Data Modeler. השילוב הכולל הזה מאפשר לקשור את כל רכיבי התכנון ותהליכי הייצור, תוך הסתגלות מהירה לדרישות המיוחדות של כל לקוח וכל מערכת. במהלך השנה האחרונה, עבד צוות מומחים של יבמ עם צוות הפורמולה 1 של הונדה, על מנת להעריך ולהגדיר את דרישות המערכות השונות, לפני יישום הפתרונות בפועל.

פתרונות תוכנות התשתית של יבמ והמומחיות המוצעת על ידי גופי השירותים של החברה יאפשרו לצוות המפתחים של מכוניות המירוץ להגיע לרמות חדשות של פריון עבודה: האפשרות לנתח ולדמות מכונית שלמה בסביבת ניסויים וירטואלית עוד לפני בנייתה בפועל, תומכת בתהליכי עבודה שיתופיים ומבטיחה רמה מירבית של תחרותיות בעולם הפורמולה 1.

מהירות תגובה לדרישות לשינויי תכנון – דוגמת אלה האופייניות לתחום המירוצים – מבטיחה כל כי חידוש בתחום התכנון והפיתוח יגיע אל מסלול המירוצים במהירות מירבית, תוך מתן מענה מיידי לשינויים התכופים בכללי ההתאחדות הבינלאומית לספורט מוטורי – FIA – המשנה באורח תכוף את חוקי התכנון החלים על מכוניות המירות.

בעקבות חתימת ההסכם, החל צוות המירוצים של הונדה להשתמש בפועל בכלי התכנון של יבמ, והוא צפוי לעבור במהירות לשלבי ייצור מלאים על מנת ליהנות מפירות התכנון החדש כבר במהלך עונת המירוצים הנוכחית.

הונדה היא היצרן הגדול בעולם של מנועים. החברה מעסיקה למעלה מ- 144,000 עובדים, ומנהלת את פעילות הייצור שלה בלמעלה מ- 30 מדינות. הונדה נכנסה לראשונה לעולם הפורמולה 1 בשנת 1964, פעלה בו ברציפות עד 1968, שבה אליו פעם שניה בשנים 1983-1992 ופעם שלישית בשנת 2000 ועד היום. עד כה, זכו מכוניות הונדה ב- 71 נצחונות במירוצי גראנד פרי, חמש אליפויות נהגים רצופות, ושש אליפויות יצרנים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה