חדש בדואר של יאהו!: נפח אחסון בלתי מוגבל

כשהוקם שירות הדואר של יאהו!, בשנת 1997, הוצע למשתמשים נפח אחסון של 4 מגה-בייט. כיום נהנים משתמשי הדואר של גוגל מנפח אחסון של 2.8 ג'יגה-בייט. בשירות Windows Live Mail של מיקרוסופט עומד נפח האחסון על 2 ג'יגה-בייט ובשירות Hotmail של MSN מוצע בחינם נפח אחסון של 1 ג'יגה-בייט

מתנה מיוחדת ליום הולדת 10: כדי לבסס את מעמדה כספקית המובילה בעולם של דואר חינם, עומדת יאהו! להציע למשתמשי הדואר שלה נפח אחסון בלתי מוגבל. "החל ממאי 2007 נציע לכל המשתמשים נפח בלתי מוגבל לאחסון דואר", כתב ג'ון קרמר, סגן נשיא לדואר אלקטרוני ביאהו!, בהודעה שפרסם בבלוג ביום ג' האחרון. כשהוקם שירות הדואר של יאהו!, בשנת 1997, הוצע למשתמשים נפח אחסון של 4 מגה-בייט. בשנת 2004 עלה נפח האחסון ל-100 מגה-בייט ובשנת 2005 ל-1 ג'יגה-בייט.

משקיפים מעריכים כי ב-1 באפריל - יום ההולדת השלישי של Gmail - עשויה גוגל להפתיע ולהקדים את יאהו! בהצעה חדשה משלה. כיום נהנים משתמשי הדואר של גוגל מנפח אחסון של 2.8 ג'יגה-בייט. בשירות Windows Live Mail של מיקרוסופט עומד נפח האחסון על 2 ג'יגה-בייט ובשירות Hotmail של MSN מוצע בחינם נפח אחסון של 1 ג'יגה-בייט.

מבחינת מספר המשתמשים מוביל שירות הדואר של יאהו! על מתחריו. על פי הנתונים של comScore Media Metrix עמד בחודש פברואר האחרון מספר המבקרים בשירות הדואר של יאהו! על 243.4 מיליון. זאת בהשוואה ל-233.3 מיליון בשני השירותים של מיקרוסופט (Live ו-Hotmail) יחדיו, ו-62.4 מיליון ב-Gmail.

מצד שני, קצב הצמיחה של שירות הדואר של יאהו! הוא האיטי ביותר - 9% בין פברואר 2006 לפברואר 2007, לעומת 13% שרשמו השירותים של מיקרוסופט בתקופה המקבילה, ו-68% של שירות Gmail. נפח אחסון בלתי מוגבל עשוי לסייע ליאהו! לשמור על הפער, נוכח הצמיחה המהירה יותר של מתחרותיה - זאת, כמובן, בתנאי שמיקרוסופט וגוגל לא ימהרו לחקות את היוזמה.

כדאי לזכור, כי במקרים רבים, גם לשירותים "ללא הגבלה" יש מגבלות, וקרמר רמז על כך בכותבו כי "בדומה לכל שירות אחראי, גם לנו יהיו מגבלות על מנת למנוע ניצול לרעה". דובר יאהו! סירב להתייחס למגבלות של השירות "הבלתי מוגבל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.