תוכן שיווקי בסלקום: משלבת פרסומות במשחקים סלולריים

תאפשר הורדת משחקים חינם, בהם משובצות פרסומות של חברות מובילות במשק; הפרסומות יהיו מפולחות לפי גיל וסוג המשחק וניתן יהיה למדוד את הרייטינג למשחק בודד
אפרת אדיר |

לקראת חג הפסח, מנסה חברת הסלולר "סלקום" ליצור פלטפורמה פרסומית חדשה באמצעות שילוב פרסומות במשחקים סלולריים.

כך, בפורטל האינטרנט הסלולרי של סלקום יוצעו משחקים להורדה, הנושאים פרסומות. לקוחות החברה יוכלו לשחק במשחקים ללא תשלום וללא הגבלה, כאשר התשלום היחיד הנו על זמן הגלישה בעת הורדת הנתונים וזאת בהתאם לחבילת הגלישה אליה הלקוח משוייך. בעת הגלישה ייחשף הלקוח לתוכן שיווקי.

הפיילוט נערך על ידי חברת "לוגיה פיתוח וניהול תוכן", האחראית על התכנים בסלקום, בשיתוף חברת innerActive, שפיתחה פלטפורמה לשתילת פרסומות אישיות. את המשחקים לפיילוט מביאה חברת Mobility Zone.

בפיילוט ייטלו חלק חברות ומותגים מגוונים, ביניהם, Nokia, תנובה, ארומה, סמסונג, פורום פילם, יפאורה תבורי, שוקו שוק, מקדונלד'ס, תפוזינה, RC Cola ומותגי הלבוש של אדידס ודיאדורה. מלבד הקמפיינים בהם יצפו הלקוחות טרם הכניסה למשחק, נכונים להם גם פרסים למימוש באמצעות קופונים סלולריים, לבעלי הניקוד הגבוה במשחקים השונים.

בניית הקמפיין של כל חברה בוצע בשיתוף משרדי הפרסום וחברות האינטראקטיב שלהן, כמו McCann digital, TBWA DIGITAL ו-Next In, תוך שמירה על ערכי המותג והתאמתו לצג הסלולרי.

משחקי הג'אווה עוסקים במגוון תחומים: ממשחק כדורגל עולמי לבנים, דרך פוקר למבוגרים, עד משחק שבירת בלוקים בסגנון "טטריס" שיאהבו גם אלה שלא בהכרח מזוהים כקהל גיימרים סלולארי. מסלקום נמסר, כי הכוונה היא להגיע אל ילדים ובני נוער, אך גם אל ציבור מבוגר יותר, שלרוב נחשב לצרכן פחות כבד תוכן סלולרי, בניסיון לפצח גם אותו.

יצויין, כי הקמפיינים מפולחים באמצעות המערכת הייעודית של innerActive שביכולתה להתאימם על פי גיל וסוג המשחק. במהלך הפיילוט יימדד גם הרייטינג למשחק בודד, שמשמעותו: כמה פעמים נכנס לקוח למשחק ושיחק בו, כאשר כל כניסה למשחק, פירושה גם חשיפה חוזרת לתוכן הפירסומי.

נושא התוכן השיווקי נדון לאחרונה בקרב מועצת הרשות השניה ואושרו עקרונות דו"ח ועדת כשר, לפיהם תוכן שיווקי יותר לשימוש בערוצים המסחריים בתוכניות בידור, בטלנובלות, תוכניות ריאליטי ובתוכניות אירוח קלילות. לעומת זאת, בשידורי חדשות, תחקירים וילדים - ייאסר שידור תוכן פרסומי. עדיין לא נקבע מהו גורלו של התוכן השיווקי בסלולר וכיצד מותר להשתמש בו, אך חברות הסלולר המבינות את כוחה של פלטפורמה פרסומית זו, ממהרות לאמצה לתועלתן, בטרם ייקבעו העקרונות המנחים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה