יבמ מפתחת עבור חברת מדיריסק הישראלית מערכת תוכנה ייחודית לניהול חתמות ביטוח

היקף חוזה הפיתוח נאמד בכ-900 אלף דולרים. במקביל לפיתוח המערכת החדשה, תציע אותה יבמ לחברות ביטוח נוספות בארץ ובעולם

יבמ מפתחת עבור חברת מדיריסק (MediRisk) הישראלית גרסה חדשה, מבוססת סביבת ג'אווה, של מערכת תוכנה ייחודית לניהול חיתום וניתוח סיכונים בביטוחי חיים ובביטוחי בריאות. היקף חוזה הפיתוח נאמד בכ-900 אלף דולרים. במסגרת ההסכם בין החברות, תציע יבמ את המערכת המפותחת על ידה עבור מדיריסק לחברות ביטוח בכל העולם. תהליך הפיתוח של הדור החדש של המערכת של מדיריסק יתבצע על ידי כ-15 מומחים של יבמ, והוא צפוי להיות מושלם לקראת סוף 2007.

מדיריסק היא חברה שהוקמה על ידי מספר רופאים, אשר השתמשו בידע הרפואי שלהם על מנת לפתח מערכת-מומחה לחיתום ביטוח. המוצר הראשון אותו פיתחה החברה נמצא כבר בשימוש חברות הביטוח מנורה וכלל ומאפשר למנורה לבצע כ-85% ממשימות החיתום שלה באופן אוטומטי לחלוטין.

כאמור, במקביל לפיתוח המערכת החדשה, תציע אותה יבמ לחברות ביטוח נוספות בארץ ובעולם. בימים אלה מתנהל משא ומתן מתקדם למכירת המערכת לחברות ביטוח ישראליות נוספות. יבמ העולמית ומדיריסק הגישו גם הצעה משותפת להתקנת המערכת בחטיבת הביטוח של HSBC, ובחברת הביטוח WPS.

ד"ר מוטי בכר, מנכ"ל מדיריסק, אמר כי שיתוף הפעולה עם יבמ צפוי להזניק את עסקי החברה, בזכות החשיפה הרחבה והנוכחות המבוססת של יבמ בשוק הביטוח העולמי. "יבמ הציעה לנו פתרון לשלב הפיתוח, על ידי מומחי החברה ובסביבת ג'אווה הפותחת בפנינו מספר בלתי-מוגבל של דלתות, ובצידו שיתוף פעולה מקיף בתעשיית הביטוח העולמית".

לדברי יהודה רוט, מנהל תחום פיתוח אפליקציות ביבמ, מדובר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו בשוק הישראלי - הנשען על תפיסה אותה מקדמת יבמ בכל העולם. "כחברת שירותי טכנולוגיות המידע הגדולה בעולם, מסוגלת כיום יבמ לקחת כל רעיון משלב הידע הראשוני ועד להצגת מוצר בפועל. שירותי טכנולוגיות מידע, על פי התפיסה של יבמ, אינם רק הקמה ותפעול של מערכות מיחשוב, אלא גם פיתוח מוצרים ומערכות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.